T-Mobile internet modemrouter ondersteunt geen WiFi access point (bridge mode)!

  • 12 July 2019
  • 3 reacties
  • 680 Bekeken

Reputatie 2
  • is Prince of Content
  • 22 reacties
Ik ben verhuisd naar een appartement waar de T-Mobile Zyxel VMG8825-T50 internet modemrouter (hierna modem genoemd) aan de buitenzijde van het appartement in de meterkast is geplaatst.
Mijn (Windows 10) PC's en de printer in de woonkamer zijn daar via een ethernetkabeltje met een Sitecom N300 X2 routertje verbonden.
Om het trekken van een ethernetkabel van het modem naar het routertje in de woonkamer te voorkomen, dacht ik met een WiFi access point bij mijn PC's een wireless bridge naar het modem te creëren.
Daar het geselecteerde access point (Netgear WAC104) 4 ethernet poorten heeft, kon daarmee ook de N300 X2 vervallen.
Na anderhalve dag van alles proberen en zoeken (mijn andere wired en wireless apparaten hadden prima verbinding met het access point maar geen internet) bleek dat het T-Mobile modem geen bridge mode ondersteunt en kon dus het access point retour naar Coolblue.

Ik heb het opgelost door beide PC's elk van een eigen USB WiFi adapter te voorzien en de N300 X2 te blijven gebruiken.
Gebruikte WiFi adapters: Zyxel NWD6505 en TP-Link Archer T4U.
Beide doen het prima.
De Zyxel is handig als er weinig ruimte om de USB aansluiting is; de TP-link vraagt meer ruimte rondom en zit nu in een 7-poorts USB-hub.
Opmerking: geduld bij de installatie via de bijgeleverde CD's, ook als Windows roept dat het programma niet reageert!

3 reacties

Reputatie 6
@CoS En wat is je vraag of probleem?
Reputatie 7
Badge +1
Dat had veel simpeler gekund gewoon een gaatje door de muur boren naar de meterkast er een stukje utp kabel doorheen trekken, en dan aansluiten aan de router in het appartement.
De Netgear WAC is een access point en geen repeater (die soms ook een access point modus hebben).

Simpel gezegd betekent dit dat deze WAC alleen bekabeld op, in jouw geval, de Zyxel aangesloten kan worden. Kijk bijvoorbeeld naar een FRITZ!Repeater 3000 voor iets dat beter aansluit bij je behoefte. Een dergelijke repeater kan draadloos op de Zyxel aangesloten worden en vervolgens draadloos verbinden met je apparaten. Dit model heeft als extra ook nog 2 internetpoorten.

Reageer