Beantwoord

SMTP poorten geblokkeerd vanaf mijn verbinding

  • 4 March 2020
  • 5 reacties
  • 593 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik kan vanaf mijn internet niet meer naar smtp.t-mobilethuis.nl naar poort 25, 465 of 587.
Het is wel mogelijk om het adres te pingen, maar een telnet naar smtp.t-mobilethuis.nl en poort krijg ik geen verbinding. Bij het versturen van een e-mail krijg ik ook de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden naar smtp.t-mobilethuis.nl.

Vanaf een andere verbinding is het wel mogelijk om verbinding te maken via telnet.

Het lijkt er dus op de de verbinding naar smtp geblokkeerd wordt op mijn verbinding, hoe kan ik dit ongedaan maken dat ik weer e-mail kan versturen?

Christian

icon

Beste antwoord door Brian 17 March 2020, 16:55

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb even gekeken in de log en krijg de volgende melding:

status=deferred (connect to smtp.t-mobilesthuis.nl[37.143.82.162]:578: connection timed out)

Ik heb gister contact gehad met de helpdesk van T-Mobile, maar die konden mij niet verder helpen en hebben het doorgezet naar de Technische Dienst, maar dan was het nog de vraag of ze dit gingen oplossen. Ik zou graag weer z.s.m. normaal e-mail willen versturen en zou graag mijn IP-adres van de “Deferred” lijst af willen.

Gaat dit automatisch of moet dit handmatig gebeuren?

Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 7

Hi @cdkam, geen zorgen we gaan er mee aan de slag! De collega’s van onze technische dienst nemen zo snel mogelijk (uiterlijk binnen een aantal werkdagen) contact met je op.

Hi @Brian, inmiddels zijn we 11 dagen verder en kan ik helaas nog steeds geen e-mail versturen.

Als ik een ping doe naar smtp.t-mobilethuis.nl krijg ik:

Reply from 37.143.82.162: bytes=32 time=9ms TTL=61

Als ik een telnet doe naar smtp.t-mobilethuis.nl 587 krijg ik:

Er wordt verbinding gemaakt met smtp.t-mobilethuis.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 587: Het maken van de verbinding is mislukt

Vanaf een andere internet verbinding kan ik wel verbinding maken met poort 587.

Reputatie 7

Hi @cdkam, we hebben het versturen en verzenden van e-mails getest vanuit hier en ze lijken goed verstuurd te worden en aan te komen in je mailbox. Zou je eens willen proberen om de DNS instellingen in je modem aan te passen? Hier vind je hoe je dat doet. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Hoi @Brian, ik heb de DNS naar 8.8.8.8 veranderd, maar hetzelfde resultaat. Ik krijg geen verbinding naar smtp.t-mobilethuis.nl op poort 587 vanaf mijn IP adres thuis.

Als ik vanaf mijn werk een Telnet doe naar smtp.t-mobilethuis.nl 587 krijg ik de volgende response:

220 smtp02.glasoperator.nl ESMTP Postfix

Doe ik het vanaf mijn huisadres krijg ik:

Er wordt verbinding gemaakt met smtp.t-mobilethuis.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 587: Het maken van de verbinding is mislukt

Ik vermoed dat mijn ip adres wordt geblokkeerd door smtp.t-mobileshuis.nl / smtp02.glasoperator.nl. Ik kreeg ook de melding in mijn log dat ik “Deferred” was. Mijn publieke IP adres is 31.20.177.53.

Kunnen jullie dit nakijken?

Mail ontvangen is trouwens geen probleem, dat werkt gewoon. Als ik telnet naar imap.t-mobilethuis.nl 143 krijg ik de volgende reponse:

* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 LITERAL+ SASL-IR LOGIN-REFERRALS ID ENABLE IDLE STARTTLS AUTH=PLAIN] GlasOperator ISP Services Platform 

Daar kan ik dus wel normaal bij.

Alvast bedankt

Reageer