Beantwoord

Super traag /wegvallende Glas verbinding

  • 15 December 2019
  • 9 reacties
  • 250 Bekeken

Mijn internet is soms super traag waarbij de websites niet tot nauwelijks laden. 

Als ik een ping en trace route doe, zie ik dat het probleem bij T-Mobile lijkt te liggen.

Ook deelt de DHCP server waarschijnlijk niet zo snel IP-adressen uit. Als ik wissel tussen mijn eigen router en die van T-mobile kan het uren duren voordat de verbinding weer werkt omdat volgens mij er dan pas weer een IP-adres is uitgedeeld. 

 

icon

Beste antwoord door Brian 17 December 2019, 13:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedenavond,

Heb je je mediaconverter al eens herstart? Kun je een foto van de MC met alle leds zichtbaar posten?

De mediaconverter heb ik al meerdere keren herstart, veelal eerst de MC en daarna de router.

 

Reputatie 7

Hi @ditbenikecht, oei daar lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Het klopt dat het even kan duren voordat je weer een IP-adres hebt bij het wisselen van de modem. Dit gaat echter vanuit de centrale en kunnen we niet voorkomen (de andere modem moet opnieuw aangemeld worden en dit gaat periodiek, ik zeg uit mijn hoofd 1 of 2 keer per dag). Je kan dus het beste 1 modem aangesloten laten. Op de foto is er inderdaad geen verbinding, heb je op dit moment ons modem aangesloten of je eigen modem? Ik kan je verbinding namelijk niet uitlezen.

Zou je ons eigen modem eens aan kunnen sluiten? Dan kijk ik graag met je mee wat het probleem kan zijn! Probeer ook eens een reset volgens exact deze stappen, met een beetje geluk lost dit het probleem direct op!

@Brian Ik heb inmiddels zowel het modem als mijn eigen router aangesloten. Je kon niet in mijn modem omdat ik vlan 100 nog niet had ingesteld. Beide werken nu tegelijkertijd via een managed switch.

Het vervelende is dat als ik mijn eigen router opnieuw opstart dat het ip adres lease verliest en ik dus een nacht moet wachten voordat het weer werkt. Handmatige het oude ip adres inkloppen werkt niet. Ook ben ik dan niet zeker van welk subnet er gebruikt wordt.

Het modem is vorige week al door de klantenservice gereset op afstand. De lijnmeting was goed. Toen had ik geen internet, maar vlan 100 werkte wel. De medewerkster begreep hier ook niets van en liet mij een monteur inplannen. Maar na een nacht werkte het ineens wel weer, doordat er eindelijk weer een IP-adres was uitgedeeld.

Omdat het zo nu en dan vertraagd is, is het lastig dit te reproduceren. Bovendien geef ik dan de voorkeur om in de tussentijd mijn eigen router te gebruiken want die is veel sneller. Bij problemen hang ik dan snel het Huawei modem eraan, maar dat werkt dan dus pas na een nacht.

 

Reputatie 7

Hi @ditbenikecht, snap ik helemaal, dat zou ik zelf ook doen. :slight_smile: Is het in dat geval mogelijk om een tijdje de snelheid te monitoren zodat we een beeld krijgen van wanneer de snelheid inzakt en of hier misschien een patroon in valt te ontdekken? Overigens zal het eerst wat een monteur zijn het door ons geleverde modem rechtstreeks aansluiten op de FTU om de switch als oorzaak uit te sluiten. Dus dit zou je in ieder geval al vast kunnen testen (hetzij met ons modem hetzij met je eigen modem), een switch wil namelijk nog best eens voor wat snelheidsproblemen zorgen.  

@Brian De switch heb ik er pas sinds een dag erbij betrokken als oplossing voor het langzame ip uitdelen. De snelheid verschilt per kwartier, meestal maximaal, regelmatig langzamer/redelijk en soms vrijwel niet werkbaar of een minuut geen internet.

Hoe kan ik dit het beste gaan loggen? Continue een adres gaan pingen?

 

 

Reputatie 7

Hey @ditbenikecht,

Je kunt ook een aantal screenshots nemen van een snelheidstest op de momenten dat je langzaam internet ervaart. Met die informatie krijgen we een leidraad voor de oplossing en kunnen we de nodige zaken in gang zetten!

matige snelheid speedtest

slechte snelheid

geen internet:

 

Reputatie 7

Hey @ditbenikecht,

Bedankt voor je medewerking! Ik heb zojuist onze techneuten op de hoogte gesteld van dit probleem. Ik wil je wel vragen om gedurende het onderzoek het modem dat je van ons hebt ontvangen aan te sluiten. Nadat het onderzoek is afgerond en we je een terugkoppeling hebben gegeven, kun je wederom je eigen modem aansluiten. Alvast bedankt!

Reageer