Beantwoord

Sonos en thermostaat verbinden

  • 30 August 2020
  • 6 reacties
  • 193 Bekeken

Sinds een recente glasvezelstoring in de omgeving kan ik mijn Sonos speakers en thermostaat niet meer verbinden met mijn wifi. De thermostaat ziet mijn wifi netwerk ook helemaal niet meer, ook al staat de router er vlak naast. Voorheen werkte het allemaal vlekkeloos. 

Mijn andere apparaten (laptop, telefoon, ipad) werken overigens zonder problemen op de wifi. 

Ik heb de media converter en router al ge-reset, maar dit heeft niet geholpen. Iemand nog andere suggesties?

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 August 2020, 12:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @tessav93 Lastig zeg, ik had dat met mijn printer. Opgelost door de gegevens uit de printer te verwijderen en opnieuw te verbinden met WiFi.

Heb je Hier al  of Hier al gekeken of de oplossing erbij staat?

Laat even weten of opnieuw verbinden helpt.

Hi @CrisTien ,

 

Helaas werkt dat niet. Ik heb de speakers en de sonos app ge-reset, maar ze kunnen het netwerk niet verbinden. 

Dus mijn telefoon is verbonden met mijn wifi netwerk, maar de sonos app op mijn telefoon kan het wifi netwerk niet vinden. Ik zit met de speakers naast mijn router. Hetzelfde geldt voor mijn thermostaat, die naast de router hangt. Als het alleen mijn Sonos was zou ik hun klantenservice ook proberen, maar aangezien de thermostaat het ook niet doet denk ik toch dat er iets meer gaande is..

Reputatie 7
Badge +15

Maakten de Sonos en thermostaat verbinding via 2,4 GHz en alle andere is zeker via 5 GHz? Heb je 2 netwerken dus EasyMesh uit? Of gewoon 1 netwerk en dan kan je kijken of 2,4 GHz niet uit is gezet.

@CrisTien ik heb het opgelost! Ik zat in de instellingen te kijken, en zag toevallig dat mijn 2.4Ghz netwerk zichzelf had uitgeschakeld was en alleen het 5Ghz netwerk aan stond. 2.4 aangezet, alles doet het weer… 

Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Helemaal top 💪

@Waqqas Daar was ik inderdaad net achter gekomen! Bedankt voor je tip, dat was hem inderdaad.

Reageer