Beantwoord

Snelheid DSL

  • 28 September 2017
  • 12 reacties
  • 1084 Bekeken

Hallo,

Ik ben van plan om tMobile thuis aan te gaan schaffen maar ik ben bang dat mijn internetsnelheid een stuk langzamer zal zijn dan ik nu heb met zeelandnet/delta. Iemand ervaring hiermee? Bij ons is helaas nog geen glasvezel.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 September 2017, 16:00

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge
Ja als het kan en je wilt het niks mis mee, maar als 50Mbit de max is kom je daar ook een heel eind mee!
Reputatie 7
50Mbit en UHD Netflix zou ik gewoon niet doen.

Misschien ben ik een beetje verwend met 20x sneller internet en 250Mbit WiFi door het hele huis.
Heb ik het nodig ? absoluut niet, maar het kan 🙂
Reputatie 5
Badge
Nou hier hebben we 50Mbit en dat werkt prima!
Wat hier boven staat beschreven zijn maxima’s die in de praktijk bijna nooit worden gehaald.
Of ze moeten allemaal tegelijk gaan downloaden 😉
Reputatie 7
Hoe snel internet heb je nodig.
Een settopbox gebruikt ongeveer 8Mbit. met opname is dit 16Mbit
Een smartphone heeft genoeg aan 10Mbit (een filmpje op facebook youtube of TV anyware)
Een computer of gameconsole heeft ook 10Mbit nodig.
heb je nou ook een UHD tv met Netflix dan zit je al snel aan de 40Mbit!
De vuistregel die ik zelf gebruik is 10Mbit per apparaat.

Een gezin met 2 tieners.
In de woonkamer een UHD tv met Netflix 40Mbit.
Een stb met opname mogelijkheid 16Mbit.
3 stb's op de slaapkamer 24Mbit
een Playstation 4 10Mbit
4 Smartphones 40Mbit
Zit je toch al aan de 130Mbit
Ik zie dus 50Mbit als minimum en 100Mbit als standaard voor een modaal gezin.

En wil je het ook allemaal op je WiFi goed houden dan zou je alles zoveel mogelijk met een UTP kabel moeten aansluiten. (Smart TV, Gameconsole, PC ect)
Reputatie 5
Badge
Wat moet je met 400Mbps? 50Mbps is in bijna alle gevallen al snel genoeg!
Reputatie 4
Hallo,

Met een etherkabel kan je hogere snelheid behalen dan draadloos. Het beste kan je de test uitvoeren met een cat5e, cat6, en een cat6e kabel voor het beste resultaat.
Een speedtest duurt maar 30 seconden.

- Snotaapje;)
Oke gaat ik dat binnenkort is proberen! En het beste is rechtstreeks via de kabel aan een laptop toch? iig bedankt voor de info!
Reputatie 7
bounded bied T-Mobile helaas nog niet aan. dus op jou locatie zou je 100Mbit moeten kunnen halen.
Reputatie 4
Hallo,

Delta gebruikt een kabelnetwerk voor hun internet diensten. T-Mobile gebruikt xDSL.
Je kan eventueel een speedtest via Speedtest.net en dan kijken of jij 400 Mbps haalt. Zo ja, dan adviseer ik je om bij Delta te blijven. Als je naar T-Mobile Thuis of andere xDSL aanbieders overstapt heb je een lagere snelheid.

- Snotaapje
Koper 111 en bounded koper 222mb...dus de 400mb die zeeland/delta aanbied kan helemaal niet?
Reputatie 3
Dat is een lekker overzichtelijk site die je hebt gevonden.
Reputatie 7
dsl is erg afhankelijk van de lijnlengte. je kan op de volgende site zien wat er op jou adres mogelijk is. https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Reageer