Beantwoord

Geen 750 Mbit/s inkomst

  • 11 November 2018
  • 9 reacties
  • 578 Bekeken

hallo ik had al trage internet zonder een externe router had ik 50 mbps en ik heb nu een externe router maar ik krijg alleen 100 mb binnen met cat5e cabel die meer dan 1000 mb kan doen ik heb t mobile gebeld We kreegen een monteur binne ze ging het testen 200 mb maar wij krijgen niet binnen cabel 100mb wifi 50 mb oude router nieuwe 100mb cabel wifi 75mb
icon

Beste antwoord door Sterre 14 November 2018, 10:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hallo @metin293,

Wat voor modem heb je ? dan kunnen we samen even kijken hoe je het beste er uit kan halen.
Sommige cat5e kabels bestaan uit 2 aderparen en kunnen niet hoger halen als 100Mbit.
Belangrijk is om te beginnen met uitsluiten van de thuis situatie. dit kan het beste met een computer direct aangesloten op het T-Mobile router. start de computer op in veilige modus en voer een snelheid test uit via de speedtest.net desktop app. deze resultaten mag je hier gewoon delen.
Als jou apparaat (of een die er tussen zit) slechts 100Mbit aan kan dan is dit het probleem. je kan het beste even kijken op de computer wat de verbindings snelheid is van de bekabelde verbinding.
Als dat allemaal goed werkt kunnen we gaan kijken hoe je het beste uit je wifi kan halen.
ik heb men computer aangesloten 1 gbit internet het is nog 100mb ik heb router nieuwe is xiomi 3
ik heb die link niet omdat ik ben ergens anders
Reputatie 5
ik heb men computer aangesloten 1 gbit internet het is nog 100mb ik heb router nieuwe is xiomi 3

Hoeveel snelheid zou je moeten krijgen?
De 1gbit is je lokale maximale snelheid en niet het langzamere internet.
Reputatie 7
Hoi metin293,

Een paar maanden geleden heb je een topic geopend met hetzelfde onderwerp. Mijn collega heeft je toen een paar tips meegegeven. Heb je die al kunnen uitproberen? Het leek destijds aan jouw aangesloten apparatuur te liggen, die geen hogere snelheid dan 100 Mbit/s aan zou kunnen. Ik hoor het graag van je!
jep ik had alles geprobeerd maar het was nog hetzelfde
en ik moest 750 binnen krijgen
Reputatie 5
jep ik had alles geprobeerd maar het was nog hetzelfde
en ik moest 750 binnen krijgen


(If you prefer you can type English, meanwhile the suggestion in Dutch)

Probeer eens een factory reset van het T-Mobile modem.
Druk met een paperclip 20 seconden in het gaatje op je modem/router, je voelt dat je iets indrukt.
Nadat je het loslaat gaan alle lampjes knipperen en start het modem opnieuw op.

Alleen de stroom er af en weer aan is niet genoeg. Welk modem heb je eigenlijk?
Meer hulp vind je hier: Handleidingen & video's.
ik heb al dat meer dan 4 keer gedaan
reset
Reputatie 7
Hoi Metin,

We gaan verder op zoek naar de oplossing! Ik zie dat mijn collega onze technische dienst heeft aangestuurd voor je. Deze technische dienst heeft het probleem onderzocht. De conclusie is dat er op LAN 1 en LAN 2 nog steeds apparatuur is aangesloten die maximaal 100 Mb aankan. Deze apparaten kunnen dan inderdaad geen snelle snelheid van 750 Mbit/s aan, maar zullen blijven steken op rond de 100 Mbit/s.

Maar we geven niet op. Kun je het volgende doen?
Download via Windows 10 de speedtest.net app. Voer een speedtest uit via de app, dus niet via de internetbrowser. Doe dit met 1 apparaat in LAN 1, zonder andere apparaten aangesloten te hebben op het modem en andere apps of internetpagina's open te hebben staan. Sluit het apparaat aan met een cat5e UTP-kabel of hoger, het apparaat moet een 1gb netwerkkaart hebben.

Laat je mij de uitslag weten?

Reageer