Beantwoord

Speed drops streaming dienst

  • 1 April 2020
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 2

Hallo daar ben ik weer eens.

Ik heb ergens een probleempje.

Ik heb een 200mb glasvezel verbinding.

En de speedtest komt zo rond de 175mbit uit.

Waarbij de curve die je kunt zien op het internet een beetje zaagtand.

Misschien handig te vermelden een Huawei modem.

 

Het probleempje is een vreemde weergave met mijn Prime video 

Na contact met de Amazon helpdesk wordt dit onderzocht.

Nu kijk ik hoofdzakelijkop mijn Smart TV en de helpdesk kan de data in de Amazon App uitlezen.

Nu blijkt dat mijn internetverbinding niet stabiel is en ik last heb van speed drops.

Maar goed nu vraag ik me dus af wat er aan de hand zou kunnen zijn, en hoe ik dit kan meten / zichtbaar maken?

Bedankt voor het meedenken

Jo!

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 April 2020, 23:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Wat is de snelheid als je bekabeld een laptop aansluit op de modem en test via de Ookla speedtest app?

Heb je verder switches in je thuisnetwerk of zit alles direct op de modem?

Misschien kan een Moderator een lijn meting voor je doen.

Reputatie 2

Oh ja waar ook, nee mijn TV is bekabeld eigenlijk mijn hele netwerk uitgezonderd de telefoon.

Ja inderdaad er zit een 100/1000 netwerkswitch tussen zal die het kunnen zijn?

Dan zou ik dus een speedtest app op mijn tv moeten vinden.

Ja dat is een goed idee lijnmeting dan zal ik dus de switch kunnen uitsluiten.

Hoe vraag ik die aan?

Reputatie 7
Badge +15

Wat bedoel je met 100/1000? 100 Mbit WAN poort? Ja die kun je er eens weghalen.

Lijn meting kan een Moderator voor je doen, ze reageren meestal binnen 24/48 uur.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jomanda, het kan zijn dat jij last hebt van speed-drops doordat alle netwerken meer belast zijn sinds iedereen thuiswerkt. We horen dit vaker de laatste tijd. Wat ook een oorzaak kan zijn is een switch, wat @Waqqas correct aangeeft. Kun je de switch ertussen uithalen en dan 3 verschillende snelheidstests uitvoeren op je pc/laptop via speedtest.net? Post de screenshots daarvan hier (met de hele desktop zichtbaar als het kan), dan check ik of het aan je verbinding ligt. Overigens heb ik al een lijnmeting gedaan zojuist en ik kom niets geks tegen. Sterker nog, jouw verbinding ziet er ontzettend stabiel uit. Kun je me vertellen wat er op poorten 1, 2 en 3 aangesloten zit op jouw modem? Ik ga er voor het gemak vanuit dat er nog geen APAS op deze Huawei zit en je daarom de TV Box op poort 3 hebt aangesloten, klopt dit? Zou je die er ook eens tussenuit willen halen. We komen samen tot een oplossing, dat weet ik zeker! De Community zit altijd voor je klaar! 😁

Reputatie 2

Ja de tv moest op deze poort anders werkte het niet.

De switch zal ik er vandaag of morgen even uit halen, moet alleen nog even op zoek naar de speedtest app voor op de tv. Daar zou ik ja het probleem mee hebben. Qua hoeveelheid mensen op het netwerk is er bij mij niet veel veranderd, maar kan me wel voorstellen dat dit bij een netflix provider voor problemen kan zorgen.

Wordt vervolgd.

Jo!