Beantwoord

Terugkoppeling backoffice na klacht


Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Al een aantal weken(!) heb ik last van een erg trage internet snelheid in de avond. Omdat het overdag wel (redelijk) de snelheid haalt lijkt me dit een capaciteit probleem. Klacht bij de klantenservice ingediend, monteur langs geweest die de apparatuur heeft vervangen en weer gebeld dat dit niet geholpen heeft. Natuurlijk erg vervelend dat het zo lang moet duren, maar tot dusver nog genoeg begrip. Tot ik vandaag toch maar weer gebeld heb om te vragen hoe het ermee staat. De backoffice had voor het gemak de zaak maar gesloten. Geen contact opgenomen zoals ik gevraagd heb vorige week, nee gewoon gesloten zonder oplossing. 
 

ik snap dat jullie zelf niet zomaar in de centrale mogen (KPN gebied) maar om de zaak te sluiten terwijl ik zelf al vaak incheck en een terugbel verzoek heb gedaan? En ook niet melden dat de zaak gesloten is. Op dit moment is mijn (bedrade) internet weer 12 van de 100 mbits down terwijl up 83 van de 100 is. En ik zou toch graag zien dat dit snel opgelost kan worden (daarnaast zou een communicatietraining bij de BO ook wel handig zijn). 
 

Misschien kunnen de mods eens navragen en er snelheid achter zetten? Ik snap dat jullie groeien maar zorg dan wel dat de kwaliteit niet achteruitgaat.

icon

Beste antwoord door Brian 21 March 2020, 08:37

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Hi @Sandermm, excuses, in dit geval is het misgegaan met het doorgeven van de melding aan onze technische dienst. Zou je hier de resultaten van de bekabelde speedtest kunnen plaatsen (het liefst de vergelijking met overdag en in de avond)? Dan ga ik er direct mee aan de slag en ik zorg ik dat onze technische dienst dit met voorrang oppakt! 

Reputatie 1

Hierbij Brian, thanks alvast!

Reputatie 7

Hi @Sandermm, graag gedaan hoor! Ik heb de screenshots gisteren eind van de dag doorgestuurd naar de collega’s en ik verwacht dat ze er vandaag mee aan de slag gaan. Ze nemen contact met je op zodra ze meer weten!

Reputatie 1

@Brian ik heb vandaag nogmaals even gebeld maar nog steeds geen nieuws. Jij wel? Ondertussen gaat de snelheid overdag ook omlaag (snap ik gezien de tijden) maar die zijn nog steeds niet zo slecht al nu net:

Kunnen jullie niet een 4G box opsturen? KPN doet dit bij langdurige storingen wel namelijk. De terugkoppeling is beneden peil en erg onbeschoft naar mijn mening vanuit de backoffice. 

Reputatie 7

Hi @Sandermm, excuses, het duurde wat langer dan gebruikelijk. We hebben contact opgenomen met de netbeheerder maar op dit moment maken zij geen monteursafspraken vanwege het corona virus. Door de vele thuiswerkers op dit moment is er veel belasting op het netwerk wat de lagere snelheid zou kunnen verklaren. Dit zal zich uiteindelijk vanzelf weer herstellen. Mocht dit niet het geval zijn dan sturen we uiteindelijk alsnog graag kosteloos een monteur maar op dit moment is dat door de omstandigheden tijdelijk niet mogelijk, excuses hiervoor!

Reputatie 1

Hi @Brian dat is natuurlijk onzin in deze situatie want het is al een aantal weken zo. De problemen zijn hier dus in de avond niet door te verklaren. Er is hier al een monteur van jullie zelf geweest en het probleem was toen niet opgelost. Probleem zit dus niet hier in huis/de apparatuur. Met glasvezel zou een hogere bezetting ook geen excuus mogen zijn en daarnaast is het ook niet significant drukker bij KPN (bij Ziggo ook niet wat dat betreft). Ze hebben meerdere malen aangegeven dat er nog genoeg capaciteit is. Daarnaast KPN NetwerkNL maakt ook gewoon nog steeds onderhoudsafspraken, alleen niet bij mensen thuis die klachten hebben. Ze kunnen dus gewoon de centrales etc in en het probleem oplossen.

Jammer ook dat er van jou geen oplossing anders dan wacht het af komt. Had toch iets meer oplossingsgerichtheid verwacht. Ook erg raar dat je zelf je oplossing als beste antwoord markeert. Jullie mogen dit als een formele ingebrekestelling opvatten, graag zie ik binnen 14 dagen mijn diensten zoals afgesproken geleverd.

