Beantwoord

Snelheid verhoging

  • 5 February 2020
  • 8 reacties
  • 585 Bekeken

Reputatie 2

GIsteren heb ik mijn snelheid van glasvezel verhoogd van 50mb/s naar 100mb/s. In mijn abonnement staat “ Aan sinds 04-02-2020 “.

Wanneer wordt de nieuwe snelheid actief?

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 February 2020, 16:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeroenwijnen 

Dit gebeurt meestal dezelfde dag al. Herstart je media converter en modem even door de stroom voor even te verwijderen.

@jeroenwijnen Ik heb het voor je nagekeken. De nieuwe snelheid van het abonnement is actief sinds 04-02-2020. 

Reputatie 3

Ik heb via de site gezien dat mijn snelheid in mijn gebied verhoogd is, wanneer gaat dit in en kan ik hiervan de voordelen zien?

Maak gebruik van alles in 1 pakket ( Glasvezel), mobiel unlimited abbonnement

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @staub, top dat je het meldt op de Community!

Om meer duidelijkheid te scheppen, heb ik één van onze netwerkspecialisten geciteerd:

De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk. Wanneer je op de ODF-technologie zou worden overgezet, betalen wij dus de WBA lijn door terwijl we ook installatiekosten, aansluitkosten en dergelijke erbovenop krijgen - een deel daarvan wordt vergoed/betaald door de gebruiker. Buiten dat, dient er een poort gereserveerd te worden om de verbinding naar ODF gereed te maken in de wijkcentrale. Dit hele proces vergt ook tijd en kan in sommige gevallen weken of maanden duren. Tevens migreren we de aanvraag en daar komt een nieuwe installatieafspraak bij aan te pas. Omdat we op ODF onze eigen netwerkapparatuur gebruiken, zal hier ook tijd overheen gaan.

Je maakt momenteel nog gebruik van WBA Glasvezel, dit valt onder het beheer van KPN en we ‘lenen’ daarvoor hun netwerk. Je kunt bovenstaande uitleg enigszins nuanceren door te stellen dat de netwerkapparatuur slechts het omprikken van een paar kabeltjes in de wijkcentrale is, zoals eerder door een aantal betrouwbare gebruikers terecht opgemerkt is. Echter, we wachten dan liever totdat je huidige contract uitgediend is. Heel brutaal gezegd, scheelt dat ook in financieel opzicht. Desalniettemin, ben ik van mening dat de klant hierbij altijd koning is en zelf zou moeten kunnen kiezen wanneer de overzetting plaatsvindt. Gelukkig rollen we steeds meer ons eigen Glasnetwerk uit in Nederland, dus het proces zal in de toekomst zeker eenvoudiger moeten worden.

Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb, maar dit is wat ons verteld is vanuit de netwerkspecialisten.

Reputatie 3

@Jason, ik ben heden ochtend gebeld door je collega klantenservice en deze deelde mede dat een aanvraag is gedaan om mij om te zetten naar het vernieuwde netwerk om gebruik te kunnen maken van de 1000mbit lijn. Het is allemaal net vanmorgen aangevraagd en zou op zijn vroegst 27 nov kunnen werken..

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @staub, in dat geval is ODF bij jou al volledig installatie-klaar en val je binnen de selecte groep waarbij de netwerkapparatuur nog het enige ontbrekende schakeltje is. Dat is goed nieuws en ik ben blij dat het dan op deze manier toch omgezet kan worden, zo kun jij straks gebruikmaken  van de maximale 1000 Mbit/s snelheid.

27 november is wel aan de rappe kant, ik weet niet zeker of dat de daadwerkelijke activatiedatum zal worden, maar dit zal je binnen één week toegestuurd krijgen per e-mail. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat zodra het nieuwe contract ingaat, het huidige abonnement opgezegd dient te worden. Veel plezier met je nieuwe abonnement straks en als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Stay safe!

Reputatie 3

Als ik nadat de nieuwe aansluiting is gemaakt het huidige 100mbit contract opzeg en de nieuwe ingaat, moet ik dan de resterende maanden betalen van het oude contract? Deze vraag had ik ook gesteld via FB, maar daar heb ik nog geen antwoord op

Reputatie 7

Hi @staub Nee hoor geen zorgen, we zetten het abonnement voor je huidige aansluiting dan gewoon stop zonder en je betaalt tot aan de datum van "overstap”. Ik zie dat deze op dit moment overigens gepland staat voor 15-12 dus het is wat later geworden dan 27-11. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer