Beantwoord

Storing bridge tap


Sinds februari heb ik wegvallend internet met als gevolg de gehele dag storing op tv en geen internet.
Al zeker 10 x contact gehad met t-mobile, telkens komen ze met een ander verhaal. Vandaag verwijzen ze dat het probleem binnen zit. Ze geven direct door als je op wilt zeggen worden er kosten in rekening gebracht, jammer genoeg ben ik in december overgestapt van kpn naar t-mobile. Bij kpn in al die jaren nooit een probleem gehad.
icon

Beste antwoord door Brian 30 July 2019, 16:21

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Hi @TonvanHengel, ik geef je graag meer toelichting! Bij je eerste melding leek de Wifi de oorzaak daarom hebben we kosteloos een monteur gestuurd en een Acces Point geplaatst om dit te verhelpen. Na ongeveer een maand bleek je nog steeds problemen te ervaren en hebben we daarom opnieuw kosteloos een monteur gestuurd, de modem vervangen en de bekabeling nagelopen. Ook dit bleek het probleem niet te verhelpen en we hebben daarop de netbeheerder ingeschakeld om je binnenkomende verbinding te controleren.

Bij deze meting heeft de netbeheerder vastgesteld dat er sprake is van zogenaamde 'bridge tap'. Dat wil zeggen dat er ergens vanaf je aansluitpunt (ISRA) een vertakking zit, vaak is dit bijvoorbeeld een oude telefoonlijn die niet meer gebruikt wordt, waardoor er storing op de lijn optreedt. Deze vertakking is niet altijd direct zichtbaar maar kan bijvoorbeeld ook weggewerkt zitten in de muur. Omdat deze vertakking/bridge tap onderdeel is van de woning kan onze monteur (en die van de netbeheerder) die niet voor je verwijderen.

Maar geen zorgen, als je in ons bridge tap topic een foto plaatst van je huidige aansluiting dan kijken we graag mee om te kijken hoe we de bridge tap kunnen verhelpen!
Dank voor de reactie.
Er is geen acces point geplaatst omdat leek dat het probleem over was.
inderdaad heeft een monteur een nieuw modem opgehangen, maar zonder iets aan te zetten of naar de bekabeling te kijken is hij weggegaan. Monteur zat nog in zijn auto toen ik de tv inschakelde en het probleem was er direct weer.
Mijn vraag is waarom heb ik al die jaren dat ik bij kpn was geen probleem heb gehad en de eerste 2 maanden dat ik bij t-mobile ook niet en dan ineens in februari begint het.
hier de foto van mijn aansluiting

Reputatie 7
Hi @TonvanHengel, bedankt voor de foto's! Het is in dit geval wat lastig te zien. Is dit het aansluitpunt waar je internet binnen komt (meestal een blauwe kabel van buiten naar de meterkast)? Of is dit een wandcontactdoos ergens anders in de woning die aangesloten is op centrale aansluitpunt in de meterkast?

Dat het opeens niet meer werkt gebeurt overigens vaker, dit kan door bijvoorbeeld een wijziging in het netwerk komen. Een bridge tap wil zeggen een aftakking van de aansluiting. Als hier niets meer op aangesloten is dan kaatst het signaal weer terug waardoor het gaat storen met het binnenkomende signaal (heel simpel gezegd). Soms gaat het goed en heb je nergens last van (dan zit het signaal op dezelfde golflengte) maar soms heeft het terugkerende signaal net een andere timing of golflengte waardoor het het binnenkomende signaal gaat verstoren.
Dank je wel, waar ik nu achter gekomen ben is:
dat zodra je een apparaat inschakelt wat verbinding maakt met wifi dan valt het internet weg. Er is alleen in de woonkamer wifi te ontvangen. Op de bovenverdieping zo goed als niets meer. Nu ik de google chroomcast verwijdert heb gaat het gelukkig wat beter. Ook valt het op als er mensen buiten voorbij lopen de tv in blokken van storing schiet.

