Beantwoord

T-mobile Thuis aansluiting niet bereikbaar via 4G

  • 22 July 2019
  • 2 reacties
  • 343 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Kort geleden heb ik een Synology NAS aangesloten op mijn T-mobile Thuis aansluiting. Poort 5001 is geforward voor toegang tot de NAS van buitenaf. De NAS is helaas niet bereikbaar vanaf mijn mobiel via 4G (ook T-mobile).

Een aantal dingen heb ik geprobeerd:
  • De NAS van buitenaf bereiken via een Vodafone 4G aansluiting, dat werkt prima.
  • Vanaf mijn eigen telefoon (via T-mobile) een NAS van iemand anders proberen te bereiken die aangesloten is op een Ziggo aansluiting, ook dat werkt prima.
  • Poort 80 door laten sturen naar poort 5000 van mijn NAS. Vanaf mijn eigen telefoon is hij dan nog steeds onbereikbaar, vanaf andere aansluitingen echter wel netjes via poort 80.
  • De NAS proberen te bereiken vanaf een laptop die mijn telefoon als hotspot gebruikt. Ook dat werkt niet.
  • 4G uitzetten en 3G gebruiken, geen verbinding.
  • APN wijzigen van smartsites.t-mobile naar "internet". Ook dat geeft geen resultaat.
Bij het laden van de webinterface krijg ik een timeout. Het lijkt erop dat er binnen T-mobile geen verkeer mogelijk is van mobiel naar thuis aansluitingen.

Op het forum kwam ik het volgende topic tegen wat me aan dit probleem deed denken:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/blokkade-tussen-t-mobile-thuis-ip-adressen-307075
In dat geval ging het echter over verkeer tussen verschillende t-mobile thuis aansluitingen, in dit geval natuurlijk over verkeer van mobiel internet naar t-mobile thuis.

Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie of dat anderen soortgelijke problemen hebben.
Wellicht kan iemand van T-mobile er ook iets over zeggen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Brian 25 July 2019, 16:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Hi @Wouter4, ik zie dat je inmiddels ook het andere topic al gevonden hebt, laten we daar verder gaan!
Reputatie 6
lijkt hierop https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/nas-niet-meer-te-benaderen-op-t-mobile-netwerk-313570