Beantwoord

Telefoonaansluiting werkt niet

  • 23 October 2020
  • 12 reacties
  • 847 Bekeken

Ik ben bezig met de installatie van mijn internet. Ik heb de grote telefoonkabel in de DSL-poort van de modem gedaan en in het telefoonstopcontact in de muur. Nu wil het lampje bij het wereldbolletje niet gaan branden. Betekent dit dat de telefoonaansluiting niet werkt en wat kan ik daar aan doen…? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 October 2020, 12:38

Bekijk origineel

12 reacties

Na een halfuur in de wacht een telefonist aan de lijn. Blijkt dat alles goed is aangesloten maar dat mijn systeem nog niet is aangesloten. Als dat niet voor 18.00 uur is gebeurd zou ik morgenochtend moeten bellen. Liefst om 8.00 uur want dan is het 't rustigst daar. Nu nog steeds geen vierde lampje op mijn modem. Morgen dus vroeg op om te bellen. 

Ben vandaag voor het eerst abonnee maar ze zijn me dus gewoon vergeten. Dat lukte ze bij Caiway niet eens! Ik houd jullie op de hoogte!

 

Zaterdagochtend om 8.00 uur meteen iemand aan de lijn! Die vertelt dat er iets moet worden omgezet in de wijkkast door KPN en dat ik dan pas wifi heb. Ze werken wel in het weekeinde, maar er is geen idee wanneer ik precies prik krijg zodat ik wifi heb. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Max Laadvermogen, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis!

Als het goed is, heeft KPN zojuist de werkzaamheden in de wijkcentrale voltooid. Jouw verbinding zou vanaf vanmorgen actief moeten zijn. Brandt het wereldbolletje nu wel groen? 

P.s. bedoel je met "de grote telefoonkabel” de anderhalve meter kabel die meegeleverd is in het installatiepakket waar met een labetje DSL op staat? We hebben namelijk ook een 15 meter lange UTP-kabel meegeleverd (dat noemt men ook nog weleens een telefoonkabel) en die hoort aangesloten te worden op bijvoorbeeld een PC, laptop of de TV Box. 

Ik heb de groene kabel waar ‘Phone’ op staat in wcd van de telefoonaansluiting en de DSL aansluiting van de modem zitten. Maar er brandt nog steeds geen wereldbolletje. Doe ik iets fout?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Max Laadvermogen 

Je moet de grijze kabel waar DSL op staat gebruiken.

Dat lijkt niet te helpen. Ik heb nu nog steeds maar drie lampjes. Enig idee of ik die telefoonstopcontacten kan doormeten om te kijken of ze nog wel iets doen? 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Max Laadvermogen 

Welke type ISRA heb je?

Indien het een wandcontactdoos voor een 4 pins telefoonadapter wil je hem dan eens openschroeven en een foto van de bedrading maken?

Het signaal kan ik de 2de aderpaar staan.

 

Dit verklaart veel. Er ligt hier wel het een en ander los. Enig idee hoe ik dit weer aan elkaar knoop?

Reputatie 7
Badge +15

@Max Laadvermogen

Sluit rood links aan en blauw rechts, huidige oranje en wit losmaken.

Je kan ook het witte aansluitdoosje gebruiken in het installatiepakket.

YESYESYES! Het is gelukt. Duizend maal dank. Internet is in de lucht. Nu alleen nog vechten met de installatie van de tv. Want die geeft geen signaal helaas.

Reputatie 7
Badge +15

Goed om te horen :)

Hopelijk komt het goed met tv en anders helpt een moderator je morgen hopelijk 🙂

Reageer