Beantwoord

sommige websites laden niet


Hi, sinds overstap naar T-Mobile heb ik een lekker snelle verbinding (1.000 mb) maar laden sommige websites niet (ook al is het een https) en geven een storing. Irritant en nooit gehad.

Wie kan me aangeven wat te doen? Tx!

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 June 2020, 00:55

Bekijk origineel

16 reacties

All,

Gelukt!!

Dank jullie voor de nuttige en snelle reacties 🙏

Reputatie 7

@JJSnels de zyxel en de orbi hebben het zelfde ipadres. als je de orbi in bridge mode zet is het probleem opgelost. je kan ook de orbi voorzien van een ander ipadres zodat het wel werkt. gebruik dan 192.168.2.1 voor je orbi

Reputatie 5

Had je het Ziggo modem in bridge modus staan?

all,

Dank voor het meedenken

Ik werk met een Apple pro, dus geen utp ingang. Vanmiddag even connector gaan halen.

Connectie direct met modem loopt perfect.Geen enkel probleem met welke site ook.

Probleem zit ‘m denk ik in het mesh systeem = Orbi RBK53

Als ik via wifi of utp daarmee aansluit, heb ik de problemen.

Daar security uitgezet: doet niks. WPA2-PSK aangevinkt. Geen verandering...

Vreemde is, dat dit allemaal wel met Ziggo kabel werkte.

Iets aan te passen in de modem naar Orbi toe?

Reputatie 7
Badge +3

@JJSnels 

Even uitgaande van je start topic en daaruit de site www.supportplaza.nl, deze site is een https site en heeft een redirect als je http in zou geven. Dat je dus onbeveiligd data gaat versturen, zou niet mogelijk mogen zijn.

De pagina die je zou moeten krijgen zou er zo uit moeten zien

 

Ook om bij je Zyxel te komen is het raar dat hij “:80” achter het IP plaatst.

Weet je zeker dat er geen Proxy setting aanwezig is op die PC?

En hoe zit het met andere devices, werken die wel normaal?

Reputatie 7

Hi @JJSnels,

 

Door die :80 achter de url lijkt het mij dat die pagina ergens naartoe wilt, namelijk poort 80. Zie in dit topic: portforward poort 80. Die poort 80 gebruiken wij voor het internetverkeer. Wat is die pagina precies waar je naartoe wilt? Ik kan de inlogpagina vanuit hier (ook T-Mobile Thuis verbinding) prima bereiken. We blokkeren namelijk geen pagina's/content. Maar ik vermoed dat er een portforward is ingesteld op één of andere manier. 

 

Kijk hier voor meer uitleg rondom portforward op de Zyxel:Nieuw modem: Zyxel.

Reputatie 5

-En wat gebeurt er als je het serie# van je router invult?

-Wat gebeurt er als je op je router probeert in te loggen terwijl je pc met een kabel verbonden is met je router?

-Wat gebeurt er als je dezelfde website (1e screenshot) bezoekt via bijvoorbeeld een tablet of mobielte?

-Wat gebeurt er als je de beveiligingsinstellingen van je browser een tandje verlaagt?

-Wat gebeurt er als je met een ander OS (android telefoon/tablet/laptop of Windows laptop) die site bezoekt?

ook geprobeerd, niets..

vreemd dat, nadat ik geswitcht ben van ziggo (kabel) naar T-Mobile (glasvezel), dit pas is gebeurd.

T-Mobile uiteraard al benaderd. Schuiven eenvoudig af naar community…

 

Reputatie 5

Lijkt of het admin password niet klopt. Je zou de router terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten, zodat de login gegevens op de router weer werken. Meestal zit er een pinnetje op de router die je enige tijd moet indrukken om deze reset te krijgen (dit is een andere reset dan gewoon de stekker eruit halen).

ook gedaan...niets

 

Reputatie 7
Badge +3

@JJSnels Probeer het eens met Chrome i.p.v. Safari...

Hoi, 

Aanpassen DNS op Apple geeft geen, helaas, resultaat.

Heb geprobeerd in te loggen op Zyxel modem ( om aan te passen, maar zelfs dan krijg ik zelfde probleem.

 

Ook met direct verbinding met Zyxel krijg ik geen connectie. Invoeren van gegevens achter op modem kent de modem niet. Pff

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @JJSnels 

DNS kun je wijzigen op je Mac maar dan heb je er alleen profijt van op die pc. De methode van @Waqqas is beter omdat dan al je apparaten in huis ervan profiteren.

Reputatie 7
Badge +15

Oh, dit is onbekend terrein voor mij.. (systeem)

Nu de DNS is gewijzigd en na toepassen en herstarten merk je verschil of niet?

Hier hoef je trouwens niks te wijzigen.

 

Hi, bedankt voor de snelle reactie!

Ik ben niet heel technisch. Werk met Apple. 

Heb de volgende config. Kun je aangeven wat ik hier in zou moeten aanpassen?

DNS heb ik inmiddels wel zo aangepast, als je aangaf

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JJSnels 

Je zou kunnen kijken of het wijzigen van de DNS enige invloed heeft.

Indien je een Zyxel hebt dan is dat in de modem interface, menu, netwerinstellingen, thuisnetwerk, kies onder DHCP waarden voor statische DNS en voer bij DNS server 1 en 2 bijvoorbeeld in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (google).

Hierna klik je op toepassen en herstart je modem. Werkt het vervolgens beter?

Reageer