Beantwoord

Storing Internet & tv

  • 28 August 2019
  • 11 reacties
  • 520 Bekeken

Wat is de status van de landelijke en blijkbaar Huawei router gerelateerde internet/tv storing?
Ik heb contact gehad met de klantenservice en die vertelden mij dat de storing die ik op dit moment (en de afgelopen 2-3 uur) ondervind te wijten is aan een storing in mijn Huawei router en dat dit een landelijk probleem is. De telefoniste beloofde mij per e-mail een link naar een bericht met meer informatie te sturen maar dat is tot op heden (ruim een uur later) nog niet gebeurd.
icon

Beste antwoord door Edwin A 10 September 2019, 21:04

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het kan incidenteel gebeuren dat na een storing of update een powerflip nodig is. In sommige gevallen is zelfs dat niet voldoende en is een fabrieksreset nodig. Het is jammer dat het nodig is en irritant dat je daarmee je instellingen kwijt raakt. Zolang dit een keer voor komt is dat niet erg. Als het vaker voorkomt is het zeker niet goed.

Maar goed te lezen dat alles weer werkt. Mocht er nog iets zijn, laat het dan gerust weten.
Reputatie 1
Nu is de rode lamp weer groen op de router, internet doet het weer. Tv ook..
Wel jammer dat je alles weer mag resetten etc. Tv kast moest ook van de stroom af.
Reputatie 1
Geen media converter, fabrieksreset ga ik testen
Reputatie 7
Badge +4
Heb je ook een media convertor? In dat geval zou ik die ook even uit de wandcontactdoos halen. Heb je al een fabrieksreset geprobeerd via de reset inkeping op het modem?
Reputatie 1
Postcode is 3066gd rdam
Reputatie 1
Haiii gister storing tv heb ikook netjes mail over gehad en was ook gemeld in my 'tmobile, staat nu dat ie verholpen is afgelopen nacht... Maaarrrr nu heb ik 12 uur later geen tv en een rood lampje op me modem.. Heb em al 10sec uit het stopcontact gehaald....???
Reputatie 7
Dat is goed om te horen @Gschuurman! Mogelijk was er sprake van een korte plaatselijke onderbreking. Mocht je toch nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!
Terwijl ik hier een bericht zit te typen werkt de boel opeens weer.
Reputatie 7
Hi @Gschuurman, ik denk dat er hier wat sprake is geweest van miscommunicatie. Je vindt de actuele storingen altijd op onze storingspagina. Een aantal klanten in een bepaalde IP-range heeft inderdaad een storing maar er is geen sprake van een storing met de Huawei modems. Huawei is in dit geval wel de partij die de netwerkstoring oplsot dus mogelijk zat hier de verwarring.

Ik vraag mij echter af of deze storing wel bij jou speelt, deze is namelijk eerder deze week al begonnen. Heb je al deze stappen al geprobeerd? Als dit het niet oplost zou je mee dan door willen geven welke lampjes je nog op de modem ziet branden? Dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 7
Badge +4
Er lijkt geen landelijke storing te zijn. Welke stappen heb je tot nu toe zelf gezet? Vaak is het voldoende om de mediaconvertor en router even een minuut van de stroom af te halen.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Gschuurman,

Ben verder nog niets op het forum tegen gekomen. Heb de webcare gewezen op dit topic en ze zoeken uit wat er aan mogelijk aan de hand is. Zodra ik antwoord heb, kom ik bij je terug.

Reageer