Beantwoord

T-Mobile HG659 vervangen door Sophos Firewall?

  • 5 April 2020
  • 7 reacties
  • 697 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Sophos XG Firewall gekregen uit een training, nu zou ik deze het liefst direct op de internetlijn aansluiten gezien de HG659 die ik heb geen Bridge modus lijkt te hebben (daarnaast is extra stroomverbruik zonde). Ik kom er niet helemaal uit: Ik heb de Sophos XG Firewall vaker direct aan een internetlijn gezien, maar ik weet niet zeker of dat in mijn situatie zo maar kan. 

De situatie is als volgt:

Het begint met de Media Converter van T-Mobile, zie onderstaande foto. Volgens mij is dit prima zo, internetkabel die hier uit komt zou in de WAN poort van de XG Firewall moeten gaan.

 

Vervolgens komt de UTP kabel van de media converter nu in de WAN poort van de HG659 uit, deze zou dus naar de Sophos moeten gaan. Enkel de instellingen van die WAN poort in de Sophos lukt nu niet.

 

WAN poort instellingen van de XG:

 

Iemand enig idee? Ik had al topics gevonden zoals https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-huawei-hg659-vervangen-door-je-eigen-router-305727
Ik zie hier alleen nergens opties terug zoals mijn Sophos firewall, die lijkt te willen verbinden met username/password.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 April 2020, 21:56

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

(Verwijderd)

Reputatie 7

hallo @Twitchy_1990 

ip assigent dhcp

vlan tag 300

 

laat je het even weten als het is gelukt ?

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie! Ik ga er vanavond mee aan de slag en laat weten of het gelukt is.

Reputatie 1

Helaas, zo veel opties heb ik niet onder DHCP:

 

Betekent dit dat dit alleen gaat via een router die in Bridge modus er voor gaat?

Reputatie 1

Okay, volgens mij is het gelukt. De XG werkt nogal apart (totaal anders dan de voorganger, SG), maar ik denk dat onderstaande het heeft opgelost, een VLAN toevoegen op interface 2 (WAN poort):

 

 

 

In de Interface overview ziet het er nu zo uit:
 

 

 

Hopelijk gaat het zo lukken. Ik wacht even tot mijn vriendin klaar is met haar (online) examen voordat ik de modem vervang door de XG. Even wachten nog op het moment van de waarheid dus.

Reputatie 1

HET WERKT!!! :grin:

 

Hidden, duizend maal dank! Je hebt me heel blij gemaakt.

Hallo zoals je aangeeft ook ingesteld maa bij wij werkt het niet. 
weet niet wat ik fout doe  
 

Hoe ziet het scherm netwerk eruit als je contact heb met tmobile ?

 

 

Reageer