Beantwoord

Supersnel glasvezelinternet

  • 17 April 2018
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik overweeg om jullie super snelle internet te nemen. Ik zou eerst wel de snelheid in meer detail willen weten, b.v. altijd constant 750Mb/s of schommelt dat? Wat is het type en merk van de router en kan ik hierop mijn eigen router aansluiten. Krijg ik toegang tot de interne settings van de router?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 April 2018, 17:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo ChrisvZ,

De snelheid van internet is natuurlijk altijd afhankelijk van waar je het vandaan haalt.
Het verschil met glasvezel is dat (bijna) alle verbinding tussen het modem en de centrale 1000Mbit is. je internet snelheid word er als profiel opgezet (beperkt dus). de afstand tot de centrale is dus niet meer de beperkende factor. (Het modem kan 1000Mbit leveren over maximaal 20km)
Je kan de basis instellingen aanpassen van het Draytek modem maar je kan er ook voor kiezen om je eigen router te plaatsen met een media convertor. in dat geval vervalt wel de mogelijkheid voor telefonie.
De draytek WiFi gebruikt helaas alleen 2,4 Ghz waardoor in de praktijk de snelheid van WiFi rond de 70Mbit is. Echter kan niemand de snelheid en stabiliteit van wifi garanderen.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb geen probleem met aleen 2,4GHz omdat mijn routers wel %GHz ondersteunen en snel zijn. Hoe is het met de DNS gesteld werkt die snel. B.t.w. ik haal draadloos ruim 100Mb/s
Reputatie 3
Mijn snelheid draadloos met gebruik van Draytek en Netgear R7000
Reputatie 7
Hi ChrisvZ, bedoel je dan de snelheid waarmee de DNS ververst? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet exact weet maar als je het echt zou willen weten dan vraag ik het hier voor je na! 🙂

Reageer