Hi @Brian dat is natuurlijk onzin in deze situatie want het is al een aantal weken zo. De problemen zijn hier dus in de avond niet door te verklaren. Er is hier al een monteur van jullie zelf geweest en het probleem was toen niet opgelost. Probleem zit dus niet hier in huis/de apparatuur. Met glasvezel zou een hogere bezetting ook geen excuus mogen zijn en daarnaast is het ook niet significant drukker bij KPN (bij Ziggo ook niet wat dat betreft). Ze hebben meerdere malen aangegeven dat er nog genoeg capaciteit is. Daarnaast KPN NetwerkNL maakt ook gewoon nog steeds onderhoudsafspraken, alleen niet bij mensen thuis die klachten hebben. Ze kunnen dus gewoon de centrales etc in en het probleem oplossen.

Jammer ook dat er van jou geen oplossing anders dan wacht het af komt. Had toch iets meer oplossingsgerichtheid verwacht. Ook erg raar dat je zelf je oplossing als beste antwoord markeert. Jullie mogen dit als een formele ingebrekestelling opvatten, graag zie ik binnen 14 dagen mijn diensten zoals afgesproken geleverd.

Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Dramatische down snelheden tijdens piekuren. Ook ik had er al last van voordat de Corona lockdown begon (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-behaalt-maar-een-fractie-van-de-beloofde-snelheid-322252)

T-Mobile koopt te weinig capaciteit in. Ik ben i.i.g. voornemens om over te stappen naar Ziggo/KPN.

Reputatie 1

Hoi @TPerquin , goed (Nouja goed..) om te horen dat het dus een bekend probleem is! Erg jammer dit zeker in het rijtje met de Max 100 als hoogst haalbare snelheid. Die is nu bijna uit te leggen als  verstandige beslissing aangezien dit nooit te halen valt op deze manier. En zeker jammer omdat @Brian een dodelijk virus als excuus gebruikt om een bekend probleem zet verhullen. Zelf behoorlijk veel mond op mond reclame gemaakt en dus zelf mijn eigen internet om zeep geholpen.

Reputatie 1

Nog een voor het dossier. Buiten de thuiswerk uren en duidelijk tekort aan capaciteit. 

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Hoi @TPerquin , goed (Nouja goed..) om te horen dat het dus een bekend probleem is! Erg jammer dit zeker in het rijtje met de Max 100 als hoogst haalbare snelheid. Die is nu bijna uit te leggen als  verstandige beslissing aangezien dit nooit te halen valt op deze manier. En zeker jammer omdat @Brian een dodelijk virus als excuus gebruikt om een bekend probleem zet verhullen. Zelf behoorlijk veel mond op mond reclame gemaakt en dus zelf mijn eigen internet om zeep geholpen.


Hi @Sandermm, excuses, dan was ik niet duidelijk. Het is goed mogelijk dat het probleem al eerder speelde en als het probleem blijft spelen dan gaan we hier uiteraard mee aan de slag! Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat we er op dit moment alleen niet mee aan de slag kunnen vanwege de drukte op het netwerk en het minder aan kunnen sturen van monteurs. De huidige situatie heeft dus niet per se te maken met de oorzaak maar is wel een belemmering voor een snelle oplossing.

Reputatie 1

@Brian Het is niet alleen mogelijk, het is zo dat het probleem al eerder speelde. Corona etc heeft hier niets mee te maken. Het blijft nu spelen en zoals hieronder te zien alleen in de avonduren. Ik wil je dan ook vragen om het stukje beantwoord weg te halen want dit is dus niet zo. Dit is in de middag met een actieve citrix en conference call op het netwerk. Zoals te zien prima. En dan vanavond hebben we weer helemaal niets.  Ik verwacht gewoon een actieve houding van T-Mobile in deze casus, jullie blijven immers ook gewoon incasseren. Dit kan ik als klant niet los van elkaar zien. Jullie leveren het product niet en daar is geen uitzondering op vanwege het virus, of zoals consuwijzer ook zegt: U hebt recht op compensatie voor de tijd dat u geen gebruik kunt maken van uw abonnement. Volgens de wet hoeft u dan tijdelijk niet te betalen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Sandermm, bedankt voor je toelichtingen en uitleg omtrent de situatie. Wat Brian echter al eerder aangaf, is het momenteel niet mogelijk om het dieper te analyseren en jouw probleem op te lossen vanwege de drukte op het netwerk en het huidige corona-protocol van Guidion. Zo kunnen we  op dit moment geen monteurs aansturen voor snelheidsissues, hoe frustrerend dat ook is. Dit protocol is ingevoerd om de gezondheid van zowel monteur als klant te waarborgen. We doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Omdat wij de veiligheid van onze klanten én onze monteurs voorop stellen, is de beschikbaarheid van monteurs zeer beperkt. Ook wij houden monteurs die hoesten of andere (griep) verschijnselen hebben thuis. Dit doen we voor de veiligheid van iedereen. Excuses dat het daardoor langer duurt, ik hoop op je begrip! ❤

Reageer