Beantwoord

T-Mobile modem in Brugmodus

  • 20 March 2019
  • 3 reacties
  • 704 Bekeken

Omdat ik een eigen (WiFi)router achter de modem heb zitten wil ik graag de T-Mobile modem in brugmodus zetten. Wie kan mij helpen hoe dit voor elkaar te krijgen?
icon

Beste antwoord door Brian 22 March 2019, 13:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo @BoyBrusselaars

Bridge modus moet vanaf de provider worden ingesteld zover ik weet.
Hou wel rekening met het juist instellen van de ip-range etc mocht deze niet goed worden gepakt door de router.
Hoi @BoyBrusselaars

Naar mijn weten wordt dit niet ondersteund als je ook nog TV hebt. In de Huawei zit sowieso geen bridge mode in en zal je je eigen modem / router / firewall moeten plaatsen. Let op dat je het TV VLAN moet bridgen naar je WAN interface.

WAN interface:
TAG VLAN 300 voor Internet
TAG VLAN 640 voor TV
1 LAN poort moet je bridgen naar WAN640
Als jou router dit ondersteund kan je ook het T-mobile modem er nog achter knopen als je gebruik wilt maken van de vaste telefonie. (dit laatste weet ik niet zeker, maar misschien dat iemand dit wel weet)

Ik heb zelf een pfsense firewall draaien en alles werkt als een zonnetje, behalve mijn internet snelheid, maar daar heb ik zelf een topic over gemaakt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Reputatie 7
Hi @BoyBrusselaars, zoals @tinusnmgn al aangeeft kan ons modem inderdaad niet in bridge mode gezet worden. Maar geen zorgen, als het alleen om de Wifi gaat dan is dit ook niet nodig! Je kan je eigen router bekabeld aansluiten op de modem en dan de Wifi op de modem uitzetten. De modem vervangen door je eigen router kan ook alleen kan je dan geen gebruik meer maken van VOIP. Onze Community topper @Hidden.nld heeft een aantal topics geschreven over het aansluiten van je eigen modem. Als je specifieke vragen hebt laat het dan zeker weten, dan kijken we graag met je mee!

Reageer