Beantwoord

T-Mobile Thuis Glasvezel - Vaste IP adres beschikbaarheid.

  • 17 February 2017
  • 19 reacties
  • 4826 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,
Ik wil graag meer weten over:
T-Mobile Thuis Glasvezel - Vaste IP adres beschikbaarheid. Er is geen informatie nog aanweizig over mogelijkheid van een vaste ip address aanschaffen met Glasvezel service in T-Mobile web site en Forum. Alvast dank.
MVG,
Ismo
icon

Beste antwoord door CasaDude 18 February 2017, 15:12

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3
ik zou sowieso geen internet via T-Mobile nemen



Ik heb 100mb glasvezel internet
Hoi dRichardK,

Doe je wel bij de juiste server een snelheidstest?
Ik zou Solcon in Apeldoorn eens proberen als test plaats. Dat is namelijk glasvezel en je hebt kans dat je daar meer snelheid uithaalt dan je nu aangeeft.

Test site: http://beta.speedtest.net
Reputatie 3



Ik geloof niet dat dit het resultaat ten goede komt.
Reputatie 3
De Beta pagina is ook trager



Dit is beter, maar nog niet wat het ooit was. Ik moet zeker 98 Mmps kunnen halen.
Reputatie 1
Dit is niet goed dan maar om dan anderen af te raden internet te nemen bij T-Mobile is wat kort door de bocht.Je hebt zelf een probleem met je snelheid , ik zou daar dan achteraan gaan en dit laten oplossen i.p.v. bijna alleen maar negatieve opmerkingen te maken hier.Ik heb zelf al jaren glasvezel van VF en nu TM maar mijn snelheid is gewoon zoals ie hoort te zijn.Ik gebruik meerdere test sites en kom altijd op goede resultaten uit ... probeer anders deze eens http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Reputatie 3
Ik adviseer gewoon om nog niet over te stappen. Als je van KPN /Ziggo komt. Moet je niet verwachten dat je voor het zelfde geld beter internet net / tv hebt. De test site waar u mee aankomt maakt gebruik van Ookla, dus exact hetzelfde als je hierboven al ziet.
Het grappige is, eigenlijk toch ook weer niet, dat Ismo vraagt of T-Mobile Thuis een vast IP adres heeft of niet. Maar door alle ruis komt deze hele vraag niet meer terug in de antwoorden.

Misschien dat iemand anders heeft op de vraag (ik weet het antwoord niet): Heeft T-Mobile Thuis een vast IP adres? Dan helpen we Ismo weer een heel stuk verder.

Alvast een goed weekend Ismo, het antwoord komt er zeker aan!
Reputatie 1
TM Thuis ( voorheen VF Thuis) heeft een dynamisch IP , alhoewel dit IP soms een jaar of langer hetzelfde kan blijven maar ook 3 keer in een week veranderen.Dus geen echt vast IP.
@CasaDude

Bedankt voor je antwoord, hier kan Ismo wel iets mee.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals CasaDude al aangeeft werkt het TM (voorheen VF) netwerk met een dynamic IP systeem. Er is/was wel een optie indertijd bij VF om als bedrijf wel degelijk een vast IP te krijgen.

Zelf heb ik sinds mijn begin bij VF nog geen wijziging meegemaakt van mijn IP.
En ik zou dat direct merken, omdat ik op een secure bedrijfsplatform whitelisted sta met mijn huis IP om bij pre-production systemen te kunnen.

Maar er zal denk ik wel een dag komen dat ik ook het haasje ben.

Er zijn ook mensen die juist graag een ander IP willen, maar het dan juist weer niet krijgen wat ze ook proberen ... uren het modem van de stroom o.i.d.

En als ruis, ik heb 100/100 en heb ongeveer +15% snelheid boven mijn abo.
Ik heb een 20/20 Mbs internet verbinding en snelheid resultaat is heel fijn. Aanbieden van een vaste IP adres zelfs "tegen betaling" zou heel leuk zijn als een internet service aanbieder. Dat verwacht ik van T-Mobile zeker.

bedankt voor alle reacties.
MVG,
Ismo
Reputatie 7
Badge +3
Je zou even met de helpdesk kunnen bellen of deze mogelijkheid voor particulieren ook beschikbaar is, dat zou nog wel eens een issue kunnen zijn.
De reden dat bedrijven het veelal krijgen is, omdat hun vaak bedrijfsnetwerken hebben die voor medewerkers vanaf buiten beschikbaar moeten zijn. Dan is een dynamic IP natuurlijk een groot probleem als die alsmaar anders is.
Vraag aan de oude VT gebruikers. Hoe vaak is bij jullie het IP adres aangepast?
Zitten namelijk te overwegen om over te stappen, maar een vast IP adres is wel handiger dan een los IP adres. Dus mijn vraag is, hoe vaak hebben jullie gehad dat het IP adres is aangepast?
Reputatie 1
Bij mij op gegeven moment 3 keer binnen een paar dagen en daarna ruim 1,5 jaar niet .
Ik gebruik dyndns en dan maakt het totaal niet uit of je IP wisseld want je connect altijd naar de opgegeven naam die elk uur geupdate word met een daaraan gekoppeld IP.
@CasaDude
Dank voor je informatie. Echter, als je dyndns gebruikt dan heb je wel weer kosten per jaar extra. Dat moet ik natuurlijk wel afwegen met wat ik nu heb aan kosten. Maar goed, 1,5 jaar geen wisseling is natuurlijk nog wel te overleven. Maar 3x in een paar dagen wat minder 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Serviceweb
Heb sinds dat ik bij VF zit, nu 6 maanden, nog geen ander IP gehad.
Daar ben ik zelf wel blij om, omdat ik via een whitelist op een secure bedrijfsplatform binnen kom voor webserver control. Als dat wijzigd om de dag, worden ze bij de Linux afdeling helemaal gek.
@serviceweb bij changeip.com kan je een gratis ddns account maken. Je moet echter eens in de zoveel tijd loggen om te laten weten dat je het account nog gebruikt.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar de betaalde variant is geloof ik maar €6,= p.j.
Reputatie 2
Vraag aan de oude VT gebruikers. Hoe vaak is bij jullie het IP adres aangepast?
Zitten namelijk te overwegen om over te stappen, maar een vast IP adres is wel handiger dan een los IP adres. Dus mijn vraag is, hoe vaak hebben jullie gehad dat het IP adres is aangepast?


Geen enkele keer sinds de aansluiting van VF (23-11-2015)
Daarvoor van XMS ( nu telfort) een static IP tegen kleine vergoeding.
Dus waarom zou TM dat niet kunnen invoeren voor klanten die daar prijs op stellen
KPN doet dat al jaren en ook voor particuliere klanten
Inderdaad, dit zou ook bij T-Mobile moeten kunnen.

Reageer