Beantwoord

Thuisnetwerk aanleggen (router, switch, NAS, mediaplayer en overige apparaten)

  • 13 June 2019
  • 2 reacties
  • 701 Bekeken

Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwbouwwoning en heb best wat loze leidingen aangelegd, maar het pakt nu iets anders uit dat ik had verwacht en ik ben benieuwd wat ik nodig heb om het maximale uit mijn internetverbinding kan halen voor alle apparaten.

In de meterkast is onze modem geplaatst (ik ging eigenlijk uit van de woonkamer). Ik heb 2 loze leidingen in de woonkamer waar mijn tv staat en in alle andere kamers ook loze leidingen (just in case). Om mij nu te richten op de woonkamer, er loopt nu een ethernet kabel vanuit de Huawei modem (tv output) naar loze leiding 1 aangesloten op de T-Mobile box voor televisie. Ik heb nu nog 1 loze leiding over voor bekabeld internet, maar ik wil mijn aansluiting over kabel, hetzelfde geldt voor mijn mediaplayer, PS4 en eventueel andere apparaten. Daarnaast wil ik in mijn meterkast een NAS plaatsen en deze vervolgens ook via kabel (lijkt mij) aansluiten op mijn mediaplayer in de woonkamer. Hoe kan ik het zo inrichten dat ik nergens kabels over de plinten heb lopen en ik optimaal gebruik maak van ze loze leidingen. Voor naar de kamers boven maak ik mij geen zorgen.

Moet ik een router aansluiten op de Huawei modem of kan ik beter de Huawei modem verwachten met een ander modem die ook geschikt is als router? En als alles in de meterkast op de router is aangesloten is het dan een kwestie van 1 kabel naar de woonkamer doortrekken en dan via een switch/splitter onderverdelen?

Hopelijk kan iemand mij hiermee op weg helpen.

Bvd!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 June 2019, 09:05

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
@sfarrelly

ook de huawei modem krijgt binnenkort any port any service. hierna kan je dan een switch plaatsen bij je tv en zo de stb, tv, mediaspeler en ps4 aansluiten met een switch. ik zou hier even op wachten.
Ok, en wordt dit geactiveerd binnnen de huidige moden of komt er een nieuwe? En weet je hoe lang dot gaat duren?

Ik wil namelijk over 2 weken alles gaan inrichten dus als er een ander oplossing is wat ook wat geld kost dan maakt dat niet uit.

Reageer