Storing T-mobile thuis Internet

  • 13 November 2017
  • 13 reacties
  • 1189 Bekeken

Reputatie 1
Sinds een week of zo heb ik last van wegvallend internet connectie. Ik heb prima connectie megt mijn wifi router/access point, maar de verbinding naar "buiten" is dan weg. Dit heb ik op meerdere devices.

En gisteren kreeg ik af en toe verbinding, maar de verbinding is dan super traag.

Is er een storing bekend?

This topic has been closed for comments

13 reacties

ik heb dit al weken, vooral in de avond. Echt superirritant. morgen maar eens kijken of de klantenservice inmiddels al wat sneller bereikbaar is. Half uur in de wacht is blijkbaar normaal en via social media duurt het ook een week voor je een reactie krijgt.
Reputatie 7
Hi Hinster en Parkiet71, afgelopen zondag was er inderdaad een grote storing waardoor de verbinding vertraagd was maar normaal gesproken zou dit niet moeten gebeuren. Ervaren jullie deze problemen alleen met een wifi verbinding of ook met een bedraadde aansluiting? Zouden jullie de stappen in dit topic eens uit willen voeren? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen!
Brian, ik heb alleen de factory reset nog niet gedaan. Omdat ik op dit moment alleen in de avond dingen kan doen, durf ik dat niet goed aan, mocht er iets fout gaan. Dan kan ik de klantenservice al helemaal niet bereiken.

Gisteravond na 22.30 uur ging het aan de kabel prima (bijna 100 mb upload en download zoals ik afneem). Ik heb het via de wifi toen niet meer geprobeerd. Vanmiddag ging het tot ca 16.30 uur via de wifi weer alsof ik DSL had (upload en download van max 20 mb of veel lager), daarna viel de internetverbinding continu weg en liep alles vast. Via de kabel is hij op dit moment sterker, maar niet stabiel en ook niet hoog (tussen de 35 en 50 mb download, upload ligt iets hoger). Een paar minuten geleden was de download zelfs weer onder de 20 mb via de kabel.

Wij zijn sinds een kleine 2 maanden over op glasvezel en de monteur heeft hier toen een fritzrepeater ingezet, omdat dat volgens hem een betere wifi gaf. De wifi op het draytek modem heeft hij uitgezet en de repeater is het wifi punt nu. Dat werkte een maand prima, ook in de avonduren. Het valt me op dat als ik via mijn gsm meekijk met een wifi analyzer, ik de volledige internetverbinding dus elke keer kwijt ben, als er een beter kanaal gezocht wordt. Ik heb geprobeerd om de fritsrepeater te benaderen om te kijken of ik daar iets in kan veranderen (vastzetten op 6), maar ik kom op geen enkele manier in die repeater. Ik krijg telkens de melding 'server not found'. Ik heb zojuist op de draytek kanaal 6 als vast ingesteld, ook al staat daar de wifi uit. Misschien dat dat toch ergens verschil maakt.

Ik ben het inmiddels flink zat dat wij hier in de avonduren gewoon geen internetverbinding via de wifi hebben. De tv doet het altijd prima.
Via speedtest.nl even een test uitgevoerd om 17.55 uur
via wifi download van 17.09 gemiddeld en een upload van 22.27 gemiddeld
via de kabel download 92.28, upload 94.77

Maar het gaat me nu niet om de snelheid. Ik wil gewoon een stabiele internetverbinding hebben. Alleen de macbook hier in huis lijkt er geen problemen mee te hebben. De rest (tablets, gsm's, de niet bekabelde wii u's) wel. Hoe later op de dag hoe meer en hoe langer de lags er zijn.
Reputatie 1
Hoi Brian,

Het probleem is idd minder geworden, maar helaas nog steeds wel haperingen - op alle devices. Zowel bedraad als via WiFi. Het probleem is ook niet de connectie met de WiFi accesspoint, maar vanaf daar naar "buiten".
Reputatie 7
Hey Parkiet72, hmm dat is vreemd. Het lijkt hier om meerdere zaken te gaan. Wat de wifi betreft, zou je eens willen kijken welke apparaten verbinding maken met het 2.4 Ghz netwerken en welke met 5 Ghz? Als de Macbook geen problemen ervaart en de andere apparaten wel dan maakt deze mogelijk verbinding via de 5 GHZ frequentie. Maar ook dan zou het niet zo mogen zijn dat het 2.4 Ghz signaal compleet wegvalt, laat staan de bekabelde verbinding.

