Beantwoord

SSID + WPA Key gewijzigd

  • 30 July 2019
  • 5 reacties
  • 827 Bekeken

Beste T-mobile,

Al een geruime tijd zijn zonder mijn medeweten het SSID en de standaard WPA key gewijzigd.
Hierdoor ervaar ik zeer veel moeite om in te loggen om mijn 2.4 en 5.0Ghz netwerk aangezien de wachtwoorden en SSID op de achter het modem niet meer overeenkomen met de huidige situatie.

Hoe gaan we dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Piotr 6 August 2019, 14:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo @Ismail Owusu

Dit kan op 2 manieren.
Je kan contact op nemen met T Mobile en vragen of ze het modem willen resetten. of je reset hem zelf door de resetknop met een tandenstoker 30 sec ingedrukt te houden achter op het modem.

hierna werken de standaard gegevens weer die achter op het modem staan.
Hallo @Ismail Owusu

Dit kan op 2 manieren.
Je kan contact op nemen met T Mobile en vragen of ze het modem willen resetten. of je reset hem zelf door de resetknop met een tandenstoker 30 sec ingedrukt te houden achter op het modem.

hierna werken de standaard gegevens weer die achter op het modem staan.

Hallo Hidden.nld

Beide acties zijn al gedaan. De klantenservice heeft mijn SSID en WPA key handmatig aangepast naar de eerste standaard waarden. Dus de originele waarden als custom ingevuld.

Aangezien dat modem er vaak uitklapt helpt dit ook niet.

Misschien heb ik het niet duidelijk aangegeven, maar het gaat hier om mijn standaard SSID en WPA key. Dus wanneer ik een FBI doe, komen deze niet overeen met de gegevens achter om mijn modem. Er is geen sprake van een aangepaste SSID of WPA key.
Reputatie 7
Hey @Ismail Owusu, ik heb je zojuist een handleiding toegezonden per e-mail waarmee je gemakkelijk je SSID en WPA 2 code kunt wijzigen. Met de manier van Hidden zorg je ervoor dat je modem terug gaat naar fabrieksinstellingen met de oorspronkelijke gegevens.
Ik zie dat ik het probleem nog steeds niet duidelijk heb kunnen overbrengen. Hierbij poging 3.

Iedereen krijgt bij zijn modem een mooi stickertje met een SSID en standaard WPA Key. Deze info staat ook achter op het modem. Wij mogen en kunnen hier zelf leuke dingen van maken. Dat heb ik dus NIET gedaan. Wanneer het modem een fabrieksreset krijgt, gaan de instellingen terug naar deze gegevens. Nogmaals, ik heb GEEN aangepaste SSID of WPA Key gemaakt, niet voor mijn 2.4ghz en niet voor mijn 5.0ghz. Moge dit nu duidelijk zijn.

Na een update of ander gerommel bij T-Mobile zijn genoemde STANDAARD gegevens aangepast, naar gegevens die niet mij bekend waren. Het is SSID achter op mijn modem bestaat niet meer. Ja, ook naar een fabriekreset is die SSID niet meer vindbaar. Uiteindelijk heb ik hem kunnen vinden, omdat een gedeelte van de naam gelijk is gebleven. Vervolgens wilde ik hier op inloggen met de standaard WPA KEY van achterop het modem, maar deze pakte hij ook niet.
De helpdesk heeft mij 'geholpen' door mijn (blijkbaar) nieuwe, standaard WPA key aan te passen naar de oude standaard key achter op mijn modem. In de tussentijd was mijn modem voor de zoveelste keer gecrasht en zijn de acties van de helpdesk ongedaan gemaakt. Wederom kon ik dus niet het wifi-netwerk op. Toen ik via mijn vaste computer inlogde op het modem, zag ik dat mijn STANDAARD WPA key nu 2 tekens verschilt dan de key op het modem.

Om specifiek te zijn:
Sticker op het modem: VFNL- A04D70 + VFNL- A04D705G (onvindbaar)
Huidige SSID: VFNL - I04D70 + VFNL - I04D705G (vindbaar en kan ik mee verbinden)

Hetzelfde met de WPA Key, deze is gelijk op de 2 zichtbare letters na.
Oud: #EE####
Nieuw: #MM###

Nu de vraag: Waarom ben ik pissig, aangezien ik uiteindelijk de juiste inloggegevens heb kunnen achterhalen?
  1. Het was best prettig geweest om een enige vorm van communicatie omtrent deze wijziging te krijgen
  2. De nieuwe, standaard WPA key werkt niet voor mijn 5.0ghz netwerk. Elke keer als mijn modem gereset wordt (lees gewoon keihard crasht en zichzelf een fabrieksreset geeft), moet ik via mijn desktop de WPA key voor mijn 5.0ghz aanpassen om erop te komen. Aangezien mijn modem zo'n 2/3x per maand crasht, is dat aardig irritant.
Hopen dat mijn probleem nu wel duidelijk is en er een passende oplossing kan komen 🙂
Reputatie 7
Hey @Ismail Owusu,

Heel vreemd dat je SSID zomaar verdwijnt na een reset, dit heb ik nog niet eerder gehoord. En al helemaal raar dat ook de naam opeens verandert. Je geeft ook aan dat je modem 2/3 keer per maand crasht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Wat gebeurt er tijdens zo'n crash? Valt je modem dan helemaal uit? En welke lampjes branden er dan op je modem?

Momenteel zie ik dat je modem weer 6 dagen onafgebroken online is. Ik wil je graag adviseren om contact met ons op te nemen wanneer je modem weer uitvalt. Dan kunnen wij onze technische dienst hiervan op de hoogte stellen! Eventueel kunnen zij op afstand beoordelen of een wisseling van je modem noodzakelijk is.

Reageer