Beantwoord

Supertraag internet via Draytek

  • 9 December 2020
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Hi allemaal, zojuist tot wanhoop gedreven door telefoontje met de klantenservice. Ik heb een abo voor alles thuis van ruim 50€ maar mijn netflix valt soms gewoon weg zo traag is mijn internet.

Op mijn mobiele telefoon heb ik 4G altijd aan, omdat wifi niet goed werkt.

Ik heb ooit glasvezel laten aanleggen en ben van Vodafone naar Tmobile gegaan. Er hangt dus een oude DrayTek, waar het wifipunt van Tmobile niet draadloos mee samen gaat.

Dus dan zou ik er 2 moeten gaan huren(weer 5€) In 2017 is er een monteur geweest, dus die mag (bijna 2021) niet weer komen kijken.

Kan ik ook een andere router ophangen? En zo ja, waarom krijg ik dat advies niet van de klantenservice?

Ik heb samen met mijn gezin 5 abonnementen bij T mobile, is een beetje meer service dan niet redelijk? Of zal ik maar gewoon overstappen??

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 12 December 2020, 08:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Blondie123,

Heb je wel eens een snelheidstest (speedtest) gedaan om de wifi snelheid te meten? Binnen 10 meter van het modem moet deze minimaal 20 mb/ps kunnen halen. Wordt dit regelmatig niet gehaald dan is wel reden om een monteur te laten komen. 

Haal je dit wel maar wil je betere wifi dan zal je inderdaad met wifi versterkers moeten werken. (Accesspoints) Je kan ook 1 wifi punt van T-mobile huren, deze moet dan wel bekabeld aangesloten worden. (Een 2e kan dan draadloos) 

Zelf een andere modem plaatsen gaat niet zomaar. Wel zou je er een eigen accesspoint op aan kunnen sluiten of een router in accesspoint mode. (Of dhcp uitzetten)

Mvg. Marcel

Reageer