Beantwoord

Slechte WiFi ontvangst T-Mobile Thuis

  • 22 February 2017
  • 11 reacties
  • 5421 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb in huis een steeds wisselende WiFi ontvangst. Gisteravond tijdens het terugkijken van The Blacklist op RTL XL 3x opnieuw moeten starten omdat de internetverbinding wegviel. Het modem hangt in de meterkast en die grenst notabene aan de huiskamer. Dichtbij genoeg zou je zeggen. Bijzonder vervelend! Ik wil gewoon een stabiele omgeving zonder gedoe. Wat kunnen jullie hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Sander 22 February 2017, 16:04

Bekijk origineel

11 reacties

Het modem kan je beter uit de meterkast halen en gewoon op een vrije plek in de huiskamer hangen,en op ong. 1meter hoogte.
Reputatie 1
De monteur heeft het daar zelf opgehangen. Ik ben ervan uitgegaan dat hij weet wat hij doet. Daar zit ook de aansluiting op glasvezel en niet in de huiskamer. De glasvezel komt in de meterkast de woning binnen.
Reputatie 7
Het modem behoort inderdaad bij het aansluitpunt gemonteerd te worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hierdoor jouw wifi ondermaats is. Er zijn wel wat tips om de wifi te verbeteren, ook bij jou! Heb je al in dit topic gekeken? Als ik het goed heb, heb je een Draytek modem. 😉
Reputatie 1
Hallo Sander,
Ik ben naar het topic gegaan, maar dat vind ik veel te ingewikkeld hoor. Het lijkt mij niet verstandig dat ik via de computer verbinding ga maken met het modem. Dat wordt Ă©Ă©n grote chaos! Ik bel de helpdesk wel. Op jullie site staat dat er ook op afstand hulp mogelijk is en dat er eventueel een WiFi versterker geĂŻnstalleerd kan worden. Dat lijkt mij een veel beter plan.
Overigens vind ik dit ook geen antwoord voor een gebruiker met een gemiddelde kennis van dit soort dingen. Na installatie (die bij mij nog maar kort geleden heeft plaatsgevonden) moet e.e.a. het gewoon doen. Die monteur is toch niet voor niks langs geweest....
Reputatie 2
@Angelique1605

Je kunt inderdaad de helpdesk bellen op 0800 0092, dan helpen we je op afstand. Ik kan je ook een handleiding sturen met afbeeldingen erin. Misschien vind je dat handig? Als je dit wilt kun je mij een privĂ©bericht sturen met je e-mail adres, dan krijg je van mij een e-mail. 😃
Reputatie 1
@Gino

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb de helpdesk al gebeld en ze hebben op afstand een andere frequentie ingesteld. Ik wacht eerst even af of het gaat werken.
Reputatie 2
@Angelique

Dat is goed om te horen. Mochten we je op het forum ergens mee kunnen helpen dan zien we je graag terug. 😃
sinds vandaag slechte wifi ontvangst in de huiskamer oplossing van de klanten service modem weer naar fabrieksinstellingen zetten en router op tweede verdieping er af halen en op nieuw installeren.
Deze instellingen en de router heb ik sinds ik Vodafone Thuis heb en nog nooit problemen meegehad nu in ene zouden wij van alles moeten doen of de wifi weer goed te krijgen.
Zeker niet tevreden met het antwoord van de klantenservice en ben al op zoek naar nieuwe provider.
Zeer slecht deze overname.
Reputatie 5
Hallo Ronneke,

Begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent. We gaan natuurlijk graag voor je op zoek naar een oplossing zodat je direct gebruik kan maken van je Wi-Fi netwerk thuis.

Kan je wel internetten als je een ethernet kabel verbindt met je computer of laptop? Zou je ook een kijkje willen nemen in dit topic? Onze collega's die meer kunnen vertellen over T-Mobile Thuis zijn na het weekend weer aanwezig. Als je jouw bevindingen deelt naar aanleiding van het eerder gestuurde topic, dan kunnen zij je verder helpen met behulp van die informatie.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Ronneke!
het is niet dat ik verbinding heb met de wifi alleen valt hij regelmatig uit sinds gister of is enorm traag.
met de kabel gaat alles goed.
ik lees veel over problemen na de overname is dit zou voor mij zeker een reden zijn als dit niet naar behoren wordt opgelost zonder dat de klanten zelf daarvoor veel moeten doen.
het probleem ligt bij jullie en niet bij de klanten.
Reputatie 7
Badge +3
Radiogolven gedragen zich nooit rechtlijnig, zeker bij hoge frequenties als die van Wifi binnen gebouwen.
Bij elke omgevingsverandering (obstructie) kan al een enorm effect hebben op ontvangst en/of zenden.

Op een bedrijf werd ooit gekozen voor mobile karren met wifi, maar deze omgeving zat vol met stalen objecten. De problemen die we vanaf dag 1 hadden om dat stabiel te krijgen maar vooral te houden was niet met 1 pen te beschrijven.
Het idee was leuk, maar de uitwerking viel zo tegen, dat iedereen liever koos voor een vaste aansluiting .. dan maar iets lopen i.p.v. ergeren aan vastlopers e.d.

Heel veel signaalmetingen uitgevoerd en die gaven aan dat er voldoende dekking was, maar uiteindelijk bleef het zeuren.
Tijdens de metingen kwamen we er achter dat er ook buurtsignalen waren die de sterkte op een aantal plekken van het eigen netwerk overstegen ... maar ook niet altijd op dezelfde plek.

REF 1: https://www.howtogeek.com/126327/how-to-get-a-better-wireless-signal-and-reduce-wireless-network-interference/
REF 2: https://www.howtogeek.com/197268/how-to-find-the-best-wi-fi-channel-for-your-router-on-any-operating-system/
REF 3: https://www.lifewire.com/wifi-channel-number-change-to-avoid-interference-818208

Wat veel mensen ook vergeten is, dat een kanaal wat in de woonkamer goed werkt, kan in je slaapkamer wel eens een slechtere keuze zijn.
Had hier zelf ook zo'n probleem, waarbij een toestel waarop ik streamde in de slaapkamer maar niet stabiel wilde draaien. Het gekozen kanaal leek redelijk gekozen, maar nader onderzoek wees toch uit, dat ik 2 kanalen moest opschuiven voor een nu optimale verbinding.

Dus het is tegenwoordig met al die wireless routers niet eenvoudig meer om hem op 1 kanaal vast te zetten en te houden. 1 buurtrouter meer en je kunt weer in de problemen komen.

Denk ook niet, wat je suggereert, dat de problemen liggen aan de overgang van VF naar TM als het om je wifi signaal gaat. Want je geeft ook aan dat bekabeld er geen enkel probleem is.

Mijn advies is om eens te onderzoeken welke andere routers in je omgeving staan.
Belangrijk is om te kijken op welke kanalen je erg sterke buurtsingalen ontvangt, probeer die in ieder geval te mijden. Kontroleer op diverse plekken in je huis of betreffende kanalen die je zou willen kiezen minder problemen zou kunnen geven (minder sterke buurtsignalen).
Alles met het huidige dichtbebouwde wifi-land staat en valt met toch een beetje meten ..... want meten is weten.

Ook ik kan geen 100% sluitend antwoord geven, omdat er teveel variabelen zijn als je over het over wifi ontvangst en/of zenden hebt.

Reageer