Als sinds 2014 een contract met T-Mobile Thuis (voorheen dus Vodafone) en eigenlijk best tevreden.
Maar nu wilde ik gisteren mijn glasvezel internet abonnement verhogen van Fast naar Premium. Via My TMobile kan ik echter die keuze niet maken, terwijl ik bij het aanvragen van een nieuw abonnement die keuze wel kreeg …. Toch maar even de klantenservice gebeld en na 15 minuten in de wacht een vriendelijke dame die mij kon uitleggen dat ik nog op het 'oude’ glasvezelnet zat wat maar tot 100MB ging. Maar er is een oplossing, namelijk het kosteloos opzeggen van het bestaande contract en een nieuw contract afsluiten. Prima, krijg ik namelijk gelijk nieuwe apparatuur waardoor ik 5GHz Wifi heb …
Ik geef alleen dat ik geen additionele kosten voor installatie wil betalen en dat ik niet lang zonder internet wil zitten ivm thuiswerk en kinderen die online les krijgen. Allemaal geen probleem volgens de dame, gewoon nieuw contract en zodra die is opgeleverd wordt het oude beëindigd. Tot dusver dus prima …
Vervolgens wordt ik doorverbonden om het contract te regelen en moet ik mijn verhaal weer opnieuw doen… minpuntje … ook weet deze andere dame niet of dit allemaal wel kan … ik wordt weer doorverbonden….goedemiddag TMobile, waarmee kan ik u van dienst zijn ? … en weer mijn verhaal …. uiteindelijk na 45 minuten weer bij de klanten service en alles wat initieel is gezegd is geen probleem. ze wil me weer doorverbinden, maar ivm andere verplichtingen moet ik later terugbellen naar 0800-0419. Na dat ik weer thuis was, gelijk gebeld en weer mijn verhaal gedaan.
Owww meneer maar dat kan helemaal niet. U moet eerst opzeggen en dan kunnen we pas u nieuwe aansluiting regelen. U zit dus zeker 3 tot 4 weken zonder internet. Ow, maar dat is mij niet verteld…. het zou geen probleem moeten zijn… Nou meneer, het kan ECHT niet. U moet dan overstappen naar een andere provider en dan na een jaar maar weer terugkomen ….. Het blijkt geen sales afdeling te zijn, maar technische afdeling ….
Pffff, de kans dat ik overstap is nu inderdaad groot… de kans dat ik terugkom zeer klein….
Helaas zitten we in een marktsegment waarbji de alternatieven ook een belabberde dienstverlening aanbieden en zo houden deze grootmachten het gebrek aan goede service dus in stand …
Wie weet komt dit verhaal bij de juiste mensen terecht en wordt er actie ondernomen. Als ik -met +30 jaar evaring in ICT Services- mijn klanten zo zou behandelen, dan hoop ik dat mijn baas mij de laan uit zou sturen met het stempel incompetent.