Beantwoord

The hard way...

  • 21 January 2019
  • 13 reacties
  • 439 Bekeken

Reputatie 1
Hi,
Dus, ik heb internet 750 met de zeer ouderwetse en crappy 2.4 wifi.
Wat een ieder dus goed kan gebruiken is dat je liever de nieuwe 5.0 wifi router zou willen ontvangen.
Dus vriendelijk contact opgenomen met helpdesk en gevraagd of ik een nieuwe router kan krijgen.
"zijn er problemen?" dus ik eerlijk antwoorden, nee router werkt naar behoren maar zou wel graag de nieuwe router willen. Dan krijg je vervolgens de leugen dat hij nog niet word verstrekt....
Heel kort lezen op het forum leert je dat hij wel word verstrekt.
Nieuwe klanten krijgen dus wel de upgrade.
Moet ik nou serieus eerst contact opnemen met de klantenservice en zeggen dat ik wil opzeggen?
En dan vragen ze vervolgens of ze iets kunnen doen waardoor je blijft... En uiteraard geef je dan op dat je een andere router wilt en dan kan het ineens wel.
Waarom moet je dit soort dansen steeds uitvoeren als je eerlijk bent en niet vervelend klaagt enzo?
Zucht... dan maar weer de Hard Way...
Als je al klant bent dan kan helaas niks...
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 21 January 2019, 21:58

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
ik snap je, echter is er op dit moment nog geen omruil actie voor de draytek als je geen problemen heb. wellicht dat dit in de naarbije toekomst wel kan.

WiFi is ook eigenlijk de verantwoording van de klant zelf. een provider zal nooit de volledige snelheid kunnen garanderen. ik wil je ook adviseren een paar maanden te wachten.
Reputatie 3
Volgens mij heeft BrutalRage niet gewacht..... maar 'het' opgelost. Met creatief denken, denk ik.... 😉
Reputatie 3
Badge
ik snap je, echter is er op dit moment nog geen omruil actie voor de draytek als je geen problemen heb. wellicht dat dit in de naarbije toekomst wel kan.

WiFi is ook eigenlijk de verantwoording van de klant zelf. een provider zal nooit de volledige snelheid kunnen garanderen. ik wil je ook adviseren een paar maanden te wachten.


Eigen verantwoordelijkheid?! Dat is natuurlijk klinkklare onzin! Maar je mag van een provider wel verwachten met zijn tijd mee te gaan. De draytek is voor het eerst geïntroduceerd mid 2015. Na 4 jaar mag je echt wel verwachten dat de modems ook mee zijn gegaan in de ontwikkelen.

En als T-mobile op zijn site aangeeft dat ook glasvezel klanten de Huawei modem krijgen, dan moeten ze de daad bij het woord houden.
Simpel!
Reputatie 4
Nou, geen enkele provider gaat direct bij al zijn klanten appartuur omruilen zodra er iets nieuws is.
Reputatie 3
Badge
Nou, geen enkele provider gaat direct bij al zijn klanten appartuur omruilen zodra er iets nieuws is.

Mijn persoonlijke ervaring is anders.
Bij KPN kreeg ik netjes het nieuwste type modem toegestuurd op aanvraag.
Reputatie 7
Hi @BrutalRage, @martva het vervangen van de modems gaat geleidelijk, zoals @koopmaro aangeeft is het simpelweg niet te doen maar voor al onze klanten de modems in één keer om te wisselen. Op dit moment ontvangen nieuwe klanten inderdaad een Huawei. Bij eventuele Wifi problemen met een oude modem wordt er op dit moment nog een Acces Point geplaatst maar dit betekent niet dat de modems niet alsnog op termijn vervangen worden!
Reputatie 3
Maar als je huidige modem stuk is kan deze dan gratis via T-Mobile worden omgewisseld voor zo’n nieuwe Huawei?
(maar hopen dat er niet teveel ouwe modems tegelijkertijd “stuk” gaan dan ...)
Heb hier precies hetzelfde. Zit op 100mbit glasvezel voor mijn thuisaansluiting, al jarenlang klant (toen nog vodafone en bedrijfsmatig ook het gehele bedrijf op tmobile) en erger me dood aan die Draytek dus gevraagd of ik met een upgrade naar 750 dan een nieuw modem kon krijgen. Eventueel wilde ik me dan ook best langer aan tmobile verbinden dan een jaar maar een nieuw modem na 4 jaar kon echt niet want ja dat kon allemaal niet op individuele basis.

Wat wél op individuele basis kon is een monteur toesturen voor een gratis wifi versterker....

Tsja dan ben ik er wel klaar mee dus ik ben ook maar met de vergelijkers in de weer.
Reputatie 7
Badge +14
750Mbit krijg je echt niet weggestookt over een wifi verbinding. Dat kan aan je mobiel/laptop kant ook niet. Met een vaste PC, of snelle NAS kun je pas gebruik maken van dit soort snelheden. Hoewel ze het inderdaad leveren is de nut/noodzaak voor de meeste mensen totaal niet in zicht.
Ik denk niet dat er veel klanten zijn die daadwerkelijk verwachten 750 mbit op wifi te gaan halen. Althans ik al helemaal niet. Ik verwacht wel dat er bij dat soort aansluitingen tenminste op verzoek een modem geleverd kan worden met 5ghz ondersteuning als het oude modem afgeschreven is eventueel in combinatie met langduriger contract of wat dan ook.

Komt op mij over als onnodig star en weinig klantvriendelijk. Het is mij wel die paar centen per maand extra waard dat als ik een keer iets heb dat er gewoon in redelijkheid naar gekeken wordt en een reactie niet neerkomt op: "oh u bent geen nieuwe klant? Tsja, dan houdt het op".
Reputatie 7
Badge +2
Een Draytek modem met een bekabelde 1750 Fritz repeater aangesloten is in principe nog beter als een Huawei modem met geintegreerde 2.4 / 5 Ghz. Wifi.
Het bijkomende voordeel is dat je de Fritz repeater centraler in huis kan plaatsen d.m.v. een langere utp-kabel. Modems zijn vaak gebonden aan een bepaalde (vaak ongunstige) plek in huis, zoals de meterkast.
Een Huawei modem is dus niet zaligmakend ...

Mvg. Marcel
Reputatie 4
Het nu te leveren Huawei modem is overigens ook al een vrij oud model.
Ik zie deze al in 2015 verschijnen.
Ok, heeft wel 5GHz aan boord maar een toppertje is het vast niet.
Reputatie 7
@OndersteSteen In dat geval krijg je wel een nieuwe modem maar op dit moment ook nog een Draytek.

@koopmaro We ontvangen heel weinig Wifi klachten van de Huawei gebruikers dus het oude beestje doet het nog prima maar het is inderdaad wel tijd voor een nieuwer model, hopelijk kunnen we hier snel een tipje van de sluier over oplichten 😉

Reageer