Beantwoord

slechte verbinding/wifi


door de niet behulpzame klantservice van deze keer en monteur die niet kwam.. maar op afstand zonder info heeft gekeken. en dus voor niks vakantie dag verspeelt. 

probleem wat ik heb is weg vallende verbinding zowel wifi en tv en daar naast op 1 meter afstand maar 10 mb wifi. nu heb ik al monteur gehad met repater die voor mij gevoel verbinding slechter maakt kwa snelheid. 

wat is mogelijkheid om er iets aan te doen zonder dat weer paar weken overheen gaat?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 May 2020, 09:29

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sebask1 

Heb je een  glasvezel connectie of DSL?

Is bij DSL de DSL kabel aangesloten op de vaste ISRA meestal in je meterkast of via een aansluitpunt in de woonkamer?

Wat is de snelheid als je een bekabelde laptop direct op se modem aansluit en je snelheid meet via de Ookla speedtest app? Indien je repeatets/switches/routets/adapters hebt probeer het dan ook met alleen de T-mobile modem dus al het andere afkoppelen

Probeer ook eens te meten na een fabrieks reset dus voor ongeveer 10 seconden het reset knopje achter de modem indrukken met een tandenstoker bijvoorbeeld.

dsl met huawei router bekabeld op netwerk is 9.87 ddonwload en 16.2 upload isra punt is in me woonkamer meterkast is buiten mijn appartement. reset al meerdere keren gedaan. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@sebask1

Download de ookla speedtest app en test je snelheid daarmee.

Verwijder ook al het andere apparatuur uit je netwerk en test het vervolgens alleen met een laptop.

 

Reputatie 7
Badge +15

Een fabrieksreset Kun je eventueel ook nog proberen om te kijken of dat wat helpt.

al 3 keer gedaan probleem blijft. ook op afstand via telefoon.

 

Reputatie 7
Badge +15

Test zo ook de bekabelde snelheid via de app die je kan downloaden uit de Windows 10 store. Anders test het eens na een fabrieksreset.

Reputatie 7

Hey @sebask1,

Die snelheid kan en moet beter! Heb je ook al de tips doorgenomen in ons Wifi-topic? Daar staan tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt opkrikken. Wanneer ik naar je gegevens kijk dan zie ik dat er onlangs een monteur bij je op bezoek geweest voor de Wifi. Heeft je Wifi daarna wel goed gewerkt? Ik ben naast Waqqas ook heel benieuwd of je bekabelde snelheid wel in orde is. Kun je daar ook een screenshot van maken?

kan geen app op die latop zetten bekabelt via google speedtest van van 9.78 was de monteur maar geweest had ik me vrijedag nog met een nut kunnen gebruiken. moneur zal tussen 16 uur en 18 uur komen belde 17:45 dat die niet kwam. gelukkig vanmiddag een soort van wel helpende vrouw van klantservice maar nu weer 3 weken moet wachten op dat er monteur komt. 

dit is op dit moment de snelheid met kabel

Reputatie 7

Hey @sebask1,

Fijn dat er alsnog een monteur bij je langs gaat komen! Ook zie ik dat er vandaag een versterker bij je gaat arriveren tussen 17:15 en 19:15. :relaxed: De bovenstaande snelheidsmeting laat wél zien dat ook je bekabelde verbinding beter kan. Nu valt me op dat je modem al een geruime tijd online staat, kun je nogmaals een fabrieksreset uitvoeren van je modem en wederom een bekabelde snelheidsmeting uitvoeren? Met die informatie kunnen we verder sleutelen aan een oplossing.

Reageer