ik hoop dat we dit alles toch nog op kunnen lossen.
Reputatie 7
De belangrijke vraag hier in is, is het wel goed geweest. als ik dit zo lees lijkt het mij eerder een defecte voeding of modem. die zal ik zeker even vervangen als ik jou was.
Op verzoek van t-mobile contact gehad. Hopende op een oplossing. T-mobile blijft stug volhouden dat er een bridge tap aanwezig is.
T-mobile geeft aan niets meer voor mij te kunnen doen.
Helaas moeten we tot december bij t-mobile blijven.
Tot december geen werkend wifi en bijna geen tv .
Wat heb ik een spijt dat ik niet bij KPN ben gebleven. In bijna 10 jaar geen storing gehad, is er toch een probleem werden we goed geholpen.
Dit wilde ik als laatste bericht nog kwijt.
Reputatie 7
Hallo @TonvanHengel

T-Mobile kan helemaal niet zien of er een bridgetap zit, dat kan namelijk alleen KPN zien.
Ik heb begrepen van een KPN monteur dat ze bezuinigen op bepaalde zaken. en dus nu heel makkelijk alles afschuiven op een bridgetap
Reputatie 7
Hi @TonvanHengel , ik kijk uiteraard graag wat we nog kunnen doen maar het is mij nog niet helemaal duidelijk welke problemen er nu nog spelen. Je geeft aan dat op het moment dat een apparaat verbinding maakt met Wifi de verbinding dan wegvalt. Bedoel je dan de Wifi verbinding of ook de bekabelde verbinding? En doet TV het op dat moment nog wel? Heeft een fabrieksreset van de modem en eventueel media convertor hier nog effect?

De TV maakt gebruik van een bekabelde internetverbinding en zendt of ontvangt geen signalen via de ether, het feit dat er mensen voorbij lopen zou dus niets uit mogen maken.
Ik bedoel ook de bekabelde verbinding, de tv stop er ook mee. Deze geeft dikwijls dan een error aan.
ik heb al een fabrieksreset gegeven.
Beste Brian, 6 dagen geleden heb je bericht geplaatst dat je ging kijken of je nog wat voor me kan doen.
jammer genoeg tot op heden niets meer vernomen.
Reputatie 7
Hoi @TonvanHengel,

We denken graag met je mee! Mijn collega heeft geen actie uitgezet: hij stelde nog enkele vragen aan je. Zou je hier het antwoord op willen geven, zodat we goed kunnen inschatten wat er precies aan de hand is en de juiste oplossing kunnen geven?
Beste Sander, eigenlijk vind ik het minderwaardig om nog op leugens en bedrog te antwoorden. Maar wil toch mijn reactie geven.
maanden is mij voorgehouden dat er een bridge tap in huis aanwezig was. Ik heb vanaf februari 16 collega’s van u aan de telefoon gehad waarvan er toch echt enkele heel lelijk naar mij deden.
er werd aan gegeven dat kpn een bridge tap heeft gemeten en dat er geen actie meer zou worden ondernomen.
Nu ik via de consumentenbond een klacht heb ingediend, stond ineens kpn op de stoep. Een zeer ervaren monteur. Heeft alles gemeten, zelfs vanuit de straat kast. Uitkomst lijn tot in huis perfect in orde bijna 100% geen bridge tap aanwezig

Dus waarom dit lelijke gedoe en leugens van t-mobile. Ondertussen ben ik de dupe en heb ik vanaf februari niet of nauwelijks internet en geen tv.

Het erge is dan ook nog om te dreigen met een boete als abonnement ontbonden zou worden.

Het is in 1 woord schandalig.
Reputatie 7
Hey @TonvanHengel,

Ik baal oprecht dat je er zo'n gevoel aan hebt overgehouden.😞 Zoals jij de service hebt ervaren is het tegenovergestelde waar we voor staan. Ik betreur dat er in jouw geval niet alles vlekkeloos is verlopen.

