Beantwoord

Storing T-Mobile Thuis na onderhoud op 23 augustus?

  • 23 August 2018
  • 24 reacties
  • 970 Bekeken

is er een storing bij t mobile thuis?
icon

Beste antwoord door Sterre 23 August 2018, 09:02

Bekijk origineel

24 reacties

My Internet connection is not working either!, what's going on with this service??
Reputatie 7
Hi Jason Sebert en hcadavid,

Vannacht vond er een gepland onderhoud aan het netwerk plaats, gelukkig geen storing! Dit onderhoud is uitgevoerd om jullie netwerk te verbeteren. Hierdoor konden jullie inderdaad tijdelijk geen gebruikmaken van internet. Op 21 augustus in de ochtend hebben jullie hier een mail over ontvangen. Niet gezien? Check je spamfolder, misschien is hij daarin beland. Voor meer informatie kun je ons onderhoudstopic lezen. Veel plezier met jullie verbeterde netwerk!
Yes, I was aware of the maintenance... today I followed the instructions and turned off/on my ADLS router, but still NO internet service!
Reputatie 7
Hi hcadavid,

I'm sorry about that. My guess is that you're living in Groningen, is that right? We have problems with Internet and Vast Bellen in and around Groningen. I'd like to keep you updated via this topic. I hope it will be fixed soon!
Hi Jason Sebert en hcadavid,

Vannacht vond er een gepland onderhoud aan het netwerk plaats, gelukkig geen storing! Dit onderhoud is uitgevoerd om jullie netwerk te verbeteren. Hierdoor konden jullie inderdaad tijdelijk geen gebruikmaken van internet. Op 21 augustus in de ochtend hebben jullie hier een mail over ontvangen. Niet gezien? Check je spamfolder, misschien is hij daarin beland. Voor meer informatie kun je ons onderhoudstopic lezen. Veel plezier met jullie verbeterde netwerk!


😞 weet niet of jullie ook wat met glasvezel hebben gedaan maar al sins vanochtend is het hier waardeloos.

Reputatie 7
Hoi @Rob91

Na het onderhoud zou alles weer soepel moeten werken. Wat gaat er precies mis met jouw verbinding. Kun je ook een snelheidstest doen, met een bekabelde verbinding? Welke snelheid krijg je hiermee?

Ik denk graag mee om jouw verbinding weer helemaal te herstellen!
Hoi @Rob91



Na het onderhoud zou alles weer soepel moeten werken. Wat gata er precies mis met jouw verbinding. Kun je ook een snelheidstest doen, met een bekabelde verbinding? Welke snelheid krijg je hiermee?

Ik denk graag mee om jouw verbinding weer helemaal te herstellen!


Overigens had ik niet gezien dat het onderhoud alleen over het WBA netwerk gaat, ik zit op ODF

Maar momenteel is de verbinding weer goed.

Maar het probleem is/was een hoge ping en packet loss.

Overigens heb ik dit probleem al regelmatig (ongeveer 1 x per week) gehad zo wel bekabelt als draadloos. Ik heb al eens contact gehad met de klanten service over dit probleem, Kreeg als antwoord: volgens de computer staat de verbinding op groen en daar mee moet u het doen.
Ik heb al andere DNS instellingen geprobeerd maar dit maakt geen verschil.
Als ik een trace route doe als er problemen zijn zit een grote vertraging en soms geen verbinding tussen Vigor.router (192.168.1.1) en 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.2.1) .

Ik heb het vermoede dat er ergens binnen jullie netwerk iets fout gaat.

Dus als u voor mij een oplossing kan vinden graag.
Hoi @Rob91


Na het onderhoud zou alles weer soepel moeten werken. Wat gata er precies mis met jouw verbinding. Kun je ook een snelheidstest doen, met een bekabelde verbinding? Welke snelheid krijg je hiermee?

Ik denk graag mee om jouw verbinding weer helemaal te herstellen!


Hier de speed test, zo als je ziet is de jitter 66 ms dus verbinding is niet stabiel.

Reputatie 7
Hoi @Rob91

Ik denk graag met je mee! Je zit dus op glasvezel van het WBA netwerk. Aan de downloadsnelheid te zien zit je op het Wifi netwerk. Klopt dat? Ik ben benieuwd wat de jitter doet op een direct bekabelde verbinding. In een ander screenshot zag ik dat je de DNS van Google gebruikt. Klopt dat? Zit er verschil in de speedtest resultaten tussen beide DNS servers? Tot slot, dat de jitter hoog is zegt mij nog niet zoveel. Welke issues ervaar je op zo'n moment?

Ik hoor graag!
Nee zit op ODF(Houten), ik heb momenteel een 20/20 abbo + TV.
Overweeg wel upgrade na 50/50 of 100/100.
Maar zo lang hier geen stabiele verbinding is ga ik nog geen nieuw contract afsluiten.
Grootste probleem wat ik ervaar is packet loss, nu heb ik van jullie een mailtje gehad dat jullie deze week onderhoud gaan doen aan het netwerk.
Dus ik hoop er op dat na dit onderhoud problemen opgelost zijn.

