Beantwoord

snelheid niet hoger dan 100 mbps

  • 28 March 2020
  • 6 reacties
  • 699 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Help!!!

ik heb de premium glasvezel variant met 1000mbps. 
huidige setup:

draytek vigor modem met daarachter een fritzbox en de wifi van de modem uitgeschakeld. De fritzbox is vanuit tmobile en staat in bridge mode. 
 

daarnaast heb ik de tenda nova mw3 mesh aangeschaft.

de fritzbox is aangesloten op lan1 van de draytek en vanuit lan2 gaat een utp kabel naar een netgear switch. Vanuit de switch is de primaire nova mesh aangesloten met een utp kabel. 
 

Met de fritzbox lukt het mij om draadloos snelheden te behalen van 300 mbps. 
 

echter met de nova blijf ik hangen op 95 mbps terwijl deze draadloos ook snelheden aan kan tot 800 mbps met de 5ghz band. 
 

wat ik ook doe ik kom niet boven de 100mbps als ik verbind met de nova. Wie kan mij helpen en wat zie ik over het hoofd?

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 March 2020, 17:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo dhalid,

Is de Netgear switch een Gigabit switch, of een Fast Ethernet switch? Als het geen Gigabit switch is kom je inderdaad nooit boven de 100 mbps. Hetzelfde geldt voor de bekabeling, gebruik je  volledig bedrade en goede kwaliteit utp bekabeling?

Mvg. Marcel

Hoi marcel. Het is een gigabit switch en alles is met cat6 bekabeld.

Reputatie 7
Badge +15

Wil je anders is de switch er tussen uit halen en gebruik misschien ook eens een andere CAT6 kabel vanaf de Draytek naar nova.

Kan je de fritzbox en de nova beide teglijk in bridge mode zetten? 

het rare is dat de nova een wan poort heeft van 100mbit en de lan poort is een 1000mbit poort. Kan dit ermee te maken hebben?

Ja, als je er 100 binnenkomt kan er nooit 1000 uitkomen, zou dat ding er 900 bij moeten verzinnen.

Reputatie 7

Hoi @dhalid

 

Is het gelukt om de snelheid hoger te krijgen met bovenstaande tips? Mij tip zou zijn om eerst te testen met een direct bekabelde verbinding. Haal je daar wel de 1000 Mbps? En dan steeds meer apparatuur aansluiten, totdat je de snelheid ziet dalen. Dan weet je wat de orozaak is van de lagere snelheid. Het lijkt er in ieder geval op dat je de 1000 Mbps op het modem wel goed binnenkrijgt. Houd je ons op de hoogte? Op die manier leren ook anderen mee van jouw bevindingen! 

Reageer