Beantwoord

T-Mobile Thuis 1 jaar lang ellende.. (Haarlem)

  • 5 April 2019
  • 5 reacties
  • 1056 Bekeken

April 2016 besloten om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile thuis. Niet omdat ik ontevreden was over Ziggo maar omdat T-Mobile thuis 10,- goedkoper was en ik Fox sport er gratis bij kreeg. Ik dacht ik doe het gewoon ook omdat we thuis allemaal al een mobiel abonnement hadden van T-mobile. En dan had je weer extras met klantvoordeel..

Bij het installeren van het pakket bleek al meteen dat de kabel die ons huis binnenkwam geen signaal had.
Na bellen en wachten kwam er een monteur die ook vaststelde dat er geen signaal binnenkwam.
Conclusie: er moest in de straat gegraven worden om het te fixen. Dit betekende weer wachten. Wel kregen we van T-mobile een onbeperkt internet voucher om zo via onze mobiel (hotspot..) te internetten.
Na dagen van graven in de straat en 8 weken klooien met hotspots was de kabel gefixed. 12 juni ging het abonnement in.

Vanaf de eerste dag is het internet signaal niet stabiel geweest. Omdat we vooral Wifi gebruiken dacht ik dat het kwam doordat het Wifi signaal niet door het hele huis even sterk en stabiel was. Vooral na 16:00 uur viel continu het internetsignaal enkele seconden tot een minuut weg. Ook waren er s'avonds altijd om de zoveel tijd 'blokken-storing' in het tv signaal.

Na vele telefoontjes kwam er een monteur om 'alle kabels, modems e.d. even te controleren..' Alles was binnen prima. Wifi versterker gekregen. Het onstabiele internetsignaal was nog steeds hetzelfde.
Enkele telefoontjes verder... Bleek dat het lag aan "de leverancier van T-Mobile (KPN)'.. Het verdeelstation kon de drukte van ons postcode gebied niet aan. Hierdoor kwam er een onstabiel signaal bij ons binnen.
Paar telefoontjes verder.. "We zijn ermee bezig".. "Bladiblabladibla"... 13 maart 2017 zou KPN het probleem oplossen in het verdeelstation en zouden alle problemen verholpen zijn. (Ook een onderwerp hier op het forum toen geschreven en werd dit bevestigd..)
..... Gewacht tot 13 maart (wel paar vouchers gekregen om gewoon "normaal' thuis te kunnen werken..)
Na 13 maart nog steeds geen stabiel internetsignaal. Wel ietsss minder haperingen lijkt het. Ook nog steeds blokken in het tv signaal s'avonds.

Toen was mijn geduld echt op en wilde ik het Tmobile thuis abonnement meteen opzeggen. Contract loopt nog tot 13 juni 2019. Aan de telefoon netjes uitgelegd hoe ons T-mobile thuis jaar er uit heeft gezien en gevraag of ik aub per direct zou kunnen opzeggen omdat dit gewoon niet kan. "kan niet meneer.. u moet een afkoopbedrag betalen omdat uw contract nog loopt tot 13 juni 2019.." Dit kon ik gewoon niet accepteren en wilde iemand spreken die dit kon kwijtschelden. Na 20 minuten aan de lijn wachten (Dhr. John, Dhr. Hans, Mw Ebru,,) krijg ik Mw Anne * aan de lijn (zij zou degene zijn die bevoegd is om dit afkoopbedrag kwijt te schelden..).. Een dame die totaal niet meewerkt en zuchtend standaardzinnetjes op me afvuurt en me wil afschepen omdat het contract nog loopt tot 13 juni 2019. [*Moderator edit: achternamen medewerkers verwijderd]

Daarna had ik geen geduld meer om een klantenservice robot netjes uit te leggen wat voor dienst T-Mobile ons het afgelopen jaar heeft verleend. Ik heb een Ziggo abonnement afgesloten per 13 juni 2019. Als onze mobiele abonnementen niet net voor 2 jaar verlengd waren had ik die ook meteen opgezegd. Ik denk daar nog over na..

Dit is de enige plek die ik nog ken om mijn ontevredenheid te kunnen uiten. Ik vroeg niet veel van T-Mobile.. Kwijtschelding afkoopbedrag van 2 maanden..

Het is er toch weer effe uit..:-)
icon

Beste antwoord door Brian 10 April 2019, 12:13

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi @Tmobile_SPIJT, oei wat een verhaal! Ik ben er meteen ingedoken en gezien de problemen die je hebt gehad vind ik je verzoek zeker neit onredelijk. Ondanks onze beste inspanningen om de problemen te verhelpen blijft het een feit dat je lange tijd verbindingsproblemen hebt gehad. Inmiddels staat er een overstap gepland, ik stel voor om deze gewoon door te laten gaan maar ik vergoed graag de laatste 2 maanden aan abonnementskosten handmatig voor je. Dit is dan een totaalbedrag van 2 x € 50,75. De vergoeding zal eerst verrekend worden met je eerstvoglende factuur, ik verwacht in dit geval de factuur van mei, het overgebleven bedrag maken we daarna naar je over. Excuses voor het al het ongemak en als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!
Hallo Brian,

Bedankt voor je reactie. En ook bedankt voor de vergoeding van de laatste 2 maanden. Dit maakt mijn beeld van Tmobile toch weer wat positiever.
Wat ik dan toch echt niet begrijp is waarom jullie telefonische klantenservice totaal anders reageert op mijn verhaal. Ik heb op dit forum meerdere keren een veel betere service gehad.

Ook wil ik nog zeggen dat na de aanpassing/verbetering van het distributiepunt van KPN (13 maart 2019) nog steeds haperingen ervaar in het internetsignaal en het TV signaal.
Ik hoop dat jullie dit meenemen bij het zoeken naar nieuwe klanten in dit postcode gebied. Wel zo eerlijk..

Nogmaals bedankt!

Mvgr,
Mariano
Herkenbaar, ik heb er nu op dit moment zelf mee te maken.
Reputatie 7
Badge +1
Persoonlijk ben ik best tevreden over hoe de aansluiting van T-Mobile op mijn adres werkt, kom van Vodafone thuis af, wat ik wel merkt bij de diverse topics hier maar ook andere providers dat er bij DSL aansluitingen in de regel meer problemen zijn.

Woon zelf in de Achterhoek en daar is al een flink aantal jaren geleden in bijna alle dorpen en steden glasvezel aangelegd door Reggefiber (nu KPN) momenteel wordt door glasvezelbuitenaf.nl in het platteland overal glasvezel aangelegd.

Zou er op mijn adres geen glasvezel liggen zou ik er met geen haar op mijn hoofd ook maar over denken een DSL aansluiting te nemen, dan liever wat meer betalen voor een coax aansluiting van Ziggo
Reputatie 1
Het is natuurlijk vervelend hoe zijn ervaring is verlopen, maar een VDSL lijn is over het algemeen uitstekend en vooral stabiel. Ken juist meerdere mensen die het stabieler ervaren dan Ziggo, met name die vervelende vertraging bij het browsen wat Ziggo al jaren last van heeft, is er niet.

Zie voorbeeld van een Speedtest die ik onlangs maakte bij een kennis. Over de WiFi nog wel en tijdens “spits” cq “Primetime”.

Reageer