Beantwoord

T-mobile Thuis 750/750 glasvezel

  • 18 November 2018
  • 6 reacties
  • 676 Bekeken

Afgelopen week is mijn abonnement voor T-mobile Thuis 750/750 glasvezel ingegaan. Ik heb thuis CAT6 liggen en gigabit routers/switches maar helaas haal ik niet de snelheden die mij belooft zijn (500-750) volgens jullie website. Ik ben zeer tevreden over de stabiliteit van het netwerk en het is een lekkere upgrade over mijn vorige abonnement, maar uiteraard niet de snelheden waar ik nu voor betaal. Wat kan hier aan gedaan worden om toch de snelheden die mij belooft zijn te halen?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 18 November 2018, 16:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@JesseBoogaard
Welkom op het gebruikersforum.

Begrijp dat je de meting bekabeld doet, dat is al een vereiste om een goede meting te kunnen doen

Weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar er zijn wat dingetjes die je zou kunnen proberen;

  1. Reboot je router, laat hem ongeveer 5 minuten zonder spanning en sluit hem dan weer aan en doe de meting opnieuw
  2. Doe een factory reset van je modem
  3. Download de speedtest app voor je Windows desktop en controleer daarmee eens de snelheid
  4. Kies een andere server om te testen, bijv. XS4ALL is redelijk goed.
  5. Doe de test eens zonder dat alle andere gebruikers aanwezig of gebruik maken van je internet
Mocht het probleem blijven, dan zou je eens contact op kunnen nemen met de helpdesk, of dat een moderator hier het topic oppakt.

Zelf heb ik hier ook 750/750 en op moment van schrijven meet ik via de XS4ALL 775/771
@Pieter_B
heb de bovengenoemde dingen inderdaad al geprobeerd maar helaas haal ik op zijn best nog steeds maar ~400/390 max. Ik wacht even af of een moderator wat te zeggen heeft. Toch bedankt voor de snelle reactie en tips 🙂
Reputatie 7
Helaas kunnen niet alle gigabit netwerk kaarten ook gigabit snelheden aan.
Kun je het testen met een ander apparaat direct aangesloten op het modem ?
Tevens wil het ook wel eens helpen om windows op te starten in veilige mode.

Eigenlijk zit 95% van de snelheid issues op glasvezel in het klant domein.
Mijn netwerk kaart kan gigabit prima hebben (eerder op een andere locatie ook prima gewerkt)
Daarnaast heb ik het zowel op Linux als op Windows geprobeerd (op meerdere apparaten)
Reputatie 7
Hoi JesseBoogaard,

Wat goed dat je verschillende acties geprobeerd hebt! Jammer dat deze niet geholpen hebben. Ik kijk graag met je mee zodat we samen tot de oplossing kunnen komen. Ik heb direct jouw modem bekeken, de verbinding ziet er in ieder geval goed uit. Dat is fijn!

Ik ben gaan denken wat we nog kunnen proberen om jouw snelheid optimaal te laten doorkomen. Kun je een andere LAN-poort proberen? Als dat niet helpt, de verbinding testen met een andere UTP-kabel? Ik hoor graag de uitslag! Dan kunnen we, indien nodig, andere stappen ondernemen. :)


PS @Pieter_B en @Hidden.nld, bedankt voor het meedenken. 😃
@Sterre Ondanks de lage resultaten van verschillende speedtests lijkt het probleem nu toch verholpen te zijn en haal ik zonder moeite 600+mbps tijdens het downloaden etc.

Bedankt voor de reactie 🙂

Reageer