Beantwoord

Super traag DSL internet.

  • 7 January 2021
  • 33 reacties
  • 578 Bekeken

Hoi tmobile wonen nu al sinds een paar maand op een nieuw adres in oostburg en hebben hier een DSL verbinding dezelfde op ons oude adres ook in oostburg nooit problemen gehad met het internet nu wonen we een stukje verder in oostburg met een DSL verbinding en het internet is echt super traag de downloadsnelheid is 1mbps per seconde dit kan toch gewoon niet? even een youtube video laden duurt 2 minuten kan dit aub zo snel mogelijk gefixt worden want het is gewoon niet meer te doen bijna zeker als we het internet dagelijks gebruiken en nee router resetten werkt niet of kabel versteken of uitblazen alles al geprobeert...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 February 2021, 12:57

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jarno125 ,

In dat geval wil ik je aanraden om te bellen met Guidion. Je kan de monteurs bereiken via 088 - 200 0151. Op die manier kan je ervoor zorgen dat alsnog de afspraak wordt gemaakt en je een monteur langs krijgt. 

@Jason hebben geprobeert een afspraak te maken via de link die we gekregen hebben maar er staat dat guidion pas over 2-4 weken kan en zelfs daarna kunnen we geen afspraak in plannen mvg jarno

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jarno125, bedankt voor je gegevens in het privébericht!

Ik heb het gecheckt en Guidion zal hierbij kijken naar de volledige thuisinstallatie, alsmede het interne netwerk tot aan de deur. Mocht het onverhoopt zo zijn dat het upload-probleem extern ligt, dan zal diezelfde dag nog de netbeheerder ingeschakeld worden om het te herstellen.

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat KPN soms een paar dagen nodig heeft om de lijn aan hunt kant te onderzoeken alvorens er dan een afspraak ingepland wordt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jarno125, Guidion komt de snelheidsissues herstellen en zal waar nodig de apparatuur vervangen zodat de snelheid weer richting het maximum stijgt. Wat betreft de exacte werkzaamheden: dit loop ik graag voor je na, maar ik zie dat alle gegevens uit jouw profiel inmiddels verwijderd zijn. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?

Hoi @Jason nog even een update maar de TV box is bij ons zelfs helemaal niet aangesloten en wat komt Guidion precies doen want de vorige keren waren ze ook geweest en er was helemaal nieks verandert aan ons probleem of verbeterd zeg maar op ons vorige adres XXXX hadden we gewoon 50MBS de hele dag lang zonder enig probleem of storingen maar in dit nieuwe huis is dit probleem echt niet te harden bijna zeg maar netflix en youtube blijft minuten draaien tegen we kunnen kijken ook groetjes 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jarno125, bedankt voor je terugkoppeling!

Zolang de box aanstaat, wordt er acht Mbit/s aan bandbreedte in beslag genomen door de TV Box. Die hoeveelheid wordt dan van het maximaal aantal Mbit/s op de lijn gereserveerd, waardoor je (in theorie) nog maximaal 16 Mbit/s overhoudt. Omdat je daarnaast ook nog apparaten met Wifi verbonden hebt, wordt het maximum dat je overhoudt minder. Hoeveel dit exact is, kan ik niet precies aangeven omdat dit schommelt op Wifi. 

De COAX wordt bij ons niet gebruikt, daar kun je de apparatuur niet op aansluiten. Omdat ik in dit geval vermoed dat je snelheid beperkt wordt door een verbindingsfout/netwerkprobleem ga ik het doorzetten naar de techneuten. Hun gemiddelde verwerkingstijd bedraagt momenteel twee tot vier dagen. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Thanks!

UPDATE: de TD heeft snel besloten, we hebben Guidion aangestuurd om dit te verhelpen. Je zult binnen enkele minuten een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail. Maak alsjeblieft een afspraak met de tool en mocht dit om wat  voor reden dan ook niet werken, bel dan met: 088-2000 151.

Hoi @Jason de tv box staat enkel savonds aan voor max 2-3u neemt deze de hele dag door MB in beslag of enkel als hij aan staat? en nee enkel de hoofd pc is aangesloten met een kabel de andere apparaten zitten op de wifi. ook hebben wij 2 aansluitingen thuis hier een COAX en dan de DSL zou de COAX niet sneller en beter zijn dan de oude DSL poort? groetjes jarno en bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jarno125, bedankt voor de screenshots, die stuur ik meteen door. Nog een paar laatste checks: je hebt een maximale downloadsnelheid van 24 Mbit/s (bekabeld) op jouw adres, maar maakt gebruik van een TV Box. TV Boxen nemen sowieso 8 Mbit/s bandbreedte in beslag, dus dan hou je nog maximaal 16 Mbit/s over. Test je bekabeld wanneer de box aanstaat toevallig? 

Dit is natuurlijk nog steeds onder niveau dus we gaan er sowieso naar kijken, maar ik wil dat puntje wel uitsluiten zodat we de oorzaak beter kunnen duiden.

Hoeveel apparaten heb je tegelijkertijd bekabeld aangesloten?

 

 

 

 

 

 

tijd en datum staan er ook bij vanonder naast de verbinding.

 

Reputatie 7

Hi @Jarno125 ,

Dank je wel voor je gegevens! Ik heb hier direct een meting door kunnen doen en zie dat er inderdaad wat vertroebelingen op de lijn zitten. Graag wil ik dit voor je verder uitpluizen en ervoor zorgen dat de lijn weer in ere wordt hersteld. Nu ben ik erg benieuwd naar de speedtest. Om onze technische dienst zo goed mogelijk in te lichten, wil ik je vragen deze nogmaals uit te voeren via deze stappen: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van je internet kan gaan genieten!

 

@boris

niet op de priveberichten gelet ik zal het vanavond zsm doorsturen!

Reputatie 7

Hoi @Jarno125 ,

Ik heb je privébericht beantwoord, maar heb geen terugkoppeling van je mogen ontvangen. Wil je mij dit nog laten weten? Dan kan ik de situatie vanaf onze kant bekijken en je hopelijk van meer informatie voorzien. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +15

@Jarno125 

 

Meestal heb je dan de 1ste van links.

Ik snap echt niet hoe dit kan kan hier aub naar gekeken worden we kunnen amper netflix of youtube kijken laat staan iets streamen want het duurt heel erg lang tot er iets gedownload is zeg maar ook is de snelheid heel zwak.

 

 

Met de meegeleverde DSL kabel blijft het even traag en hoe zit het ISRA punt er ongeveer uit kan hem nergens vinden in de meterkast mvg 

Reputatie 7
Badge +15

@Jarno125 

Zou je eens de meegeleverde ronde DSL kabel willen gebruiken?

En bij deze aansluiting zit er vaak een ISRA in de meterkast, zou je dat eens willen nakijken?

@Waqqas dit is de verbinding ;)

Reageer