Beantwoord

Snelheid te laag


Reputatie 3
Mijn internet snelheid blijft dramatisch achter bij de snelheid van mijn abonnement. Ik heb een abonnement voor 750 MB/s , maar op mijn desktop kom ik niet verder dan 20 (download en upload) met uitschieters naar 50mb/s.
De desktop is bedraad aangesloten. De switches op de mediaconverter staan goed: 3 en 4 staan op on.
Het gekke is dat ik via de WiFi (op mijn telefoon weliswaar) snelheden van ruim boven de 200 MB/s haal.
Ik heb vandaag een nieuwe netwerkkaart geplaatst maar ook dat bood geen oplossing.
Wie heeft er tips of wellicht dé oplossing?
icon

Beste antwoord door Piotr 12 July 2019, 10:54

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
zitten er nog switches tussen, welke type kabels? Dat veroorzaakt ook vertraging,
Reputatie 3
Er zit 1 gigabit switch tussen, kabels zijn allemaal cat 5.
Overigens haal ik die waarden ook als ik hem rechtstreeks op het modem aansluit.
Reputatie 7
Hey @Ecnirp,

Heel vreemd dat je zulke lage snelheden haalt wanneer je direct met je modem bent verbonden. Ik wil je vragen om allereerst een fabrieksreset uit te voeren op je modem. En vervolgens een nieuwe speedtest uit te voeren. Heb je eventueel een laptop om daar ook een bekabelde speedtest mee uit te voeren?

Mochten de snelheden alsnog laag zijn, dan kun je hier screenshots plaatsen van de resultaten, met hierbij de taakbalk zichtbaar. Dan brengen we onze technische dienst op de hoogte.
Reputatie 1
Bij mij ook alleen ik ben van 100 naar 200 gegaan maar de snelheid blijft hetzelde als bij 100?{niet snel dus} wanneer en hoelang duurt het voor dat het aangepast wordt , want op mijn t-mobilethuis is het al aan gezet of in gegaan maar bij mij thuis nada.
Reputatie 3
@Piotr Ik heb het modem een fabrieksreset gegeven en ik heb een speedtest gedaan. Ik heb de laptop, zoals gevraagd rechtstreeks op het modem aangesloten.
Hieronder vind je de resultaten, ik heb eerst de snelheid gemeten zonder reset, het tweede plaatje is van na de reset.
Ik heb de test op speednet gedaan.




Zoals je ziet niet echt een verbetering en wat mij betreft absoluut onacceptabel voor een 750/750 verbinding

Onderstaand plaatje is de laatste test met de Speednet app. Dit ziet er al beter uit, de downloadsnelheid blijft echter dramatisch achter bij de uploadsnelheid.

Reputatie 7
Badge +5
@Ecnirp

Is het mogelijk om de test bekabeld met een andere PC/Laptop direct op de modem uit te voeren?
Daarmee kun je uitsluiten dat een achtergrond programma zoals een virus of virusscanner meedraait die de boel stagneert.

Als dat dezelfde lage waardes oplevert blijft er niet anders dan een slechte kabel of modem over alhoewel die laatste 650 up er goed uitziet.
Reputatie 7
Hoi @davith,

Ik zie dat de snelheidswijziging netjes is doorgevoerd. Ik ben ook heel erg benieuwd hoeveel snelheid je binnenhaalt via een internetkabel. Zou je voor mij een speedtest met internetkabel kunnen doen en mij hier de uitslag van sturen?


Hey @Ecnirp,

Bedankt voor je medewerking! Kun je zoals yalerta aangeeft ook een test uitvoeren op een andere PC/Laptop? Dan sluiten we uit dat het issue zich niet afspeelt in je laptop. En heb je toevallig geen VPN op de achtergrond draaien? Je kunt ons gerust een screenshot sturen van je volledige beeldscherm waarbij duidelijk te zien is dat je bekabeld bent aangesloten.

Ik heb hetzelfde probleem. Onlangs een abonnement van 100 MB afgesloten. Maar haal bedroevend 25 download. Alles reageert traag. Bij Ziggo had ik dit niet.

Reputatie 7
Badge +3

Beste@tanger-73 

Kun je als eerste aangeven welke snelheid je bedraad haalt met de Windows speedtest app? Of anders de ookla speedtest als je geen Windows gebruikt.

Zo kunnen we kijken of het probleem in de lijn zit of in de WiFi. Heb je DSL of glasvezel?

Groet, Folkert

Hallo Folkert,

 

Ik heb T-Mobile Thuis 100, DSL. Ik heb zojuist weer de speedtest uitgevoerd en kom uit op bedraad Download 22.1 en Upload op 28.5. Ik ondervind tijdens regulier gebruik van internet bijzonder veel vertraging bij het loaden van internetsites. Ik heb een modem van Zyxel T-50. Ik heb ook de aanwijzingen gevolgd door de modem 10 seconde uit te schakelen. Maar het probleem doet zich nog steeds voor. Nou is de download 27.6 en upload 27.4

Reputatie 7

Hi @tanger-73,

 

Ik denk graag mee! Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale snelheid niet kan halen. Ik leg deze punten graag uit. Controleer je de volgende punten?

 

1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset)

2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.

3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.

4. Een software matige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.

5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)

6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.

7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration

 

Houd je ons op de hoogte?

hallo Sander,

 

Ik had jouw advies bij tip 3 opgevolgd en de snelheid via de speedtest.net desktop app gemeten. Dat gaf toen een bevredigend resultaat. Maar sinds afgelopen vrijdag tot aan de dag van vandaag ben ik weer in snelheid gezakt naar rond 48 Mbps download en rond 32 Mbps upload. Nu hoor ik overal in het nieuws dat T-Mobile Thuis met een enorme verbindingsprobleem zit door het netwerk naar Duitsland te hebben verhuist. Ik bevroed dan ook dat dat de oorzaak zou moeten zijn voor de trage verbinding dat ik ondervind. Ik hoop dat er dan snel een oplossing voor komt, want anders zit ik met mijn huidige abonnement veel te hoog voor de snelheid dat ik via T-Mobile Thuis krijg.

Reputatie 4

Hoi @tanger-73, het verkeer hebben we inmiddels succesvol teruggedraaid. In dit topic kun je de laatste update terugvinden hierover. Mocht je nog steeds problemen ervaren met de bekabelde internetsnelheid, laat het ons weten!

Reageer