Zou je de Fritzbox eens een fabrieksreset willen geven? Dit kan je doen door de WPS knop ongeveer 15 seconden in te houden totdat alle lampjes gaan branden. Daarna start de Fritzbox zichzelf opnieuw op en na ongeveer een minuut is de verbinding hersteld.

Als dit het niet oplost zou je dan de resultaten van de speedtest via wifi én via de bekabelde verbinding hier willen posten? Als ook de bekabelde verbinding wegvalt en/of ernstig vertraagd is dan is er mogelijk meer aan de hand en dan zorg ik dat onze netwerkspecialisten dit verder onderzoeken!
Brian, we hebben hier voor zover ik weet de 5ghz niet ingesteld, dus alles zit op de 2,4 ghz.
We hebben ook geen fritzbox, maar een fritzrepeater. En aangezien ik die niet kan benaderen, wil ik hem nog geen FR geven. Ik kan dan geen dingen aanpassen, zoals het wachtwoord. Kan jij me uitleggen hoe ik wel in die repeater kan komen? Dan zal ik hem direct een FR geven.

Gegevens van de speedtest staan hierboven al. Die zijn elke dag na 16 uur vergelijkbaar, heb ik gemerkt.
Reputatie 7
Hallo Parkiet71,

Voor de FritzRepeater 310 hoef je niet in te loggen om hem in te stellen.
Een reset geef je door 15sec de WPS knop in te drukken op de FritzRepeater 310.
Dan wacht je 2 minuten en druk je 6 sec op de WPS knop van de FritzRepeater 310, Hierna druk je binnen 2 minuten 6 sec op de WPS knop van je modem. Nu worden de instellingen overgenomen en is het klaar :)

Wil je het handmatig doen dan kan je na de reset gaan naar 192.168.178.2 een wachtwoord kan je dan opgeven.
Bedankt Hidden! Ik ga het ergens de komende dagen proberen!
Reputatie 7
Hallo Parkiet71,

Sorry ik had het niet goed gelezen. je Fritz is bekabeld aangesloten. dus dit moet een 1750E zijn.
Hierdoor kan je de WPS knop niet gebruiken. maar moet je hem even met de hand instellen via 192.168.178.2 Deze heeft 2,4 en 5ghz.

Helaas is er geen provider in de wereld die een vlekkeloze WiFi verbinding kan garanderen. dit komt omdat deze frequenties door iedereen gebruikt kan worden. hoe korter de afstand tussen de computer en de repeteer hoe beter. is het mogelijk de repeteer op een andere plaats neer te zetten dan zou ik dit zeker doen. Het gebruik van 5Ghz is zeker aan te bevelen!
Reputatie 1
Ik merk dat mijn probleem (meestal) wordt verholpen door de stekker van de router uit de stopcontact te halen (en deze na 10 tellen weer erin te doen). Maar om dt nou elke dag te moeten doen ...
hmmm, de monteur had de 5 ghz toch ingesteld op de fritzrepeater. Ik heb de laptop daar nu op draaien en dat is een stuk sneller en stabieler, maar ook dan gebeurt het nog regelmatig dat de verbinding naar buiten wegvalt, zeg maar. Ik hoor nu van de rest hier in huis ook veel minder klachten, dus ik begin me af te vragen of mijn 2 jarige laptop een stoorzender kan zijn. Is dat mogelijk? En waar op de draytek en fritzrepeater kan ik vinden welke devices op dat moment aangesloten zijn op de kabel of wifi?
Reputatie 7
Hi Parkiet71, dat zou kunnen als je laptop bijvoorbeeld nog gebruik maakt van een ouder netwerkprotocol. Dit kan je gelukkig vrij gemakkelijk testen door de netwerkadapter op je laptop of de laptop zelf helemaal uit te zetten. Op dat moment ontvangt je laptop geen signaal meer en zou er dus geen verstoring meer moeten zijn.

Je kan de apparaten die verbinding maken met die Draytek bekijken via de WAN en LAN tabs en meer info over de Fritzrepeater vind je hier.