Beantwoord

Slechte WiFi en TV verbinding op de tweede verdieping

  • 14 January 2019
  • 6 reacties
  • 633 Bekeken

Ik heb al sinds het ingaan van mijn contract (een half jaar nu) problemen met mijn WIFI en TV-ontvangst op de 2de verdieping. Na eerst zelf aan de gang geweest te zijn om de WIFI te verbeteren (helaas zonder succes) heb ik aan de bel getrokken. De WiFi doet niet wat tie moet doen (bijv. smart TV hangt 1 meter van de modem vandaan en is op dat moment als enige gekoppeld aan de WIFI en netflix moet continu bufferen terwijl ik een 100MB internetsnelheid heb). en bij het TV kijken op de 2de verdieping blijft de beeld continu hangen, is blokkerig én het geluid blijft hangen/haperen. Inmiddels is er al een monteur geweest (WIFI versterker geplaatst en wat aanpassingen in de modem en het TV kastje opnieuw gereset) . Helaas allemaal zonder succes.

Er is inmiddels alweer bijna een maand verstreken. Meerdere malen contact gehad. in het eerste telefoon gesprek (prettig en behulpzaam) heb ik alles uitgelegd en meneer wist wat het probleem zou zijn en wist wat de oplossing hiervoor is, maar moest het eerst nog met een collega bespreken, in zijn agenda gezet dat ik maandag 7 jan terug gebeld zou worden en hij zou het allemaal in het systeem vermelden. Maandag ben ik natuurlijk niet terug gebeld. dinsdag maar weer contact opgenomen en wat bleek er staat helemaal niks in het systeem gemeld over mijn probleem of dat ik überhaupt gebeld heb (BELACHELIJK!!). dus heb ik weer alles moeten uitleggen voor de 2de keer, dit keer door een meneer die zsm van mij af wilde en mij probeerde af te wimpelen, en zonder het gesprek af te sluiten ben ik zomaar door verbonden met Guidion Telecom support (WIFI service monteur) zonder dat ik zijn naam heb kunnen opschrijven, en daar kon ik voor de 3de uitleggen wat het probleem is (meneer heeft daar niks uitgelegd en zomaar doorverbonden).

er zal vandaag vrijdag 11 jan voor de 2de keer een service monteur langs komen om het probleem proberen op te lossen. ik heb het probleem voor de zekerheid gefilmd met de camera dus genoeg bewijs van het probleem. maar de manier waarop dit is gegaan vind ik niet kunnen (mijn eerste probleem melding als niet ontvangen beschouwen en tweede melding afgewimpeld worden).

DE OPLOSSING

Ik wil gewoon dat ik krijg waarvoor ik betaal (niks meer en niks minder).
goede, snelle en stabiele internet en TV kijken op de tweede verdieping moet gewoon werken.

nou afgelopen vrijdag 11 jan voor de 2de keer een service monteur langs geweest om het probleem proberen op te lossen hij is in totaal niet eens 5 minuten bij mij binnen geweest.
het probleem zat hem volgens hem in het ISRA (een test uit laten voeren door een telefoontje te plegen). de monteur heeft verder helemaal niks meer gedaan. KPN moet het probleem met het ISRA herstellen of repareren, hij heeft hier opdracht voor gegeven aan T-Mobile om dit door KPN dit te laten repareren en ik zou zsm gebeld worden door T-mobile.

Maandag 14 januari 2019 heb ik gelijk gebeld met T-mobile, omdat ik slechte ervaring heb met terug bel verzoeken. en wat blijkt... de dame die me te woord stond kon zien in het systeem dat de actie betreft het Herstellen/repareren van het ISRA was stop gezet. dus KPN gaat dit niet repareren of herstellen.
de dame zou uitzoeken waarom de actie is stop gezet en zou in 10 minuten terug bellen..
en inderdaad ik werd terug gebeld, maar met als antwoord dat het repareren of herstellen niet gebeurd. en als dit wel zou gebeuren dat de kosten voor rekening zijn van de klant (ik dus in dit geval).
ik vind het niet normaal dat ik niet krijg waarvoor ik betaal, het probleem zou gewoon opgelost moeten worden ongeachte wat het probleem is (gezien T-mobile diensten van KPN afneemt) en T-mobile de kosten voor rekening neemt.
dit is absoluut niet normaal!! en absurd dat ik betaal voor flut internet...

