Beantwoord

synology rt 1900ac aan op draytek


wie kan mij helpen met synology Rt. 1900ac aan op draytek van T-Mobile aan te sluiten
ik hoor ga van u
gr sander
icon

Beste antwoord door Brian 16 March 2018, 12:57

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hi sander100, we hebben daar gelukkig een uitgebreid topic voor met een stap-voor-stap uitleg. Ik hoor graag of het gelukt is! 🙂
beste

ik snap hier hele maal niets van

het is geen Nas maar een synology rt 1900ac router aan op draytek vigor2132fvn router
die wil ik aan al kaar kopllen

de nas die werk wel goed daar ben wel uit gekomen
Reputatie 7
Badge +1
De meest simpele methode welke ik zelf ook heb toegepast omdat ik van simpel denken hou heb ik het zo gedaan, De Draytek wordt in bijna 100% van de gevallen in de meterkast geplaatst welke ook meteen de slechts denkbare is.

In mijn geval heb ik een Sitecom AC 750 maar dat maakt geen verschil, wel zou ik als het mogelijk is de nieuwe router buiten de meterkast installeren

UTP kabel van poort 1 of 2 van de Draytek naar de blauwe wan poort op de nieuwe router als de poorten 1 en 2 van de Draytek bezet zijn kun je er een switch tussen zetten, in mijn geval werkt de wifi van zowel de Draytek als die van de Sitecom het moet wel mogelijk zijn de wifi van de Draytek uit te schakelen maar daar heb ik me niet in verdiept.

Het aanmelden van de nieuwe router werkt op de bekende wijze met dit verschil dat kan worden gekozen uit 2,4 of 5Ghz
beste allemaal

ik snap hier niets van :?
Reputatie 7
Hi sander100, misschien denken we te moeilijk. Wat zou je precies willen bereiken? Wil je de router gewoon aansluiten op de modem en vanuit hier weer meerdere netwerkkabels aansluiten, wil je de WiFi van de router gebruiken in plaats van de modem of wil je de modem geheel vervangen met je eigen router? Als je wat meer toelichting zou kunnen geven dan kijk ik graag met je mee!
hallo
ik wil de synology Rt. 1900ac op Draytek vigor 2132 fvn van T-Mobile thuis aan sluiten
maar dat wil niet
synology ziet het IP ook niet
wat mij wel op valt dat ze de zelfde ip hebben 192.168.1.1
moet daar wat aan gedaan worden
ik hoor ga van u
Reputatie 7
Hey sander100, de makkelijkste manier is om dan DMZ aan te zetten in de draytek router en de synology een ander IP toe te wijzen, daar vind je hier een korte uitleg over. Ik hoor graag of het gelukt is!
beste Brian waar kan dmz vinden draytek
ik hoor ga van u
Reputatie 7
hallo
ik wil de synology Rt. 1900ac op Draytek vigor 2132 fvn van T-Mobile thuis aan sluiten
maar dat wil niet
synology ziet het IP ook niet
wat mij wel op valt dat ze de zelfde ip hebben 192.168.1.1
moet daar wat aan gedaan worden
ik hoor ga van u

oh ja dat gaat fout natuurlijk. je kan niet 2 apparaten hebben met het zelfde ip. verander het ip van de synology naar 192.168.1.2 en gebruik Draadloze AP-modus (Access Point)
Kleine kick, sorry hiervoor, maar ik moet hier echt iets op aanvullen.

Ik zou DMZ ten sterkste afraden. Gewoon de juiste poorten forwarden. Je moet nooit alles open gooien naar een ander netwerk als je daar geen goede reden voor hebt. Zeker niet als er geen kennis op dit gebied aanwezig is.

Ook te vermelden: Altijd de standaard wachtwoorden van user accounts op alle apparaten die een fysieke verbinding naar buiten hebben veranderen. Altijd.
Reputatie 7
Geen probleem core2016, goed dat je het aangeeft! DMZ heeft inderdaad niet de voorkeur als het even kan omdat dit veiligheidsrisico's met zich meebrengt. Dat had ik inderdaad duidelijker aan moeten geven, bedankt voor de aanvulling!

Reageer