Beantwoord

T-Mobile Thuis Traag Internet

  • 23 August 2018
  • 4 reacties
  • 717 Bekeken

Hallo Ik had Mijn Internet Gewijzigd 2 Dagen Geleden Van 100MB Naar 750MB Maar Het Zit In de 30-40MB Op De Speedtest Resultaat Waarom Is Dat Ik Heb Maar 2 Apparaten verboden met WI-FI en 2 met kabel maar 1 is niet in gebruik

Hoe Kan Ik het Fixen?

icon

Beste antwoord door Brian 26 August 2018, 15:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Hey Metin,
2 vragen en een tip.
1.
Is het apparaat waar je de speedtest op uitvoerd ook op wifi aangesloten? Je zal waarschijnlijk alleen maar aan de 750mbits komen als je een vaste verbinding gebruikt. En een goede utp kabel die max 1gbits aan kan.
2.
Gebruik je het standaard meegeleverde glasvezelmodem als wifi router? Deze ondersteunt alleen 2.4ghz frequentie. Hierdoor komt de snelheid vaak niet hoger dan 100mb op wifi.
Ook heeft de 2.4ghz band veel last van interferentie omdat heel veel apparaten waaronder bluetooth en je magnetron op deze frequentie werkzaam zijn

Tip. Koop een extra router die ondersteuning biedt aan de 5ghz band. En 802.11ac ondersteund. Verder moet je er achter komen of je stoorzenders heb in je huis. Zoals babyphones of andere radiografische apparatuur.
1ste vraag ik gebruik met wifi kabel is 95 mb
2de ik gebruik 2.4 ghz en ik heb geen geld voor een ander router
Reputatie 6
Badge
Wat was de snelheid van het internet voor dat je het abonnement wijzigde?

Wat je oan proberen is aan T-Mobile vragen of er een monteur langs kan komen. Die kunnen soms nog het een en ander aanpassen.

Als het allemaal niet helpt dan zou je ik als ik jou was je abonnement gewoon weer verlagen naar bijvoorbeeld 200 of 500. Anders betaal je voor iets wat je in de meeste gevallen niet kan gebruiken omdat alle apparaten tegenwoordig draadloos verbonden zijn en vaak geen hogere snelheid aankunnen dan 300mbits.
Reputatie 7
Hi metin, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat je inmiddels ook al telefonisch contact op hebt genomen. We gaan een monteur bij je langs sturen maar controleer ook zeker even je eigen hardware zoals bijvoorbeeld de netwerk kaart en de netwerk kabels. Zie namelijk een melding op de modem dat er apparatuur aangesloten die geen hogere snelheid dan 100 Mbps ondersteunt. Denk dan aan je netwerk kaart, de netwerk kabels en de stuurprogramma's van je computer. Controleer ook even of je netwerk kaart wel hogere snelheden ondersteunt, dit doe je als volgt:

Netwerkadapter aanpassen en statisch instellen op 1gbps full duplex
o  Zoek naar het ‘Netwerk and Sharing Center’
o  Klik links op ‘Change Adapter Settings‘
o  Selecteer de interface waarmee je verbonden bent met de router
o  Rechtermuisklik deze en selecteer ‘properties’
o  Klik vervolgens op ‘Configure’
o  Onder het ‘Advanced’ tab kies je voor 1.0 Gbps full duplex

Reageer