Beantwoord

Snelheid verbinding bij intrainen

  • 1 March 2019
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Mijn modem traint in met de onderstaande waarden en mijn abonnement staat op 50 Mbps. toch kom ik zowel bekabeld als draadloos maar aan 20 Mbps downstream. Heeft iemand een idee hoe dit komt? De download begint over het algemeen net wat hoger dan 20 Mbps, maar zakt dan terug naar 20 Mbps wat mij doet vermoeden dat dit door traffic shaping komt...

https://
icon

Beste antwoord door OpaGod 2 March 2019, 11:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Je zou nog kunnen kijken of er egens waardes te vinden zijn m.b.t. FEC/CRC errors of ergens staat een MTU b.v. compleet verkeerd.
Maar ook ik denk dat er ergens tussen 'de-rest-van-internet of TMT-intranet' en de DSLAM een snelheidsbegrenzer verkeerd staat.
Eerder had TMT ook 20Mbps abo's. Dat werd soms ook niet gehaald maar kan simpelweg zijn doordat de telefoonlijn te lang was. Ondertussen kan KPN netbeheer een wijkupgrade hebben gedaan waardoor de telefoonlijn nu korter is en dus makkelijk VDSL profile 17a (100Mbps) gehaald kan worden.
Hoe dan ook TMT huurt alles van KPN netbeheer en zal daar ook capaciteit inkopen. Voor zover ik weet gaat dit op jaarbasis, het kan goed zijn dat gedurende en deel van die tijd vraag en aanbod (verbruik en capaciteit) uit balans zijn.
Maar hoe dan ook, voor 50Mbps betalen (wat dan waarschijnlijk ook nog geknepen wordt) en maar 20Mbps krijgen is niet acceptabel. Je moet zelf maar kijken hoe je dit het beste oplost: wachten en hopen, bedelen om verbetering, compensatie vragen (aboprijs 60% minder), opzeggen, overstappen enz.
Goedendag,

Toen ik begon met Internet nam ik de diensten af van Vodafone en dit was een 40Mbit verbinding. Nooit problemen mee gehad en de snelheid heb ik vele malen gemeten en ALTIJD had ik 37-38 Mbit. Toen uiteraard over moeten stappen naar T-Mobile en daar het aanbod gekregen om een 50 Mbit verbinding te krijgen. Uiteraard toegestemd en sindsdien NOOIT meer hoger uitgekomen dan 30~35Mbit. Meestal zit ik zo rond de 28Mbit.
Ik begin het idee te krijgen dat T-mobile een andere ethiek aanhangt dan Vodafone.
Qua klantenservice zijn ze alletwee hetzelfde: waardeloos. (mijn mening)

Zoals tmoesel al aangaf ligt het niet altijd aan T-mobile maar een groot gedeelte gaat nog steeds over het netwerk van KPN. Deze is nogal erg grijs in het geven van informatie dus ook providers hebben hier last van.
Ik heb het maar voor lief genomen want anders gaat het mij weer een jaar stress opleveren en ik heb geen zin in een maagzweer.
OK, bedankt voor de reacties. Ik ben begonnen met een 20 Mbps abonnement en heb deze sinds een aantal maanden geüpgraded naar 50 Mbps. Ik denk dat ik hem maar weer terug ga zetten naar 20 Mbps omdat het toch geen verbetering oplevert. Wellicht dat er iets niet helemaal goed werkt met de automatische provisioning, maar ik heb geen zin om hier een uitgebreide discussie voor te starten met de klantenservice. Op zich heb ik aan 20 Mbps ook zat, maar gezien het kleine prijsverschil leek het me aardig om toch voor 50 Mbps te gaan.
Reputatie 6
Misschien kun je de klantenservice omzeilen en zelf snelheid 'aanpassen':
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/abonnement-wijzigen-wij-helpen-je-303401

Reageer