Beantwoord

Sinds upgrade 1000 Glasvezel is bekabeld internet trager

  • 24 May 2020
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Nadat ik mijn abonnement naar 1000/1000 heb ge-upgrade merk ik dat ik de snelheden bij lange na niet haal.

Het gaat om een bedrade set-up (CAT 5e), waar ik bij mij  voorgaande abonnement wel de 750/750 met gemak haalde, zit ik nu rond de 150mb en lager met download snelheden, zie ook de speedtest link.

Aan de hardware / set-up is verder niets gewijzigd, dus daar zit het verschil niet in.

( https://www.speedtest.net/result/9493133501  )

Modem heb ik al meerdere malen gereset, zowel door de modem van het elektriciteitsnet af te halen, als via de modem pagina resetten. echter zonder succes.

Ook heb ik de verbinding op verschillende tijdstippen op een dag getest met het zelfde resultaat.

Iemand een oplossing hiervoor, of wordt het gewoon bellen met de klantenservice.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 May 2020, 13:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nezerith 

De upload lijkt wel prima te zijn.

Meet je via de Ookla speedtest desktop app op een laptop die direct is aangesloten op de modem?

Indien je een mediaconverter hebt haal die dan ook eens enkele minuten van het stroom. Mocht je Internet snelheid nog steeds laag zijn na een test via de app start dan je laptop eens op in veilige modus om andere factoren die de snelheid kunnen beïnvloeden te minimaliseren of probeer het met een andere laptop.

Ja klopt van de upload, dat vind ik nog het meest vreemde….

Desktop, direct aangesloten op modem met de speedtest app op windows.

Zoals gezegd. hiervoor met mijn 750/750 abonnement haalde ik de snelheden met deze set up perfect.

abonnement verhoogd en het is plots enorm traag.

heb alles al meerdere keren stroomloos gezet.

Reputatie 7
Badge +15

@Nezerith

Toevallig een antivirussoftware geïnstalleerd of iets dergelijks? In veilige modus zou dit moeten worden uitgesloten en weet je ook meteen of het aan een programma ligt.

@Waqqas  ik zal nog eens proberen in veilige modus, heb alleen AVAST als antivirus, en die had ik ook al toen ik gewoon altijd de 750/750 haalde.

 

update :  Schijnbaar ligt het dus plotseling toch aan een programma, terwiojl ik niets nieuws heb geinstalleerd na de upgrade van mijn verbinding…. 

Dat gaat een zoektocht worden…

 

Bedankt iig!

Reageer