Beantwoord

snelheid bedraad internet

  • 11 January 2019
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

Ik heb een T-Mobile thuis abonnement van 200mbps. Bij speedtest zie ik steeds slechts 90mbps
is dit normaal of moet ik gewoon 200mbps zien?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 January 2019, 21:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @lampekap1

Je zou gewoon 200Mbit moeten zien. Indien je niet hoger haalt kan het zijn dat je netwerk kaart of UTP kabel de snelheid niet aan kan. Kun je het testen met een ander apparaat en netwerk kaart ?
De utp kabel is nieuw via t-mobile. Mijn. Kaart is 1 gigabit.
Reputatie 7
Badge +4
kun je de resultaten eens posten van https://thuis.t-mobile.nl/orientatie/speedtest/ ?

Je krijgt de meest betrouwbare uitkomst van de internet speedtest als je je computer met een kabel aan je modem aansluit. De speedtest via Wifi uitvoeren kan ook maar dit is minder betrouwbaar. Wil je het meest betrouwbare resultaat halen?
Lees hier onze speedtest tips:
  • Controleer of je verbonden bent via een internetkabel (UTP-kabel) of via Wifi
  • Zorg ervoor dat er geen andere apparaten verbonden zijn met het internet.
  • Sluit alle andere browsers, vensters en tabs.
  • Sluit alle programma's en applicaties die gebruik maken van internet op je computer.
  • Ben je aan het streamen of downloaden? Sluit deze voordat je de speedtest doet.
  • Test niet met oude apparaten. Deze ondersteunen vaak geen hoge internet­snelheden.
  • Het tijdstip waarop je de speedtest doet, heeft ook invloed op het resultaat. Doe de test op verschillende momenten op een dag.
  • Je computer, router of modem uit en weer aanzetten kan de snelheid verhogen.

Voor windows gebruikers wil het ook wel eens helpen de firewall even uit te schakelen.
Sorry dat het wat langer geduurd heeft, even geen tijd gehad.
Ik heb het probleem gevonden. Mijn internet kabel zat in de switch, die geen gigabit heeft.
Deze rechtstreeks in het modem gedaan en nu geeft hij wel 200 mbps aan.

Bedankt voor jou reactie.

gr

Reageer