Beantwoord

slechte verbinding kabel


Na veel contact via Twitter, Facebook en telefoon probeer ik het nu zo. Sinds wij zijn overgestapt naar T-Mobile hebben wij iedere week problemen met internet. Het begon met uitval van internet ook via de kabel en tv. We hebben toen 1,5 dag geen internet en tv gehad. 2 Dagen later kwam er een monteur. Hij kon op dat moment niets vinden omdat internet en tv het toen weer deed. Het advies was te wachten tot het weer gebeurd en dan te bellen. Dit is geen oplossing aangezien we dat al gedaan hadden en hij niks kon vinden. Iedere week lag de wifi en kabel er uit. Soms voor meerdere uren.

Vervolgens heb ik via Twitter contact gehad. Er is toen besproken dat de wifi connectie mogelijk aan onze router lag. Echter hebben wij een router nodig omdat de T-mobile modem niet genoeg aansluitingen heeft.

Er werd als laatste via Twitter aangegeven dat opzeggen zonder uitkoopkosten nog niet kan aangezien er nog niks door beide partijen geprobeerd is. Dit waren de oplossingen van T-Mobile:
-Koop een Switch (router).
Ik vind niet dat ik hier als klant geld aan moet uitgeven. Het probleem was er immers niet voordat we bij T-Mobile zaten.
-Doe een fabrieksreset.
Wij hebben nooit iets veranderd in de instellingen. Inmiddels heb ik dit alsnog gedaan maar dit zou een oplossing kunnen zijn voor een wegvallende verbinding. Hier maak ik uit op dat dit niet helpt bij de trage verbinding waar wij de laatste tijd meer last van hebben dan geen verbinding. De laatste weken / maanden hebben wij vaak maar 1 MBIT download snelheid.

Helaas heb ik niet van alles screenshots, wel heb ik zoals gevraagd is een tweet gestuurd met de momenten dat internet traag werd. Dit zijn resultaten van jullie speedtest:
Jun 8, 2019, 5:17 AM : 1 a 2 mbps per seconden download snelheid en ongeveer 15 mbps upload snelheid.

Jun 9, 2019, 4:23 AM : In de middag hadden we even normaal internet gehad. Daarna weer terug naar DOWNLOAD: 1.1 MBIT/S UPLOAD: 14.5 MBIT/S.

Jun 10, 2019, 1:09 AM : DOWNLOAD: 9.2 MBIT/S UPLOAD: 10.1 MBIT/S.

Hierna kreeg ik als antwoord dat we nog niks geprobeerd hebben en opzeggen zonder uitkoopkosten (nog?) niet mag. Inmiddels lijkt het mij dat er genoeg geprobeerd is. We hebben vaker dan alleen deze momenten geen of bijna geen verbinding / snelheid. Bijgaande nog een screenshot van een andere speedtest. Deze speedtest site werd ook door jullie monteur gebruikt. Ik heb er nog 2 van vandaag, maar zie dat mijn privémail in de screenshot staat. Daarom leek het mij niet verstandig deze openbaar te publiceren. Graag wil ik opzeggen zonder uitkoopkosten.

icon

Beste antwoord door Piotr 27 June 2019, 14:43

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
@Nikkeehh.

Wellicht kunnen we hier helpen.
De juiste manier om dir soort dingen te tackelen is te beginnen bij het begin.
  1. wat voor modem gebruik je ?
  2. wat voor verbinding heb je ? dsl/ glasvezel 20 50 100 200 500 of 750mbit
  3. werkt de tv wel goed ?
  4. koppel alles los en sluit alleen 1 computer aan via een kabel direct op het modem van T Mobile.
  5. start windows op on veilige modus met netwerk ondersteuning.
  6. Gebruik de speedtest.net desktop app
  7. zorg er voor dat je geen gebruik maakt van VPN of andere proxy’s
Bijvoorbeels dsl tot 20 betekend dat je een minimale snelheid van 12mb moet kunnen halen. kijk je dan ook tv dan gaat daar ook max 10mbit van af.
Reputatie 7
Badge +1
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Ook even op bovenstaande site kijken wat op uw adres mogelijk is, hou er rekening mee dat de waardes bij DSL puur theoretisch zijn, DSL en zeker het oude ADSL is voor de snelheid afhankelijk van de afstand tussen wijkcentrale en huisaansluiting.

Bij ADSL zakt deze al heel snel in gerekend vanaf de wijkcentrale, zo heb ik kennissen die buitenaf wonen en hooguit maximaal 2mb download kunnen halen, gelukkig wordt er hier in de Achterhoek momenteel in het buitengebied glasvezel aangelegd.
@Hidden.nld Wij gebruiken de modem van T-Mobile, Home Gateway. Wij hebben DSL 100mbit. Wij kijken bijna nooit TV tijdens het internetten maar tijdens de uitval deed tv het ook niet. Tijdens de download snelheid drops weet ik het niet zeker want dan is internet niet helemaal weg(1mbit). We hadden al geprobeerd 1 pc op de modem aan te sluiten maar daarop gaf de speedtest geen betere resultaten. We gebruikten geen proxy of vpn.

