Beantwoord

Statisch ip adres

  • 21 March 2018
  • 1 reactie
  • 3782 Bekeken

in dit forum is reeds e.e.a gepost over dit onderwerp. Het word afgeraden om een statisch ip adres aan te maken. Mijn vraag is dan hoezo ? Wat is daarvoor de reden dat het af word afgeraden. De router kan raar gaan doen is voor mij geen geldig excuus. Want dan zou de firmware moeten worden aangepast.
vraag 2: waarom is er in de software van de router een optie onder: LAN Interface/ DHCP reservering?
( zie hier : http://192.168.1.1/html/advance.html#lan)
Hoezo is deze optie dan nog actief ? Ik lees onder het vraagtekentje:
"Over het algemeen wijst de gateway IP-adressen toe aan computers om er verbinding mee te maken. Voor het handmatig toekennen van een IP-adres aan een computer, voert u het MAC-adres en IP-adres in."

Graag uitleg

Moderator edit: Vanuit T-Mobile Thuis krijg je een dynamisch IP-adres. In de praktijk betekent dat vaak dat dit IP-adres niet veranderd. Om het IP-adres te veranderen kun je het modem minstens 24 uur ontkoppelen van de kabels. We garanderen in dit geval geen nieuw IP-adres.
icon

Beste antwoord door Folkert 21 March 2018, 22:34

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Als je goed oplet dat er geen dubbele lokale IP adressen ontstaan is er geen enkel bezwaar statische IP adressen te gebruiken. Wel inderdaad via IP reservering in de router. Je clients blijven wel gewoon op automatisch staan zodat gateway en DNS adressen goed toegewezen worden.

T-Mobile zal het afraden omdat sommige gebruikers te veel gaan "sleutelen" en dan gaan klagen dat er iets niet goed werkt. In zo'n geval is problemen oplossen op afstand moeilijk.

Reageer