Beantwoord

ssl certificaat verlopen (e-mail)

  • 25 januari 2020
  • 66 reacties
  • 4758 Bekeken

Goedemorgen,

Sinds vanmorgen krijg ik bij het openen van de e-mail (op zowel mijn iphone als op de pc) de melding dat het certificaat van *.t-mobilethuis.nl is verlopen.

Hebben hier meer mensen last van ?

 

icon

Beste antwoord door Sander 26 januari 2020, 13:40

Update 13:30

 

Het certificaat is weer actief en alle mails zijn weer beschikbaar!

 

Update 16:30

 

Ook de mailserver smtp.t-mobilethuis.nl is weer 100% beschikbaar! 

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Update 13:30

 

Het certificaat is weer actief en alle mails zijn weer beschikbaar!

 

Update 16:30

 

Ook de mailserver smtp.t-mobilethuis.nl is weer 100% beschikbaar! 

Reputatie 3

Escalatiemedewerkers zijn ermee bezig en zodra er meer nieuws is wordt er een (pinned) topic aangemaakt hierover. 

Bellen heeft geen zin, men is er druk mee bezig.

Webmail werkt ook niet hierdoor.

Belangrijk is wel, zoals @Stream4you al aangaf om geen instellingen te veranderen in je email account instellingen. Zodra het ssl certificaat issue is opgelost werkt alles weer zoals we gewent zijn.


edit: 09:54 terug gebeld door T-Mobile en aanvullende info gegeven.

Dit probleem is landelijk en asap geeft men in dit topic een reactie vanuit T-Mobile.

Nogmaals het verzoek om niet te bellen hierover.



 

 

 

Duurt wel erg lang voor dat het opgelost is ,of zie ik dat verkeerd?

Ik zag net dat alles was weer in order mijn dank is grooooooooooot met vriendelijke groet en nog chapeau voor de iters

Reputatie 7
Badge +18

@Michel_1970

Bij POP3 worden de e-mails bewaard op het apparaat zelf en zijn deze mogelijk niet zichtbaar op andere apparaten.

Is dit wat je zoekt?

IMAP is de betere keuze.

Nog wat, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik zet het er toch maar bij.

Via de Outlook app op telefoon zijn de mails op IMAP niet zichtbaar op POP3 dus gewoon helemaal leeg. Weet niet of ik alles goed heb ingesteld maar de POP3 mail vroeg om een gebruikersnaam en wachtwoord voor inkomend en uitgaand, bij beide mijn @t-mobilethuis.nl email en wachtwoord ingevuld, IMAP vraagt dit niet.

Reputatie 2

Is er al een update?

Het is natuurlijk wel belachelijk dat dit is ontstaan door een verlopen certificaat. 

Plus dat het nu al sinds vrijdag duurt bewijst wat een dramatische beheer organisatie er bij T-mobile is.

 


Het gaat steeds vaker mis bij die gasten, zie er nog wel van komen dat dit bedrijfonderdeel bij KPN gaat horen!

Hoe kan het dan zijn dat ik nog steeds de meldingen krijg om de 10 seconden?

Reputatie 7
Badge +6

Update 16:30

 

Ook de mailserver smtp.t-mobilethuis.nl is weer 100% beschikbaar! 

 

Bedankt voor de info

Reputatie 3

@ralu79

 

je bent me net voor.

Ik krijg de melding vanaf Kaspersky Internet Securtiy op laptop & pc en vervolgens kan ik via Outlook 2010 en 2016 geen mail meer bekijken. Zodra ik op doorgaan klik dan wordt mijn laptop vergrendeld wegens een mogelijk beveiligingsgevaar welke schade aan mijn systeem kan aanbrengen.

 

 

Reputatie 2

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Reputatie 2

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


Dat is bij mij niet anders (gebruik let’s encrypt hiervoor) en de renewall gaat ook automatisch (om de 3 maanden) voor zowel de website’s, postfix, dovecot en de proftp server, maar zou best kunnen dat in de mailserver het cert corrupt is (is mij ook wel eens overkomen) blijft techniek hé

Reputatie 3

Ik krijg hier dezelfde melding op mijn iPad!?