@BeMu Deze site geeft 60Mbit aan.
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
60 Mbit/s
Reputatie 7
Badge +1
Met de beperkingen die DSL helaas heeft zou dess ondanks volgens mij minimaal zeker een snelheid van 50 tot 55mb download mogelijk moeten zijn op uw adres, als dit bij uw vorige provider wel mogelijk was moet T-Mobile u dit ook leveren.

De infrastructuur is was en blijft zoals die altijd was dus hoe je het ook keert of wend, T-Mobile hoort gewoon voor de oplossing te zorgen.
Ik heb helaas nog geen antwoord van een T-mobile moderator. Kan ik die alsnog krijgen?
ook op mijn klacht via klachtenkompas is niet gereageerd.

Ik krijg net na deze post een reactie via klachtenkompas:
Geachte heer/mevrouw , Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u gebeld. Helaas hebben wij u telefonisch niet kunnen bereiken, daarom hebben wij u een e-mailbericht gestuurd. Met vriendelijke groet, T-Mobile Thuis

Echter ben ik niet gebeld en heb ik geen email ontvangen
Reputatie 7
Hey @Nikkeehh,

Ik betreur dat je ons wilt gaan verlaten.😥 Misschien dat ik je nog op andere gedachten kan brengen! Graag wil ik je dossier doornemen en zien wat er allemaal is gedaan. De resultaten van je meegestuurde snelheidstest zien er beroerd uit. Dat moet qua snelheid zeker beter kunnen! Krijg je bij een bekabelde meting soortgelijke resultaten?

Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik je zo snel mogelijk verder helpen!
@Piotr dank je wel voor je reactie. De speedtest was bij een bekabelde meting.
Ik heb je een privé bericht gestuurd.
Reputatie 7
Hey @Nikkeehh

Bedankt voor je privébericht! Ik heb dit probleem zojuist aangekaart bij onze technische dienst. Zij gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Door de aanhoudende drukte is er bij ons een kleine achterstand ontstaan en hebben we iets langer nodig dan dat je van ons gewend bent. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte.
@Piotr hoi, mijn moeder is een paar keer gebeld. Er werd gevraagd om een afspraak te maken met een monteur. Ik vraag me af of dit helpt. Als er een monteur langs komt, zal hij waarschijnlijk niks vinden op dat moment. We hebben nu gelukkig al een paar dagen geen last, dus als een monteur nu test is er niks te zien. Dat is alleen op bepaalde 'random' momenten. gr Nikki
Reputatie 7
Badge +5
Hoi @Nikkeehh, ik wil je toch vragen om de afspraak in te plannen. Ik zie dat je dat nog niet hebt gedaan. De monteur is aangestuurd om de verbinding vanaf het aansluitpunt te meten, bekabeling te vervangen en te kijken naar het modem. Mocht er opvallende zaken zijn, zal deze monteur de netwerkbeheerder aansturen. Het maken van de afspraak is dus erg belangrijk. Succes! ☘️
Reputatie 7
Badge +5
@Nikkeehh
Even ter verduidelijking.

T-mobile geeft als oplossing aan een switch te gebruiken.
Daarop plaats je zelf tussen haakjes (router) achter.
Een router is geen switch, echter is in de meeste routers wel een switch aanwezig.

Als je een router na de modem als switch wil gebruiken moet je de kabel die van het modem komt niet in de WAN/Internet aansluiting doen maar 1 van de LAN poorten gebruiken.
Helaas zijn er op die manier maar 3 poorten over op jouw router.
Omdat er in routers en modems vaak zg. NAT (Netwerk Adres Translation) wordt toegepast, kan het gebeuren dat 2 van deze achter elkaar geplaatste routers/modem met elkaar in de clinch raken en de boel vastloopt.

Een snelheidstest daarom altijd, indien mogelijk met een kabel op de LAN netwerkpoort, uitvoeren op de modem, in dit geval de Huawei? waar het internet signaal binnenkomt.

De (Huawei??) Home Gateway modem van T-mobile heeft helaas maar 2 netwerk poorten vrij voor het LAN netwerk, heb je dus meer aansluitingen nodig is het beste om een switch aan te schaffen.
Bij een 5 poorts switch zijn er 4 poorten te gebruiken voor jouw netwerk. En een 8 poorts heeft er 7 om signalen door te geven.

Dat je vind dat T-mobile daar maar voor moet opdraaien ben ik niet met je eens, de ene TmT aansluiting heeft voldoende aan die 2 vrije poorten. Een andere klant wil misschien 16 netwerk apparaten aansluiten.
@cheyenne bedankt voor de reactie. Ik ga het met mijn moeder regelen.
@yalerta ik heb niet gezegd dat tmobile een switch moet kopen voor mij. Ik heb alleen gezegd dat ik niet vind dat ik geld aan een switch moet uitgeven omdat het probleem er nooit was met deze router.

Bedankt voor de reacties iedereen, ik probeer het nu verder op te lossen met tmobile.

Reageer