Beantwoord

snelheid is langzamer via kabel

  • 12 December 2020
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

Hey goedemiddag,

Ik heb vandaag een sftp kabel cat7 naar boven gelegd vanaf beneden omdat ik daar slecht internet had. Nu heb ligt alles er in en ik sluit hem aan op mijn pc en ik haal geen hogere snelheid als 10mbps terwijl als ik hier beneden zit haal ik de 90 Mbps met mijn telefoon op de wifi. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 12 December 2020, 19:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Perryleiden 

Wat is de lengte van deze kabel en heb je hem zelf gemaakt?

Een Cat 7 zou geen probleem moeten zijn over max 100 meter en 10Gb. Hopelijk niet bij AE gekocht, omdat dit meestal ‘ijzeren kern’ draden zijn en geen koper.

 

@Perryleiden

Wat is de lengte van deze kabel en heb je hem zelf gemaakt?

Een Cat 7 zou geen probleem moeten zijn over max 100 meter en 10Gb. Hopelijk niet bij AE gekocht, omdat dit meestal ‘ijzeren kern’ draden zijn en geen koper.

 

Hey Pieter,

 

Ik heb  de kabel die ik heb gekocht toegevoegd bij de bijlage ik heb wel de rj45 connector er afgehaald aan 1 kant om hem omhoog te trekken, daar heb ik zelf een toolles cat6a/7 connector opgezet.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Perryleiden 

Neem aan dat je daarna via een testool of met een multimeter gekeken of het een 1 op 1 connectie is, want als je ergens een kruising hebt zou dat wel eens impakt kunnen hebben op je snelheid.

Reageer