Beantwoord

Solaredge Omvormer zonnestroom communiceert niet

  • 26 March 2020
  • 1 reactie
  • 839 Bekeken

Hallo!

Heeft iemand ervaring met het volgende;

Ik heb een Lan kabel aangelegd vanaf de  router naar een zonnestroom omvormer. De omvormer geeft aan dat hij gekoppeld is aan een IP adres, daarmee heb ik de controle dat er een werkende internetverbinding is. Echter zie ik in de monitoringsomgeving dat er geen verbinding is met de omvormer.

De fabrikant van de omvormer (Solaredge) geeft aan dat dit bij KPN en Ziggo routers ook weleens voorkomt en dat de provider vervolgens op de router poort 22221, 2222, 80 en 443 moet open zetten.

De klantenservice van T-mobile geeft aan dat zij dit niet kunnen en adviseren hulp te vragen binnen dit forum. 

Alvast bedankt voor de bruikbare tips!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 March 2020, 16:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TND Duurzaam BV, welkom op de Community, tof dat je hier jouw vraag stelt! Ik heb het nagevraagd bij onze techneuten en dit is niet direct mogelijk. Wat je wel kunt proberen is om via port forwarding de juiste poorten te hanteren. Check daarvoor ons superhandige topic waarin alles hiertoe beschreven wordt: Uitleg port forwarding. Kom je er toch niet uit? Geen zorgen, ik zit altijd voor je klaar! Succes. Ondanks de huidige crisis, wens ik je een prachtig weekend toe. Voor nu: stay safe and strong! :muscle_tone2:

Reageer