DIT MOET GEWOON OPGELOST WORDEN!!!

ik eis dat dit z.s.m. opgelost wordt en krijg waarvoor ik betaal.
de kosten moet T-mobile voor eigen rekening nemen, gezien al sinds het ingaan van mijn contract problemen zijn (al een half jaar). het ISRA is niet door mij toedoen beschadigd of iets dergelijks en hoort gewoon te werken.
icon

Beste antwoord door Piotr 20 February 2019, 12:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hoi niffoe, honderd - nee, duizendmaal sorry voor mijn late reactie. Jouw bericht is er vanwege een fout systeem tussendoor geglipt, vandaar dat je eerder niets van mij hebt vernomen. De situatie die je hier beschrijft is natuurlijk niet fijn. Het is wel al een poos geleden, dus ik hoop stiekem dat het ondertussen netjes is opgelost. Ik zie bijvoorbeeld dat je ondertussen contact hebt gehad met onze Webcare team. Fijn! Mocht je mijn hulp toch nog nodig hebben, laat het mij dan meteen weten. Ik sta voor al jouw vragen klaar! 😄
Hoi Cheyenne,
Tot op heden is het NIET opgelost.
En zeer zeker al helemaal niet nettjes!!
Ik wacht gewoon tot mijn contract afloopt en ik stap sowieso over op een andere provider, want de service van T-mobile is simpelweg 0 nul!!
En daarbij komt ook nog dat het maandbedrag dood leuk van mn rekening wordt afgeschreven, terwijl er niet geleverd wordt waarvoor ik betaal.
En niks of niemand van T-mobile kan mij helpen.
Bullshit!!!

Dat is toch wel raar he, met provider KPN heb ik nooit problemen gehad, ik stap over naar T-mobile en ik heb allerlei problemen die niemand kan oplossen.... dat lijkt me heel sterk!!
Maargoed, over een paar maanden stap ik over en zal ik het probleem niet meer hebben 😉.
En daarbij zal ik niemand aanraden om een abonnement bij T-mobile te nemen...
Reputatie 7
Als jou snelheid lager is als 10mbit op de wifi op de verdieping van het modem en een verdieping onder en boven het modem mag de monteur er wat aan doen. de volledige snelheid word alleen gegarandeerd via een bekabelde verbinding.
dit geld overegens bij elke provider zo.
Reputatie 7
Hey @niffoe,

Ik ben gelijk naar je verbinding gaan kijken. Nu zie ik dat één TV Box achterblijft qua stream, daardoor ervaar je de blokken in beeld. Graag help ik je aan een oplossing, maar daarvoor moeten we eerst achterhalen waar het probleem ligt (netwerkkabel, TV Box of het modem). Heb je je beide TV boxen bekabeld aangesloten op het modem? En wat gebeurt er wanneer je je TV Boxen van plek verwisseld. Heb je dan ook slecht beeld op je andere TV Box? Mocht het probleem dan aanhouden, dan kun je het ook met een andere netwerkkabel testen. Deze kan ik je kosteloos toesturen.

Voor je Wifi raad ik je aan om dit topic eens door te nemen. Daar staan tal van tips die je op weg helpen naar een betere verbinding.
Dit is nou precies wat ik bedoel met het super slechte service!!
Mijn grootste probleem is het slechte WIFI, en wat wordt er uitgebreid behandeld de tv box, en voor WIFI verwijzen jullie naar een simple topic voor tips?
Als jullie nou eens mijn verhaal hebben gelezen, staat daar al dat ik zelf aan de gang ben gegaan met alle tips en tricks en zonder succes. De WIFI monteur is ook al 2 keer langs geweest.

Het wordt echt steeds gekker!!
Vraag me ook echt af of jullie je klanten serieus nemen. Blijkbaar niet...
Voor mij geen t-mobile thuis meer, geen t-mobile abbo voor de telefoon niks meer. Ben er helemaal klaar mee.
Reputatie 7
Hallo @niffoe

WiFi op de 2de verdieping zul je helaas zelf moeten oplossen. Je betaald voor je internet verbinding, als extra's heb je een wifi service gekregen. deze geld voor de verdieping van het modem en een verdieping boven en onder het modem.
Een mooie oplossing is bijvoorbeeld een TP link Deco M5 een wat goedkopere oplossing is een extra Fritz!repeater

Mocht dit zelf niet lukken dan kan je dit ook via Guidion kunnen laten doen je betaald dan 55 euro voor het bezoek (45min) en materiaal kosten zoals bijvoorbeeld een repeater (70 euro per stuk).

Reageer