Beantwoord

Thuis internet premium amsterdam

  • 18 June 2020
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Hi, ik zou graag jullie internetpakket Thuis Premium nemen maar dit is (vreemdgenoeg) niet beschikbaar in Amsterdam. Terwijl ik wel glasvezel van KPN kan krijgen. Is er enig zicht op of hierin op korte termijn verandering in komt? Mvg,

icon

Beste antwoord door TAVL 18 June 2020, 14:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TradeMarkNL 

T-Mobile biedt inderdaad alleen nog maar internet Basic, Fast en Premium aan dus 50 Mbit, 100 Mbit en 1000 Mbit.

50 en 100 Mbit verloopt via het KPN glasvezel netwerk en 1000 Mbit via het T-mobile glasvezel netwerk.

T-Mobile is nu nog bezig met de uitbreiding van het T-mobile glasvezel netwerk in Den Haag, het is nog niet bekend welke gebieden/wijken wanneer volgen maar dat zal altijd van te voren bekend worden gemaakt.

Zoals in vele plaatsen het geval is is het ook mogelijk voor T-mobile om internet Premium over het KPN netwerk te leveren als er eigen apparatuur in de wijkcentrale staat.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @TradeMarkNL,

Welkom op de community. Niet op alle plekken is het voor T-Mobile mogelijk om die dienst aan te bieden. Deels doordat het technisch niet mogelijk is voor T-Mobile om eigen apparatuur op NetwerkNL te plaatsen en deels omdat ze gewoonweg nog niet zo ver zijn. In het verleden heeft Vodafone Thuis al een uitrol met eigen apparatuur gestart, maar dit is met de overname door T-Mobile stil komen te liggen. De T-Mobile CEO heeft bij de overname van Tele2 aangegeven dat ze het gebied waar premium beschikbaar komt te willen vergroten. Hoe en wat is nog niet bekend?! 

Een andere optie is dat ze 1Gbps afnemen via NetwerkNL, maar T-Mobile wil de kosten die via NetwerkNL gevraagd worden niet betalen. Dat is de reden dat op veel adressen ‘slechts’ 100Mbps beschikbaar is. Ook hier is het doel om de snelheden te vergroten, maar dan wel tegen een scherp tarief, die past binnen de T-Mobile propositie; 25 euro mobiel Unlimited en 25 euro vast en overal online. 

Helaas is het dus niet zo eenvoudig en hoop ik snel met je mee dat er meer duidelijk wordt. Wil zelf ook wel 1Gbps.

Ja, zonde. 100mbit is me echt te traag voor oa online gaming. Ga nu dan maar van Ziggo (hoef geen tv meer, heb NLZIET) terug naar internet-only van KPN 200/200. Jammer want heb wel mobiel internet van T-Mobile maar dan wacht ik maar af. 

Reputatie 7
Badge +4

Het signaal is eerder al afgegeven richting T-Mobile. Het is jammer dat de klant de dupe wordt van dit conflict tussen NetwerkNL en T-Mobile. Nu is 1000Mpbs wel overdreven voor het meeste gebruik, maar ik kan goed begrijpen dat 100Mbps te traag is. Al tellen natuurlijk ook zaken als latency en ping mee. Die is bij glasvezel natuurlijk wel gunstig voor gamers. Hopelijk snel weer wat vooruitzicht op snelheidsvlak.

Ja dat is waar, snelheid zegt ook niet alles. En ik hoef inderdaad geen 1000, de 500 die ik nu bij Ziggo heb is al ruim. Ik zou het kunnen proberen want de prijs is wel echt voordelig. KPN 200/200 kost 50e per maand vs 30e bij T-Mobile voor 100/100. 

Reputatie 7
Badge +4

Heb je geen bekenden in de buurt waarbij je glas 100/100 kunt uitproberen? En dan natuurlijk wel bekabeld en niet via WIFI. Neem tenminste aan dat je het optimale uit jouw console wil halen en dus bekabeld aansluit?!

Ik haal zelf met gemak 4K HD HDR/Dolby Vision streams á 25Mbps binnen zonder haperingen. Sorry, heb zelf meer met films en series, dan met gamen. ;)

Ja dat zou ik nog kunnen proberen, bedankt voor de tip. Uiteraard hangt de console aan de kabel!

Waarom lees ik elke keer die Bull-shit van onenigheid tussen KPNnetwerk en T-Mobile over de tarieven van gebruik van hun netwerk.

Dat T-Mobile zo nodig een prijsvechter wil zijn en zo goedkoop mogelijk willen leveren waardoor ze met hun prijsstelling niet kostendekkend of winstgevend mkunnen leveren is een eigen keuze van T-Mobile, dat wijzen naar KPN als de schuldige heeft er geen ene moer mee te maken, elke andere concurent levert gewoon via KPN wat de klant wil, alleen zijn de prijzen hoger bij hun.

Als KPNnetwerk teveel zou hebben gevraagd voor een WBA aansluiting had de ACM allang ingegrepen en KPN gedwongen om de tarieven te verlagen.

Op de manier is het gewoon zielig in een hoekje gaan zitten drammen om een snoepje.

Reageer