Nu zie ik dat je komende donderdag gelukkig een afspraak met een monteur gepland hebt staan. Hulp is dus onderweg, heel fijn! Ik ga ervan uit dat de monteur dit probleem weet te verhelpen zodat ook jij eindelijk probleemloos van je T-Mobile Thuis abonnement kunt gaan genieten.

Alle handelingen uit het verleden kan ik jammer genoeg niet herstellen, wél hoop ik dat we vanaf donderdag met een nieuwe start kunnen beginnen. Ik hoor graag hoe het bezoek is verlopen!
Beste Piotr,
je vraagt mijn om je te laten weten hoe het bezoek verlopen is.
de monteur is geweest, wederom is er geconstateerd dat het modem defect is. Dus het zelfde als de vorige keer. Het feit is nog steeds dat ik de gehele dag uitvallend internet heb.
Mij is toegezegd dat er een nieuw modem wordt opgestuurd.

De conclusie is dat we nog steeds verder tobben en ik geen kant op kan.
het ongelofelijke is waar, na een week nog steeds geen goed modem ontvangen. Maar weer eens voor de 19e keer t-mobile gebeld. Het is niet te geloven de opdracht staat nog steeds open naar de technische dienst. Hoe ik ook op mijn poot speel er is geen spelt tussen te krijgen. Het antwoord is, misschien wordt er deze week wel naar gekeken. Je gelooft dit toch niet. In overleg met de consumentenbond heb ik t-mobile schriftelijk in gebreken gesteld voor het niet leveren van diensten en een termijn gesteld dit te herstellen. Mocht dit geen resultaat opleveren binnen zeer korte termijn dan zal de geschillencommissie zich hier over buigen.
Je gaat het niet geloven, na ruim een week nog geen nieuw modem. Wederom krijg ik bericht dat er een monteur komt van kpn. Deze is drie welen geleden ook geweest. Volgens mij snapt niemand er iets meer van.
Reputatie 7
Hi @TonvanHengel, de werkzaamheden van de monteur van KPN lijken effect te hebben gehad, vanuit hier lijkt je verbinding sinds vanochtend stabiel. Is dit inderdaad bij jou ook het geval? Als je nog problemen ervaart laat het dan zeker weten!
Hi @TonvanHengel, de werkzaamheden van de monteur van KPN lijken effect te hebben gehad, vanuit hier lijkt je verbinding sinds vanochtend stabiel. Is dit inderdaad bij jou ook het geval? Als je nog problemen ervaart laat het dan zeker weten!


Beste Brian,
ten eerste heeft de monteur van KPN net als 3 weken geleden alleen een meting van hun eigen domein gedaan.
ten tweede: de storing is nog steeds aanwezig, het internet valt nog steeds weg.

Wat ik heel apart vind is dat de 25 juni een monteur van Gideon is geweest, deze heeft geconstateerd dat het modem defect is en opdracht gegeven dat er een goed modem geleverd moet worden en geen ellende modems meer.
Reputatie 7
HI Ton, duidelijk, vandaar dat ik het wilde controleren met je! Ik zie dat je zojuist al gebeld hebt, we gaan een nieuwe modem naar je opsturen!
HI Ton, duidelijk, vandaar dat ik het wilde controleren met je! Ik zie dat je zojuist al gebeld hebt, we gaan een nieuwe modem naar je opsturen!


