Beantwoord

Slechte wifi verbinding, wifi repeater aansluiten lukt niet.

  • 19 April 2019
  • 4 reacties
  • 654 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over de wifi bij ons thuis. Een tijdje geleden is er een monteur langs geweest omdat we aangegeven hadden dat het wifi bereik op de eerste etage enorm slecht is! Deze monteur heeft toen een WiFi repeater geplaatst op de eerste verdieping (Fritz!wlan repeater 1750e) en op het moment dat hij er was werkte alles natuurlijk helemaal prima.. Alleen vanaf het moment dat hij weg was werkte het al niet meer fatsoenlijk en hadden we dus nog geen WiFi boven.

Uiteindelijk er maar mee gedeald en het de wifi repeater weer opgeborgen.. Nu een hele tijd verder wordt het alleen maar erger met de wifi,, we krijgen vaak bijna geen verbinding dat we continu het modem (staat op de gang niet in de meterkast) opnieuw op moeten starten zelfs beneden wanneer we gewoon in de woonkamer zitten is dit nodig. Het modem dat we hebben is de home gateway. Op de eerste verdieping werkt de WiFi eigenlijk helemaal niet en wanneer ik ook maar 1 stap naar buiten zet de achtertuin in is ook de wifi gelijk helemaal weg!

Zelf nog maar een keer geprobeerd de wifi repeater opnieuw te installeren maar ook dit lukt niet de lampjes op de repeater blijven continu knipperen, maar ook de lampjes op het modem blijven continu knipperen, ook wanneer ik de repeater weer uit het stopcontact heb gehaald...

Wie kan ons helpen met het krijgen van een goed stabiel wifisignaal in huis?
icon

Beste antwoord door Brian 23 April 2019, 17:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Babet,

T-Mobile heeft Wifi service in de vorm van een Fritz repeater. Jammer dat het nu niet meer werkt. Waarschijnlijk heb je betonnen vloeren en daar komt Wifi simpelweg heel moeilijk doorheen.

De simpelste oplossing is het gebruik van internet via het lichtnet met een powerline adapter. Je hebt dan een versie met ingebouwde Wifi nodig. Je kunt ze o.a. hier vinden: https://www.coolblue.nl/powerline-adapters/devolo/wifi-ingebouwd:ja?sorteren=laagste-prijs Hoe hoger de doorvoersnelheid hoe duurder.

Je moet deze adapters altijd direct in een wandcontactdoos (stopcontact) plaatsen, nooit via een verdeelstekker of verlengsnoer.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Hi @Babet90, ik zou je zeker adviseren om de repeater te gebruiken, dit maakt je verbinding vaak een stuk stabieler! Via deze link vind je alle informatie om de repeater opnieuw te verbinden, in te stellen of te resetten. Mocht het niet lukken laat dan zeker weten waar je op vastloopt, dan kijk ik graag met je mee!
@Brian

De repeater connect niet met het tmobile modem, dit ook meerdere keren opgezocht op het internet maar kom er niet aan uit, ga het nu nog even proberen via de link die je stuurde! Hopen dat dit wel lukt nu!

Bedankt alvast!
Reputatie 7
Hi @Babet90, de truc zit hem in het timen van de knop om de repeater te verbinden of te resetten 😉 Is het inmiddels gelukt?

Reageer