Beantwoord

Slecht internet De Meern afgelopen maand

  • 3 juni 2020
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

Sinds een maand lang absurd slechte internet verbinding met een upload van maarliefst 3.9mbps en upload 2.6mbps en kan maar niet vinden waar het aan ligt. Als ik online opzoek naar actuele storingen zie ik ook op verschillende forum sites dat er meerdere mensen er last van hebben. Ik wil graag duildeijk hebben wat er eigenlijk aan de hand is? Of er naar gekeken kan worden? Of ik wellicht iets anders kan doen. 

 

mvg

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 juni 2020, 21:02

Hallo @gencaygenc 

Gaat het om een glasvezel of DSL connectie?

Wil je eens alles dat aangesloten is op de LAN poorten van de modem loskoppelen en vervolgens de Mediaconverter en/of modem even van het stroom halen. Nadat de modem is opgestart sluit dan eens een laptop bekabeld aan op de modem en test je snelheid met de Ookla speedtest app. Mocht het dan prima zijn sluit dan één voor één alles weer aan om te kijken wat de boosdoener is.

Als laatste zou je ook nog een fabrieksreset van het modem kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een tandenstoker bijvoorbeeld.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @gencaygenc 

Gaat het om een glasvezel of DSL connectie?

Wil je eens alles dat aangesloten is op de LAN poorten van de modem loskoppelen en vervolgens de Mediaconverter en/of modem even van het stroom halen. Nadat de modem is opgestart sluit dan eens een laptop bekabeld aan op de modem en test je snelheid met de Ookla speedtest app. Mocht het dan prima zijn sluit dan één voor één alles weer aan om te kijken wat de boosdoener is.

Als laatste zou je ook nog een fabrieksreset van het modem kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een tandenstoker bijvoorbeeld.

Reageer