Beantwoord

T-Mobile Thuis met 5 Ghz

  • 9 May 2017
  • 9 reacties
  • 6765 Bekeken

  • Debutant
  • 0 reacties
Beste lezer,

sinds vandaag geniet ik van internet van T-mobile Thuis.
Ik zie dat ik kan kiezen uit een normaal netwerk en een 5G netwerk.

Beetje onwetend van mijn kant misschien, maar waarom krijg ik deze 2 opties? En is de een sneller/beter dan de ander? #durftevragen;)

Alvast bedankt.

RLP
icon

Beste antwoord door toetsie 10 May 2017, 09:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Het 5Ghz netwerk is sneller en minder druk, de andere apperatuur die je gebruikt moet wel geschikt zijn voor het 5Ghz netwerk.
Reputatie 2
Hoi RLP,

Zoals toetsie hierboven al aangeeft is de 5 Ghz frequentie minder druk bezet dan het "normale" 2,4 Ghz netwerk. Een nadeel is wel dat de 5 Ghz minder ver reikt. Het is dus een kwestie van beide netwerken even uitproberen om erachter te komen wat het beste werkt in jouw situatie.
Mijn 5G wifi deed het alleen de eerste maand op mijn laptop. De verbinding is sterk genoeg. Mijn Laptop lijkt het netwerkt steeds niet te accepteren..
Waar kan dit aan liggen?
Reputatie 7
Hi Daas, dat is een goede vraag! Wat gebeurt er op het moment dat je verbinding probeert te maken met het 5G netwerk? Krijg je dan een foutmelding te zien? Heb je toevallig het wachtwoord tussentijds een keer veranderd? Je laptop slaat het Wifi wachtwoord op, als je deze hebt veranderd laat je laptop het netwerk dan even 'vergeten' en maak opnieuw verbinding. Een fabrieksreset van de modem wil ook vaak helpen. Dit kan je doen door de 'reset' of 'FR' knop van de modem een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker. Hierbij reset je dan alle instellingen van de modem. Ik hoor graag of het gelukt is!
Reputatie 2
Hallo,

Vraagje of 5g, ik heb sinds kort een smart tv en heb problemen met de 2.4ghz verbinding, de verbinding valt regelmatig weg, nu heb ik alle stappen doorlopen die hier op het forum staan zoals speedtest, kanalen veranderen maar geen gewenst resultaat. Ik heb een huawei modem en weet dat die dualband is. Het modem staat nagenoeg achter de tv dus de afstand is genoeg om verbinding te maken, alleen als ik zoek op beschikbare netwerken zie ik de 5ghz nergens.
Ook met m'n telefoon gescand maar niet zichtbaar. Is er een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +3
Beste Robert,

Het is maar de vraag of je smart tv ook geschikt is voor 5GHz Wifi, dat kun je vinden in de handleiding bij de specificaties. Maar als je modem nagenoeg achter de tv staat kun je beter een bekabelde verbinding gebruiken als dat mogelijk is, dat geeft gegarandeerd geen storing en altijd maximale snelheid.
Overigens is achter de tv niet de meest ideale plaats voor een modem qua Wifi bereik voor je andere apparatuur, de metalen delen in de tv verstrooien en blokkeren de Wifi signalen deels.

Kun je inloggen op het modem en kijken of het 5 GHz netwerk ingeschakeld is?

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +3
P.S.

5G is een foute benaming voor Wifi, het is 5 GHz Wifi en het getal 5 staat voor de frequentie van ruim 5 GHz (Giga Hertz) waar dit type Wifi mee werkt.

5G staat voor het toekomstige Vijfde Generatie mobiele netwerk dat NIET op 5 GHz gaat werken 😉
Reputatie 2
Hallo Folkert,

Bedankt voor je reactie, ja op m'n modem staat 5g ingeschakeld maar bij nader onderzoek kom ik er achter dat m'n tv idd geen 5g ondersteund helaas. Ik denk idd dat het het plaatsen van een kabeltje de beste oplossing is.
Het modem staat op het tv meubel, niet geheel achter de tv maar misschien toch kijken naar een andere plek.

Groet, Robert
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Robert,

Als het modem op het meubel staat valt het qua Wifi stralingspatroon wel mee wellicht. Als ie maar niet uit het zicht achter de tv staat zoals ik wel eens bij mensen thuis zie.

Esthetische plaatsing van een Wifi modem en een goed stralingspatroon gaan niet altijd samen.

Succes ermee!

Groet, Folkert

Reageer