Beantwoord

steeds wegvallen signaal

  • 19 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 192 Bekeken

Goedemiddag,

Wie kan mij helpen wat ik fout doe. Sinds 2 weken hebben wij de zyxel modem. Er gaat een kabel naar de zolder en een naar de woonkamer. Zowel in de woonkamer als op zolder hebben we een tplink switch. Met name in de woonkamer valt steeds de verbinding weg op zowel internet als de televisie? Op zolder lijkt alles wel correct te werken.

Het wifi in huis werkt ook niet goed, ook hier valt vaak t internet weg. Sinds 2 dagen een extra router in bridge modus ingesteld. De wifi dekking is voldoende, maar soms geen internet.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 20 oktober 2019, 09:56

Hallo Wouter,

Vreemd dat op zolder de verbindingen wel goed lijken en in de woonkamer niet.

Je zou wat "kruistesten" kunnen doen om e.e.a. uit te sluiten. B.v. de netwerkkabels van poort verwisselen op het modem, daarna testen. Dan de switches omwisselen en weer testen. Dan kan je zien of het mogelijk te maken heeft met een kabel of een switch.

Succes!

Mvg. Marcel

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Hallo Wouter,

Vreemd dat op zolder de verbindingen wel goed lijken en in de woonkamer niet.

Je zou wat "kruistesten" kunnen doen om e.e.a. uit te sluiten. B.v. de netwerkkabels van poort verwisselen op het modem, daarna testen. Dan de switches omwisselen en weer testen. Dan kan je zien of het mogelijk te maken heeft met een kabel of een switch.

Succes!

Mvg. Marcel

Reageer