Beste Brian,
we zijn nu al weer een week verder, maar nog geen spoor van een nieuw modem te bekennen.
zoals je weet zit ik nu al vanaf februari met 1 brok ellende.
het geduld begint nu echt op te rsken.
Reputatie 7
Hi @TonvanHengel, excuses voor de vertraging, ik verwacht dat je de nieuwe modem begin volgende week in huis hebt!
Beste Brian, zoals ik al eerder aangegeven heb, raak mijn geduld op. Het punt is nu zover.
Ten eerste eis ik dat deze week het geregeld is, zo niet: wil ik dat het contract per 1 september ontbonden zal worden zonder dat hier kosten voor mij worden berekend. Ten tweede eis ik mijn abonnement geld terug vanaf februari 2019. Hierover heb ik op 27 juni contact gehad met je collega Jilmar o.i.d. Deze collega van je zou een verslag schrijven en dit indienen en mij zo snel mogelijk terug bellen. Helaas nooit gebeurd.
Zoals je zult begrijpen is dit geen zaken doen als je al vanaf februari haperend internet hebt en iedereen belooft een nieuw en goed modem te sturen, wat tot op de dag van vandaag nog steeds niet is gebeurd,
Tevens is er bijna 3 weken geleden een ingebrekestelling naar het hoofdkantoor gestuurd. Helaas nooit i
iemand op gereageerd. Ik schrijf dit stuk na raadpleging van de consumentenbond, Mocht het deze week niet geregeld zijn zal ik genoodzaakt zijn de geschillencommissie opdracht te geven hier verder mee aan de slag te gaan.
Jammer genoeg moet ik deze stap nemen, hopende dat het zover niet behoeft te komen.

Hierbij de ingebrekestelling:
graag verzoek ik je deze bij de des betreffende persoon af te leveren.



T-mobile
t.a.v. de directie
Waldorpstraat 60
2521CC den Haag

Betreft: ondeugdelijke diensten; klantnummer 1799046753
Ingebrekestelling

Rhoon 5 juli 2019

Geachte heer of mevrouw,

Sinds december 2018 maak ik gebruik van uw diensten (internet en tv). Deze heeft echter niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
Sinds februari 2019 wegvallend internet de gehele dag tot op heden.

Ik verzoek u tot herstel over te gaan of met een alternatieve oplossing voor dit probleem te komen.

Indien mijn klacht binnen twee weken niet is afgehandeld, zie ik genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Graag ontvang ik binnen een week na dagtekening van deze brief een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,
Ton van Hengel
Reputatie 6
@TonvanHengel Wat maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Dat gezegd hebbende, je schrijft dat er niet gereageerd is en je probleem niet is opgelost. Dan volgens de site van consuwijzer punt 2, stuur je nog een aangetekende brief dat je het contract ontbind. Kunt zelf een brief downloaden en je hoeft alleen je gegevens in te vullen.

Vergeet te vragen, heb je de ingebrekestelling wel aangetekend verstuurd? Dat is wel een vereiste, anders alsnog doen. Geef ze dan een redelijk termijn zeg 2 weken en daarna als het nog niet opgelost is of geen reactie, stuur je een 2e aangetekende brief en dan kun je gewoon vertrekken. Dat is de enige goeie manier, dat je geen ellende achteraf krijgt, mocht het voor de rechter komen.

Verzamel wel zo veel mogelijk informatie over het probleem. Hoe meer je hebt, hoe sterker je staat.

En een commissie is helemaal niet nodig in dit geval. Of je moet graag willen blijven, dan wel.
Reputatie 7
Hi @TonvanHengel, ik zie dat de nieuwe modem heeft geholpen en dat je verbinding inmiddels stabiel is, wat goed nieuws! Is dit inderdaad nog steeds het geval? Mijn collega is aan het bekijken hoe we je tegemoet kunnen komen voor de afgelopen periode en je hoort zeker meer over. Ik noteer de ingebrekestelling voor de volledigheid. Nogmaals excuses dat het zo lang heeft geduurd en als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
inderdaad na zoveel maanden is het eindelijk in orde.
ook krijg ik een vergoeding voor de storing die plaats heeft gevonden.
Helaas moet hier weer weken over heen gaan. Eerst wordt aangegeven dat het direct in orde wordt gemaak, na bellen dat ik nog steeds niets ontvangen hebt krijg ik te horen dat dit pas in september geregeld kan worden. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn.

Reageer