Beantwoord

Spaties in SSID

  • 13 April 2019
  • 4 reacties
  • 871 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb zojuist een Huawei HG659 mogen ontvangen en wil ik mijn SSID aanpassen naar hoe het bij mijn Draytek ingesteld was. Maar wat schetst mijn verbazing. Ik mag van de web interface GEEN spaties toevoegen aan de SSID.

Wat is dit nou weer voor een BS. Weet er iemand een omweg dat dit WEL kan. Anders zal ik al mijn draadloze devices opnieuw moeten laten connecten. Iets waar ik totaal geen zin in heb, en wat ook helemaal niet nodig moet zijn...............

icon

Beste antwoord door LordDusk1 13 April 2019, 18:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@LordDusk1

Het is natuurlijk vervelend om er achter te komen dat zoiets niet mogelijk is op het ene apparaat, wat wel mogelijk was op het andere.

Om te beginnen adviseer ik mensen om, als ze dan toch een soort van spatie willen, gebruik te maken van een underscore ( _ ) tussen de woorden. (is_dit_een_grap)
Dit probleem, als je het een probleem kunt of mag noemen, speelt ook al langer binnen verschillende besturingssytemen. Hierdoor kan het uitwisselen van bijv. documenten best wel wat problemen opleveren.

Omdat je aangeeft dat het veel werk is, neem ik aan dat je 50+ devices nu opnieuw in moet gaan stellen.
Daar zou ik ook van balen, want na 25 stuks heb je inderdaad al behoorlijke blauwe vingers ... en na 40 heb je je gevoel verloren in je vingertoppen ... en aangekomen bij 65 begin je spontaan te huilen.

Maar goed, alle gekheid maar weer op een stokje ... denk dat je er niet omheen kunt om je devices om te zetten.
En mijn advies is dan ook, maak voortaan gewoon gebruik van een underscore om een gelijkende spatie te hebben.
Trouwens wachtwoorden mogen ook nooit spaties bevatten, neem aan dat je dat wel hebt meegenomen.

Nog even wat achtergrond informatie van een Cisco Engineer ... je weet wel dat grote bedrijf dat veel met netwerken doet enzo ..

t is not recommended to have a space in SSID. You might consider to have underscore (_)instead of space in your SSID.
Reputatie 7
Badge +3
@LordDusk1

Wat je zou kunnen doen is even je oude router terug zetten, dan via SSH de SSID's aanpassen van de devices naar de SSID zonder spatie.
Dan de nieuwe router online brengen en dan zouden alle onderdelen weer probleemloos moeten werken.
Reputatie 1
@LordDusk1

Het is natuurlijk vervelend om er achter te komen dat zoiets niet mogelijk is op het ene apparaat, wat wel mogelijk was op het andere.

Om te beginnen adviseer ik mensen om, als ze dan toch een soort van spatie willen, gebruik te maken van een underscore ( _ ) tussen de woorden. (is_dit_een_grap)
Dit probleem, als je het een probleem kunt of mag noemen, speelt ook al langer binnen verschillende besturingssytemen. Hierdoor kan het uitwisselen van bijv. documenten best wel wat problemen opleveren.

Omdat je aangeeft dat het veel werk is, neem ik aan dat je 50+ devices nu opnieuw in moet gaan stellen.
Daar zou ik ook van balen, want na 25 stuks heb je inderdaad al behoorlijke blauwe vingers ... en na 40 heb je je gevoel verloren in je vingertoppen ... en aangekomen bij 65 begin je spontaan te huilen.

Maar goed, alle gekheid maar weer op een stokje ... denk dat je er niet omheen kunt om je devices om te zetten.
En mijn advies is dan ook, maak voortaan gewoon gebruik van een underscore om een gelijkende spatie te hebben.
Trouwens wachtwoorden mogen ook nooit spaties bevatten, neem aan dat je dat wel hebt meegenomen.

Nog even wat achtergrond informatie van een Cisco Engineer ... je weet wel dat grote bedrijf dat veel met netwerken doet enzo ..


Gelukkig zijn het er geen 50+, maar er zitten wel 5 devices tussen waar ik alleen via SSH in kan, en dat gaat nu een beetje lastig omdat ze niet op het netwerk zitten.

Ben bang dat er inderdaad niks anders op zit, ben er wel achter dat vorige versies van deze router het via een omweg wel kunnen. Helaas is dat voor deze versie gepatched (heb ik weer...)

Of het verstandig is, of niet aan te raden is, doet er niet toe. Als de ene router (Draytek ook van TMobile) het wel kan, en een Huawei niet, is dat toch vrij vervelend...
Reputatie 1
@LordDusk1

Wat je zou kunnen doen is even je oude router terug zetten, dan via SSH de SSID's aanpassen van de devices naar de SSID zonder spatie.
Dan de nieuwe router online brengen en dan zouden alle onderdelen weer probleemloos moeten werken.


Heb je ook weer een punt, gaan we dat maar doen...

Reageer