Beantwoord

Slechte wifi en ethernet


Reputatie 2

Allen,

Ik heb al vrij regelmatig dat als mijn PC uit stand by komt, of als mijn telefoon weer binnen het wifi bereik komt dat ik wel verbonden ben, maar geen internet heb.

Dit kan vervolgens 15 minuten duren voordat het wel werkt.

Nou heb ik de logging aangezet op de router.

Daarin zie ik het volgende:

 

1 May 6 08:29:59 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
2 May 6 08:29:59 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"928347\",\"mac\":\"40:b0:34:e4:f9:41\",\"ip\":\"192.168.1.224\",\"host\":\"YY094619\",\"vendor\":\"MSFT 5.0\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:40:b0:34:e4:f9:41\",\"ifname\":\"br0\"}
3 May 6 08:29:59 daemon warning dhcpd dnsmasq-dhcp: Ignoring domain code1.emi.philips.com for DHCP host name YY094619
4 May 6 08:29:59 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
5 May 6 08:29:59 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"928346\",\"mac\":\"c0:ee:fb:a1:fa:fa\",\"ip\":\"192.168.1.201\",\"host\":\"OnePlus6\",\"vendor\":\"android-dhcp-10\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:c0:ee:fb:a1:fa:fa\",\"ifname\":\"br0\"}
6 May 6 08:25:28 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
7 May 6 08:25:28 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"928075\",\"mac\":\"d0:04:01:14:84:71\",\"ip\":\"192.168.1.64\",\"host\":\"*\",\"vendor\":\"android-dhcp-8.1.0\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:d0:04:01:14:84:71\",\"ifname\":\"br0\"}
8 May 6 08:25:19 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
9 May 6 08:25:19 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"928067\",\"mac\":\"d0:04:01:14:84:71\",\"ip\":\"192.168.1.64\",\"host\":\"*\",\"vendor\":\"android-dhcp-8.1.0\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:d0:04:01:14:84:71\",\"ifname\":\"br0\"}
10 May 6 08:25:15 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
11 May 6 08:25:15 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"928062\",\"mac\":\"d0:04:01:14:84:71\",\"ip\":\"192.168.1.64\",\"host\":\"*\",\"vendor\":\"android-dhcp-8.1.0\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:d0:04:01:14:84:71\",\"ifname\":\"br0\"}
12 May 6 08:25:13 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1

 

Heel frustrerend dit.

Ik heb al op het forum gezocht, maar kan de oplossing niets vinden. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 May 2020, 15:03

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik_NL 

Je hebt een eigen router achter de T-mobile modem?

Werkt deze wel goed als je de wifi van de modem gebruikt en de router verwijderd?

Had je trouwens DHCP uit staan op je eigen router als hij niet in AP mode stond?

Reputatie 2

Beste @Waqqas ,

Bedankt voor je antwoord en tijd die je erin wil stoppen.

Ik heb geen eigen router. Ik heb 2 Unify wireless AP's.
Ik gebruik de wirelss functie van de router van T-mobile niet.
Daarnaast heb ik dit ook op mijn laptop die via ethernet verbonden is hetzelfde probleem vertoont.

(Misschien had ik dit niet duidelijk vermeld in de eerste post.)

Reputatie 7
Badge +15

@Erik_NL 

Gaat het om DSL of glasvezel?

Helpt een fabrieksreset niet door het resetknopje achter je modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een tandenstoker bijvoorbeeld?

Reputatie 2

@Waqqas .

Glasvezel.
Ik kan die fabrieks reset later vandaag uitvoeren. En zal dan een update plaatsen.

Reputatie 2

@Waqqas .

Net een fabrieks reset uitgevoerd.
Lijkt nu beter te zijn. Maar test het gedurende de dag nog

Reputatie 2

Het is nog steeds niet zoals ik verwacht.

Het lijkt wel of de modem te traag is met DNS doorgeven.

192.168.1.1 is mijn zyxel router. Hieronder zie je de resultaten van een laptop met vaste verbinding.

 

ping 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.1:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 7ms, Average = 2ms

 

nslookup google.com
Server:  UnKnown
Address:  192.168.1.1

DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
*** UnKnown can't find google.com: No response from server

 

Na 2 minuten:

 

nslookup google.com
Server:  home
Address:  192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Addresses:  2a00:1450:400e:808::200e
          216.58.208.110

Reputatie 7
Badge +15

@Erik_NL

Gebruik je nu de provider DNS? Misschien helpt het om dit te wijzigen.

Log in in je modem interface, in het menu netwerkinstellingen, thuisnetwerk, kijk bij DNS waarden, selecteer statische DNS en voer bij server 1 & 2 in 8.8.8.8 en 8.8.4.4, toepassen en herstart je modem.

Werkt het nu beter?

Reputatie 2

@Waqqas 

Heb ik zojuist gedaan.
Daarvoor had ik het volgende probleem:
Mijn laptop (bedraad) kwam uit slaaptstand.
Wederom een DNS probleem.

Open chrome naar 192.168.1.1 zie ik dit:

 

Kon met geen mogelijkheid inloggen.

Na een disable van de netwerk kaart en een enable kon ik er weer bij.

En zag ik gelukkig weer het goede inlogscherm:

 

Ik heb de dns aanpassing gedaan en de modem herstart.
Maar weer afwachten dus.

Ik ben er wel een beetje klaar mee, met heel die T-mobile thuis toestand.

Reputatie 2

@Waqqas

Zojuist op mijn telefoon wifi ingeschakeld.
Zelfde probleem.

Dit probleem gaat pas weg, na een disable en enable van Wifi
 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Die Zyxel GS1900 is dat een andere apparaat in je netwerk?

Wil je eens de wifi van het T-mobile modem testen?

Reputatie 2

@Waqqas , Die zyxel is een 24 ports switch.

Dankzij jouw aanwijzing kom ik eracht dat dit een managed switch is.

Deze zat op hetzelfde IP-adres als de Router van T-Mobile (ook zyxel).

Ik heb nu de ip poort van de router gezet op 192.168.1.2.

Ook krijgen de clients die nu als gateway.

Bedankt voor je hulp. Ik wacht het nog een paar dagen af.

Reputatie 7
Badge +15

2 apparaten met hetzelfde ip in een netwerk geeft meestal problemen. 😉

Reputatie 2

@Waqqas 

Jaaaaaa, stom van mij.

Het werkt nu allemaal prima.

Bedankt voor de tijd en energie die je er in gestoken hebt.

Reputatie 7
Badge +15

Dacht al, waarom krijg je een ander zyxel inlogscherm. Moest wel een ander apparaat met hetzelfde ip zijn 😝

Reageer