Als ik problemen heb is dit meestal tussen 19:00-22:00 (piekuren ?).
Want nu om 15:20 is de verbinding zo stabiel als het maar kan.
Ik gebruik het ip van de Google dns om na toe te pingen omdat deze makkelijk te onthouden is.

Reputatie 7
Hi Rob, spelen de problemen nu nog steeds? Als dit nog het geval is na het onderhoud, zou je hier dan ook de resultaten van kunnen delen? Dan speel ik deze informatie door naar onze technische dienst om te kijken hoe we dit op kunnen lossen!
Tot vandaag ging het goed, Deze avond is het helaas weer drama 😞 .
Weer in de avond overigens, TV werkt wel goed.
Ik heb deze keer getest van uit de draytek om mijn PC uit te sluiten.

Reputatie 7
aan de hand van een lijnmeting kan er gekeken worden of er een tehoge demoing is en of er een te hoge error rate (lof/crc) is. dan moeg of het modem vervangen worden of een port move gedaan worden.
@Sander @Brian

Helaas vandaag weer raak.
Zie ook post van 3 dagen terug.

Reputatie 7
Hi Rob, ik heb zojuist je verbinding op afstand gecontroleerd en de demping waar Hidden het over heeft lijkt in orde, het ligt dus niet aan de binnenkomende aansluiting. Om alles uit te sluiten, zou je de modem eens een fabrieksreset willen geven en poort 2 en een andere netwerkkabel willen testen? Als de problemen daarna aanhouden dan hebben we alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten en ga ik een monteur voor je inschakelen!
Reputatie 7
gezien het probleem ook rechtstreeks op het modem te zien is. kunnen we er van uit gaan dat het wisselen van lan aansluiting geen verbetering geeft. wel zou rob zelf zijn modem kunnen resetten door 30sec de reset knop ingedrukt te houden.
Modem heb ik al vaker gereset zonder resultaat.
Echter als ik storing heb is dit 9 van de 10 keer tussen 19:00-22:00 uur.
Als het aan het modem zou liggen zou ik constant problemen verwachten.
Het lijkt mij eerder een capaciteit/rekenkracht te kort in de wijkcentrale.
Reputatie 7
Hoi Rob91,

Bedankt voor de informatie! Ik ga ervoor zorgen dat jij zo snel mogelijk weer storingloos kunt gebruikmaken van jouw T-Mobile Thuis. Ik heb een monteur voor je geregeld. Hier zul je binnenkort bericht van krijgen om een afspraak mee te maken. Je kunt ook zelf bellen naar 088 - 2000 151. Laat je het ons weten als jij weer fijn stabiel kunt internetten?
Contact gehad met guidion, na dat ik aan gaf dat ik meestal storing heb tussen 19:00-22:00.
Zien zij geen nut om een monteur langs te sturen om de lijn te controleren omdat deze niks zal vinden.
Tevens vraag ik mij af waarom er een afspraak word ingepland om de lijn te checken als jullie eerst zeggen lijn = goed.

Kastje -> muur ...

Hoe nu veder ?

Als jullie er 100% zeker van zijn dat er geen storing zit in de lijn of in de wijkcentrale.
Stel ik voor dat jullie een nieuwe modem op sturen.

Gezien het kwestie is van kabel om prikken, stel ik voor een modem op te sturen dat ik deze aansluit en ik jullie het oude modem retour stuur.

Tevens had van de week het draytek modem iets raars ... de wifi stond een paar keer in eens aan terwijl ik deze uit heb staan.
Reputatie 7
Hi Rob, ik heb zojuist zelf gebeld met Giudion omdat ik het een beetje een vreemd verhaal vond. Guidion annuleert namelijk eigenlijk ooit zo maar "opdrachten" van ons. Sterre heeft inderdaad aan Guidion gevraagd om te testen met een eigen modem en deze te verwisselen indien nodig. De opdracht naar Guidion staat nog en zij geven aan je niet te hebben kunnen bereiken. Je kan dus alsnog een afspraak met de monteur inplannen via 088 2000 151!
@Brian

Ik heb maandag 24 september om 11:43 contact gehad met Guidion.

Er staat ook nog een bericht open na jullie webcare op FB van 17 juli en 14 september beiden tot op heden zonder antwoord.


Maar ik ben er klaar mee....
Snap dat jullie je best doen, maar de rest van T en door hen ingeschakelde bedrijven blijkbaar niet.

Sorry maar ik ga opzoek na een andere provider.


Maar met zo top score.... ben ik misschien wel blij dat ze niet wilde komen...

Reputatie 7
Dat is jammer om te horen Rob. 😞 Ik zie dat we de opzegging inmiddels hebben ontvangen, als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
@Brian

Hangt er van af wat jullie veder nog kunnen betekenen,
Guidion is in ieder geval niet welkom meer...
Reputatie 7
Hi Rob, voor het uitvoeren van de werkzaamheden is er echt een monteur van Guidion nodig. Mocht je je nog bedenken laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!

Reageer