Ik hoop wel dat het dan snel wordt opgelost want krijg deze melding iedere minuut op mijn iPad :cold_sweat:

 

 

@HereIsTom

 

ik kan je op dit moment alleen adviseren om de meldingen uit te schakelen en de app te sluiten of uitschakelen tot dit issue is opgelost.

Het is uiteraard lastig, maar het is even niet anders helaas.

Reputatie 7
Badge +6

Dag allemaal, 

 

Bedankt voor het snelle melden! We zijn druk bezig het issue te verhelpen. Inmiddels is mail.t-mobilethuis.nl alweer volledig beschikbaar. IMAP.t-mobilethuis.nl wordt nog hard aan gewerkt. Zodra ik meer weet zal ik het in dit topic melden. 

 

PS. Mijn verzoek is hierover niet te bellen met de klantenservice. Zodra ik meer weet, plaats ik dit direct hier. 

Reputatie 4
Badge +3

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Dat is geen oplossing! 
mail.t-mobilethuis.nl is heel wat anders dan imap.t-mobilethuis.nl

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Dus als je de mail op verschillende apparaten gebruikt, werkt dat niet met mail.t-mobilethuis.nl

Op de service pagina staat dus ook IMAP;

https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/thuis-handleiding-email-instellen.pdf

Reputatie 4
Badge +3

wat doe ik hier mee?

Misschien even bij de account instellingen de servers opnieuw invoeren;

De server voor inkomende e-mail is imap.t-mobilethuis.nl

De server voor uitgaande e-mail is smtp.t-mobilethuis.nl

Reputatie 4
Badge +3

IMAP werkt werkt weer tenminste, heb weer een mailtje binnen, pop3 ligt er nog altijd uit

Mail binnen halen lukt wel, maar ik krijg nog steeds die melding van Serveridentiteit niet gecontroleerd met IMAP!?

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Michel_1970,

Bedankt voor je aanvullende informatie! Mijn collega Sander is op onderzoek gegaan en heeft deze melding aangekaart bij onze techneuten. Zodra we een terugkoppeling ontvangen dan delen we dit graag met jou in dit topic. :relaxed: Je hoort nog van ons!

Hier ook nog steeds de melding dat het imap-certificaat verlopen is.

Hier ook nog steeds de melding dat het imap-certificaat verlopen is.


Krijg wel mail binnen op mijn telefoon maar mijn vrouw weer niet en dat is wel heel irritant!

Reputatie 3

@Michel_1970 & @Sander,


wat me opvalt bij de certificaatgegevens van Michel_1970 is dat deze niet door Comodo is uitgegeven en de datum. Dag of 10 geleden, dacht de 21ste was het Comodo certificaat van T-Mobile verlopen. Post van Mitchel_1970 geeft aan dat certificaat door een andere instantie verleend is en geldig vanaf 30-12-2019.

Of is T-Mobile overgegaan naar GlobalSign? Zoja, dan had ik melding moeten krijgen van Kaspersky dat de geïnstalleerde certificaatgegevens niet overeen komen.

@Michel_1970, gebruik je Chrome of Edge?
 

Nog steeds gewoon iedere keer als ik outlook opstart een waarschuwing, vreemd genoeg staat er dat het certificaat nog geldig is tot eind 2021, maar is de naam niet correct?

 

Groot bedrijf, maar oplossing?

Onbegrijpelijk dat de storing “kan serveridentiteit” niet verifiëren nog steeds niet is opgelost!!

Reputatie 7
Badge +10

ehm dat certificaat is toch gewoon geldig tot 8-1-2021 ?

welke foutmelding krijg je ?

Je krijgt een ander certificaat te zien als zou moeten. dit kan betekenen dat je andere server adressen gebruikt dan de bedoeling is. zou je deze eens kunnen controleren ?

Reageer